پس از گزارش NFP ایالات متحده، NZD/USD در میان یک حالت ریسک، 0.6400 را فتح کرد

NZD/USD قرار است هفته را با افزایش 2.56 درصدی به پایان برساند. لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در نوامبر بازار کار فشرده ای را پیشنهاد می کند، بنابراین فدرال رزرو باید نرخ های افزایش را حفظ کند. تجزیه و تحلیل قیمت NZD/USD: بسته شدن روزانه بالای 0.6400 افزایش به سمت 0.6570 را تشدید

کد خبر : 289615
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
پس از گزارش NFP ایالات متحده، NZD/USD در میان یک حالت ریسک، 0.6400 را فتح کرد


  • NZD/USD قرار است هفته را با افزایش 2.56 درصدی به پایان برساند.
  • لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در نوامبر بازار کار فشرده ای را پیشنهاد می کند، بنابراین فدرال رزرو باید نرخ های افزایش را حفظ کند.
  • تجزیه و تحلیل قیمت NZD/USD: بسته شدن روزانه بالای 0.6400 افزایش به سمت 0.6570 را تشدید می کند.

دلار نیوزلند (NZD) در برابر دلار آمریکا (USD) برای چهارمین روز متوالی صعود کرد که تحت تاثیر کاهش دلار آمریکا قرار گرفت. یک گزارش خوش‌بینانه از اشتغال در ایالات متحده (ایالات متحده) نشان می‌دهد که فدرال رزرو (فدرال رزرو) ممکن است نیاز به افزایش نرخ‌ها برای کاهش بازار کار قراردادی داشته باشد، اگرچه نتوانست دلار آمریکا را پشتیبانی کند. بنابراین، NZD/USD با 0.6404 معامله می شود که بالاتر از قیمت افتتاحیه آن 0.54٪ است.

وال استریت هفته را با کاهش به پایان رساند. وزارت کار ایالات متحده (DoL) فاش کرد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نوامبر 263 هزار بالاتر از برآوردهای 200 هزار نفری افزایش یافت، اما پس از داده های اکتبر، 284 هزار افزایش یافت و بر فدرال رزرو (فدرال رزرو) فشار وارد کرد. با توجه به داده‌ها، میانگین درآمد ساعتی 5.1 درصد نسبت به اکتبر 4.9 درصد افزایش یافت و بر فشارهای تورمی افزوده شد، در حالی که نرخ بیکاری در حدود 3.7 درصد باقی ماند.

پس از گزارش اشتغال نوامبر، فدرال رزرو باید به کاهش هزینه های استقراض ادامه دهد، البته در اندازه های 50 واحد در ثانیه. در آخرین کنفرانس مطبوعاتی سیاست پولی، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که سرعت تشدید آن به اندازه میزان بالا بودن نرخ وجوه فدرال (FFR) مهم نیست. برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو پیش بینی کرده بودند که FFR در حدود 5% تا 5.25% به پایان برسد.

تصمیم فدرال رزرو برای تعدیل افزایش ها توسط گزارش PMI تولیدی موسسه مدیریت عرضه (ISM) برای ماه نوامبر توجیه شد. این شاخص تا محدوده انقباضی در 49.0 کاهش یافت، اما شرایط رو به وخامت را نیز به تصویر کشید. با ادامه سیاست های سختگیرانه بانک مرکزی ایالات متحده، این داده ها ترس از رکود را دوباره برانگیخت. در واقع، همانطور که پاول رئیس فدرال رزرو گفته بود، فدرال رزرو در تلاش است تا اقتصاد را کند کند و رشد کمتر از روند را به همراه داشته باشد.

گذشته از این، یک سند اقتصادی غایب نیوزلند (NZ) باعث می شود معامله گران NZD/USD به سمت پویایی دلار آمریکا حرکت کنند. باید گفت که کیوی با کاهش گسترده دلار آمریکا افزایش یافته است. از نظر آماری، گزارش اعتماد کسب و کار NZ در ماه نوامبر با 14 امتیاز کاهش نسبت به ماه اکتبر به -57.1 رسید. پاسخ دهندگان پیش بینی می کنند که اقتصاد در سال آینده رو به وخامت بگذارد، در حالی که برخی از پاسخ دهندگان انتظار دارند تجارت آنها در 12 ماه آینده کوچک شود.

تجزیه و تحلیل قیمت NZD/USD: چشم انداز فنی

از منظر فنی، NZD/USD پس از فراتر رفتن از میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA) در روز چهارشنبه به سمت بالا باقی می ماند. قابل ذکر است، در جلسه روز جمعه، NZD/USD در نزدیکی بالاترین سطح 0.6399 در 30 نوامبر به پایین ترین سطح روزانه رسید، اما برگشت و رقم 0.6400 را پس گرفت. پس از اینکه این عمده به یک بسته روزانه بالای 0.6400 دست یافت، تست بالاترین قیمت ژوئن 2022 0.6576 در کارت است. شاخص قدرت نسبی (RSI) در مناطقی که بیش از حد خرید شده اند، نشان می دهد که NZD/USD ممکن است در محدوده 0.6350-0.6400 تثبیت شود، در حالی که نرخ تغییر (RoC) تأیید می کند که خریداران همچنان مسئول باقی می مانند.

بنابراین، سطوح مقاومت کلیدی NZD/USD بالاترین رقم 0.6468 در 12 آگوست، به دنبال آن رقم 0.6500 و بالاترین سطح ژوئن 2022 0.6575 است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.