پس از 18 سال، بزرگترین رآکتور هسته ای اروپا به طور منظم شروع به تولید می کند

[ad_1] توسط اسی لهتو هلسینکی (رویترز) – اپراتور آن گفت که راکتور هسته‌ای Olkiluoto 3 (OL3) فنلاند که با تاخیر زیادی مواجه شده بود، بزرگترین رآکتور اروپا، تولید منظم خود را از اوایل روز یکشنبه آغاز کرد و امنیت انرژی را در منطقه‌ای که روسیه عرضه گاز و برق را به آن قطع کرده است،

کد خبر : 346397
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۲۹
پس از 18 سال، بزرگترین رآکتور هسته ای اروپا به طور منظم شروع به تولید می کند

[ad_1]

توسط اسی لهتو

هلسینکی (رویترز) – اپراتور آن گفت که راکتور هسته‌ای Olkiluoto 3 (OL3) فنلاند که با تاخیر زیادی مواجه شده بود، بزرگترین رآکتور اروپا، تولید منظم خود را از اوایل روز یکشنبه آغاز کرد و امنیت انرژی را در منطقه‌ای که روسیه عرضه گاز و برق را به آن قطع کرده است، افزایش داد.

انرژی هسته ای در اروپا بحث برانگیز است، در درجه اول به دلیل نگرانی های ایمنی، و اخبار مربوط به راه اندازی OL3 در حالی منتشر می شود که آلمان در روز شنبه سه رآکتور باقی مانده خود را خاموش می کند، در حالی که سوئد، فرانسه، بریتانیا و دیگران در حال برنامه ریزی برای پیشرفت های جدید هستند.

اپراتور OL3 Teollisuuden Voima (TVO) که متعلق به شرکت فنلاندی Fortum و کنسرسیومی از شرکت های انرژی و صنعتی است، گفته است که انتظار می رود این واحد حدود 14 درصد از تقاضای برق فنلاند را تامین کند و نیاز به واردات از سوئد و نروژ را کاهش دهد.

TVO در بیانیه‌ای روز یکشنبه پس از تکمیل مرحله انتقال از آزمایش به خروجی معمولی گفت: انتظار می‌رود که راکتور جدید حداقل 60 سال تولید کند.

جارمو تانهوا، مدیر اجرایی TVO در بیانیه ای گفت: «تولید Olkiluoto 3 قیمت برق را تثبیت می کند و نقش مهمی در انتقال سبز فنلاند ایفا می کند.

ساخت رآکتور 1.6 گیگاواتی (GW)، اولین نیروگاه هسته ای جدید فنلاند در بیش از چهار دهه و اولین نیروگاه هسته ای اروپا در 16 سال گذشته، در سال 2005 آغاز شد. این نیروگاه در ابتدا قرار بود چهار سال بعد افتتاح شود، اما با مشکلات فنی مواجه شد.

OL3 برای اولین بار در مارس سال گذشته تولید آزمایشی را به شبکه برق ملی فنلاند عرضه کرد و در آن زمان انتظار می‌رفت که تولید عادی خود را چهار ماه بعد آغاز کند، اما در عوض دچار یک رشته خرابی و قطعی شد که رفع آن ماه‌ها طول کشید.

صادرات برق روسیه به فنلاند در ماه مه گذشته زمانی پایان یافت که شرکت روسی Inter RAO اعلام کرد که برای انرژی فروخته شده پولی دریافت نکرده است، که نتیجه شکاف بین مسکو و اروپا بر سر جنگ اوکراین است.

شرکت انحصاری صادراتی روسیه، گازپروم، اندکی پس از پایان ارسال گاز طبیعی به این کشور شمال اروپا.

(گزارش توسط Essi Lehto؛ ویرایش توسط Terje Solsvik و Jan Harvey)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.