پشت‌پرده «هیئت‌های غیرسیاسی» از نگاه محمد کوثری

[ad_1] حضور گسترده و پرشور قشرهای مختلف مردم در عزاداری‌های دهه ‌نخست محرم نشان داد تلاش معاندان برای جلوگیری از برگزاری حماسی آیین‌های عاشورایی با شکست سهمگینی مواجه شده ‌است. در این میان اما نکته مهم، واکاوی پشت‌پرده‌ فضاسازی‌های گسترده با هدف جا انداختن کلیدواژه‌ای با عنوان «هیئت‌های غیرسیاسی» است. اینکه برخی می‌کوشند اسلام را

کد خبر : 382702
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۳۰
پشت‌پرده «هیئت‌های غیرسیاسی» از نگاه محمد کوثری

[ad_1]

حضور گسترده و پرشور قشرهای مختلف مردم در عزاداری‌های دهه ‌نخست محرم نشان داد تلاش معاندان برای جلوگیری از برگزاری حماسی آیین‌های عاشورایی با شکست سهمگینی مواجه شده ‌است. در این میان اما نکته مهم، واکاوی پشت‌پرده‌ فضاسازی‌های گسترده با هدف جا انداختن کلیدواژه‌ای با عنوان «هیئت‌های غیرسیاسی» است. اینکه برخی می‌کوشند اسلام را «غیرسیاسی» جلوه دهند و به‌دنبال آن، موضوع‌هایی از قبیل «هیئت‌های غیرسیاسی» را مطرح کنند، ناشی از فهم واژگونه از چارچوب‌های اسلام است.

اینکه برخی افراد و جریان‌ها تلاش دارند اینگونه جلوه دهند که «اسلام سیاسی» بدعتی در آموزه‌های دینی مسلمانان است، بیش ‌از هرچیز از نگاه‌های مغرضانه‌ای ناشی می‌شود که اهداف ضداسلامی گسترده‌ای را نشانه رفته است. بررسی حرکت‌ها و اقدام‌های پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) همواره در مسیر مقابله با جنایتکاران و زورگویان تاریخ بوده‌ است؛ رویکردی که برآمده از تعالیم انسان‌ساز اسلام ناب‌محمدی بوده و نمایانگر نگاه اسلام به روندهای حاکم بر جامعه است؛ بنابراین باید تأکید کرد که اسلام، ذاتا دینی سیاسی است که مسیر حق و باطل را ترسیم کرده است.

گذشته از اینها، باید به یک نکته محوری دیگر هم اشاره کرد؛ اینکه تأکید بر «هیئت‌های غیرسیاسی» پشت‌پرده‌ای دارد که افشای ماهیت آن، ضروری است. دشمنان به این درک شفاف رسیده‌اند که ایران، ملتی هوشیار دارد که پشت‌سر رهبری آگاه خود محکم و استوار ایستاده و برای صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های خود، با الگوگیری از آموزه‌های نهضت حسینی(ع) به میدان آمده است.
آنها با مشاهده اینکه مردم ایران یکدل و همراه، در مقابل زورگویی‌های مستکبران جهان ایستاده، می‌خواهند از حربه تأکید بر «هیئت‌های سیاسی شده» استفاده کنند، غافل از اینکه مردم ایران آگاه‌تر از پیش، مسیر حق را شناخته‌اند. اغتشاشات پاییز 1401 و عبرت‌های آن، زمینه‌ساز ارتقای آگاهی قشرهای مختلف مردم در مقابل طراحی‌های مزورانه دشمنان این مرز و بوم شده ‌است. اکنون اما دشمنان از فراگیر شدن الگوهای عاشورایی در میان ملت‌های مختلف جهان واهمه دارند و از هر ابزاری برای سد کردن این راه استفاده می‌کنند. نکته اینجاست که اسلام ذاتا به‌دنبال گرفتن حق مردم و مستضعفان است. از سوی دیگر ملت ایران نیز راه خود را شناخته و درمسیر ائمه و انبیاء درحال گام برداشتن است و در روزهای اخیر بار دیگر عیان شد که فریب فضاسازی‌ها را نمی‌خورد. 23302

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.