پناهندگان اوکراینی در لهستان برای دریافت مجوز کار در صف گذرگاه های مرزی قرار می گیرند

[ad_1] لهستان از زمان شروع جنگ در 24 فوریه بیشترین تعداد پناهجو را پذیرفته است، حدود 2.1 میلیون نفر. تاتیانا شمالی با دوستانش در استادیوم ورشو که تیم ملی فوتبال در آن بازی می کند در صف ایستاده بود و به دنبال اسنادی بود که به آنها اجازه می دهد تا زمانی که بتوانند به

کد خبر : 181696
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
پناهندگان اوکراینی در لهستان برای دریافت مجوز کار در صف گذرگاه های مرزی قرار می گیرند

[ad_1]

لهستان از زمان شروع جنگ در 24 فوریه بیشترین تعداد پناهجو را پذیرفته است، حدود 2.1 میلیون نفر.

تاتیانا شمالی با دوستانش در استادیوم ورشو که تیم ملی فوتبال در آن بازی می کند در صف ایستاده بود و به دنبال اسنادی بود که به آنها اجازه می دهد تا زمانی که بتوانند به خانه بازگردند کار کنند.

«مردم در پذیرش ما بسیار خوب عمل کردند، اما یافتن کار دشوار است. ما به دنبال هر شغلی هستیم.»

داده‌های آژانس پناهندگان سازمان ملل نشان می‌دهد که اکثر اوکراینی‌هایی که از جنگ فرار کرده‌اند، از نقاط مرزی به لهستان، اسلواکی، رومانی و مجارستان که همگی اعضای اتحادیه اروپا هستند، عبور کرده‌اند.

مقامات مرزی گزارش دادند که تعداد پناهجویانی که به اتحادیه اروپا می‌روند در روز دوشنبه رو به کاهش است، اگرچه آنها نسبت به افزایش بیشتر ورودی‌ها در صورت تشدید درگیری هشدار دادند.

“آماده باش”

پاول شفرناکر معاون وزیر امور داخله در یک مصاحبه رادیویی گفت: در روزهای اخیر تعداد افرادی که به لهستان می آیند کاهش یافته است.

اما ما می دانیم که به دلیل تجاوز روسیه، هر لحظه ممکن است موج دیگری از پناهجویان به سمت ما بیاید و باید آماده باشیم.

آژانس پناهندگان سازمان ملل می گوید که حدود 10 میلیون اوکراینی – در مجموع حدود 45 میلیون نفر – به دلیل جنگ آواره شده اند، از جمله 3.4 میلیون – بیشتر زنان و کودکان – که به خارج از کشور گریخته اند، عمدتا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا.

ایلوا یوهانسون، کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا، روز دوشنبه در مورد خطرات ناشی از قاچاق برخی از کودکان پناهنده هشدار داد. او گفت که اوکراین دارای تعداد زیادی یتیم و کودکانی است که از طریق مادران جایگزین به دنیا آمده اند که توسط والدین خود انتخاب نشده اند.

مدارس در سراسر منطقه شروع به ادغام کودکان اوکراینی در کلاس ها کرده اند و شرکت ها به دنبال ارائه کار به تازه واردان هستند اما بسیاری از پناهندگان به زبان های محلی صحبت نمی کنند.

در رومانی، جایی که بیش از 500000 اوکراینی فرار کرده‌اند، یک پلتفرم بزرگ استخدام، برچسب «کارهای دوستانه اوکراین» را در پلتفرم آنلاین خود معرفی کرده است و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا موقعیت‌های خود را به صورت رایگان ارسال کنند.

اوکراینی هایی که به جمهوری چک گریخته اند می توانند از دوشنبه بدون مجوز کار استخدام شوند به شرطی که ویزای ویژه داشته باشند. وزارت کشور بیش از 205000 ویزا از این قبیل را در کشوری که اکنون میزبان 270000 پناهنده است صادر کرده است.

نیروهای روسی که از شمال شرق به سمت کیف پایتخت اوکراین پیشروی می‌کنند، با رد درخواست مسکو از مدافعان برای زمین گذاشتن سلاح‌ها در شهر محاصره‌شده ماریوپل، اطلاعات بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه متوقف شده‌اند.

مسکو می گوید هدف “عملیات نظامی ویژه” آن خلع سلاح اوکراین و خلاصی از شر ملی گرایان خطرناک است. غرب می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، یک جنگ تهاجمی انتخابی را علیه کشوری دموکراتیک که هیچ تهدیدی برای روسیه به شمار نمی‌رفت، به راه انداخت.

پناهجویان پس از ورود به گذرگاه مدیکا، شلوغ ترین گذرگاه لهستان در امتداد حدود 500 کیلومتری مرز این کشور با اوکراین، روز دوشنبه از بمباران ها و حملات هوایی هنگام فرار گفتند اما قول دادند که در اسرع وقت به خانه بازگردند.

ناتاشا، 46 ساله، که از منطقه پولتاوا اوکراین آمده است، گفت: «مدتی کار خواهم کرد و سپس خواهیم دید. و وقتی ساکت شد… من به اوکراین برمی گردم. ما اوکراین را دوباره می سازیم، دیگر چه کار می توانیم بکنیم؟ پسرم و شوهرم آنجا ماندند.»

(گزارش اضافی توسط Alicja Ptak در Waraw، Luiza Ilie در بخارست و Jason Hovet در پراگ، نوشته مایکل کان، ویرایش توسط Gareth Jones)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.