پشت میدان نقش جهان تخریبی در کار بود؟

ایسنا/اصفهان روزهای گذشته، عکس‌هایی از آوار یک دیوار در ضلع شرقی میدان نقش‌جهان (پشت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله)، به دست ایسنا رسید و پیگیری برای اطلاع از چند و چون این ماجرا آغاز شد. ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با مشاهدۀ این عکس‌ها تخریب جدید در

کد خبر : 14298
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
پشت میدان نقش جهان تخریبی در کار بود؟


ایسنا/اصفهان روزهای گذشته، عکس‌هایی از آوار یک دیوار در ضلع شرقی میدان نقش‌جهان (پشت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله)، به دست ایسنا رسید و پیگیری برای اطلاع از چند و چون این ماجرا آغاز شد.

ناصر طاهری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با مشاهدۀ این عکس‌ها تخریب جدید در این محدوده را رد کرد و به ایسنا گفت: این آوار مربوط به یکی از کارگاه‌های مرمتی گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی است.

او توضیح داد که مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان، در سایت این اداره کل، اطلاعات بیشتری را دراین‌باره ارائه کرده است و در این خبر که روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، صبح ششم بهمن‌ماه با تیتر «آغاز عملیات مرمت یکی از خانه‌های بافت تاریخی میدان امام(ره) اصفهان» به نقل از فریدون اللهیاری منتشر کرده، آمده بود: «در بازرسی‌های دوره‌ای کارشناسان این اداره کل از بافت‌های تاریخی، متوجه شدیم که دیوار یکی از خانه‌های تاریخی که در حریم و بافت تاریخی شرق میدان امام(ره) قرار دارد به علت تخریب نیاز به مرمت اضطراری دارد، لذا با توجه به موقعیت این خانه تاریخی، عملیات اضطراری مرمت و حفاظت از این خانه تاریخی توسط گروه امانی اداره کل آغاز شد.

این عملیات مرمت که به‌منظور ایمن‌سازی و رفع خطر و با استفاده از مصالح سنتی آغاز شده، به دلیل حفظ بافت تاریخی حریم میدان امام(ره) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بعد از پایان عملیات اضطراری مرمت دیوار این خانه تاریخی، گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با همکاری مالک خانه، مرمت و استحکام‌بخشی تمام فضای داخلی را نیز آغاز خواهند کرد.»

عکسی از حضور گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در محل تخریب دیوار

با این ‌وجود، ظهر ششم بهمن‌ماه در یکی از خبرگزاری‌ها، مطلبی با تیتر «تخریب ‌بنای تاریخی دیگر در مجاورت میدان امام اصفهان» منتشر شد که البته مشخص نمی‌کرد دقیقاً کدام خانۀ تاریخی تخریب‌ شده اما از توضیحی که مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در گفت‌وگو با این خبرگزاری اظهار کرده بود، می‌شد فهمید که ماجرا مربوط به همان آوار دیوار بوده است.

 فریدون اللهیاری در این مصاحبه، بار دیگر تأکید کرد که تخریب خانه در کار نبوده و گفته بود: اتفاقاً خانه تاریخی در آنجا وجود دارد که متعلق به مالک خصوصی است و همکاران امانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در آنجا حضور یافتند تا از این بنا رفع خطر کنند. در کنار این بنای تاریخی، بازمانده‌هایی از بنایی که در راستای پروژه گذر آقا نجفی شهرداری، آزادسازی  شده بود وجود داشت که در حال آسیب زدن به خانه تاریخی مجاور خود بود و نیروهای میراث فرهنگی با حضور خود در محل به رفع خطر از این بنای تاریخی پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرده بود: دیوار بازمانده‌ای از خانه‌های تاریخی قبلی وجود دارد که همکاران ما با مشارکت مالک خانه تاریخی در محل حضور به هم رساندند و با برداشتن دیوار خانه تخریب‌شده، اقدام به استحکام‌بخشی دیوار خانه تاریخی سالم کردند.

عکسی که علی نجات بخش طی هفته‌های گذشته و پیش از تخریب دیوار از این محدوده ثبت کرده است.

در نهایت، ایسنا با یکی از ساکنان بافت تاریخی میدان نقش‌جهان برای کسب اطلاع از چندوچون این ماجرا گفت‌وگویی انجام داد و سخنان کوتاه این فرد نیز مؤید این امر بود که روزهای گذشته خانه جدیدی در این قسمت تخریب ‌نشده و از این بابت جای نگرانی نیست.

انتهای پیام



لینک منبع :
هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.