پلمب اقامتگاه‌هایی که تور غیرمجاز می‌پذیرند

با تعیین تکلیف وضعیت حدودی ترددهای جاده‌ای بین‌ شهری در نوروز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اعلام کرد: تورهای گردشگری باید در تعطیلات نوروز با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند. هتل‌ها، اماکن اقامتی و گردشگری و بوم‌گردی‌ها نیز حق پذیرش تور بدون کد مجاز را ندارند. به گزارش ایسنا، کمیته امنیتی،

کد خبر : 32464
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۱۴
پلمب اقامتگاه‌هایی که تور غیرمجاز می‌پذیرند



با تعیین تکلیف وضعیت حدودی ترددهای جاده‌ای بین‌ شهری در نوروز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اعلام کرد: تورهای گردشگری باید در تعطیلات نوروز با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند. هتل‌ها، اماکن اقامتی و گردشگری و بوم‌گردی‌ها نیز حق پذیرش تور بدون کد مجاز را ندارند.

به گزارش ایسنا، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که مسافرت «از» و «به» شهرهای نارنجی و قرمز از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ممنوع است. همچنین از مردم خواسته شد سفر را به زمان مناسب دیگری موکول کنند، اما چنان‌چه قصد سفر ضروری دارند حتی­‌المقدور با خودرو شخصی مسافرت کنند، از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه‌ریزی سفر کنند، دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر را که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده به صورت جدی رعایت کنند، در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت کنند و افرادی­ که از وضعیت بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت نکنند.

به دنبال اعلام این وضعیت، علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز از مدیران استان‌ها درخواست کرد: در ایام نوروز نظارت‌ دقیقی روی هتل‌ها به ویژه بوم‌گردی‌ها داشته باشند و بر اساس بخشنامه‌ای که قرار است معاونت گردشگری به سراسر کشور ابلاغ کند، جلو تورهای غیرمجاز را بگیرند و به هتل‌ها، اماکن اقامتی و گردشگری و همچنین بوم‌گردی‌ها اعلام شود که حق پذیرش تور بدون کد مجاز را ندارند.

او که در شورای معاونان و مدیران این وزارتخانه سخن می‌گفت، افزود: از معاونت گردشگری تقاضا دارم روی این موضوع نظارت دقیقی داشته باشد و در صورت پذیرش تورهای غیرمجاز گردشگری توسط مراکز اقامتی و گردشگری و هتل‌ها، بلافاصله آن مرکز متخلف پلمب شود.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر با ارائه طرح «سفر هوشمند» به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده بود سفر فقط با تور و در صورت رزرو اقامتگاه مجاز امکان‌پذیر است. هرچند ستاد کرونا فعلا درباره سفر به شهرهای زرد و آبی با این شرایط اظهارنظری نکرده است.

این وزارتخانه همچنین به بهانه سامان‌دهی سفرهای نوروزی در دوران کرونا، سامانه «ثبت تور» را راه‌اندازی کرده است که مجوز تورها از طریق آن صادر می‌شود. این سامانه بیشتر با هدف جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مجوز، ساماندهی انواع تورهای داخلی و خارجی، جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز، تسهیل در رسیدگی به شکایات، شفافیت تعهدات برای ارتقای کیفیت خدمات،  ایجاد آمار و اطلاعات دقیق سفر و حمایت از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند ب (اجرای تورهای مسافرتی) راه‌اندازی شده است.

اسماعیل برات ـ معاون اداره کل نظارت و ارزیابی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ نیز تاکید کرده است: تمام شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری ملزم به ثبت تور و اعلام جزئیات مسیر و مقاصد تورهای داخلی و خارجی در این سامانه هستند، در غیر این صورت عواقب و مسؤولیت عدم ثبت تور و هرگونه مشکلات بعدی ناشی از این امر در وهله نخست با دفاتر و مجریان تور خواهد بود. مردم و مسافران نیز باید از دفاتر خدمات مسافرتی این مطالبه را داشته و تورهایی را که در سامانه ثبت شده و دارای کد رهگیری است خریداری کنند.  

اجرای درست این طرح و دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همکاری و هماهنگی پلیس راهور ناجا و نیروی انتظامی بستگی دارد؛ چرا که درصورت کنترل نکردن کد رهگیری و مجوز تورها و صرفا اقدام به پلمب یا ممانعت از فعالیت مراکز اقامتی که تورهای غیرمجاز را پذیرفته‌اند، گمانه‌زنی می‌شود که تورهای غیرمجاز به استفاده از مراکز اقامتی غیرمجاز گرایش بیشتری پیدا کنند و بازار کار اقامتگاه‌های بدون مجوز داغ‌تر شود.  

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.