پس از تکان مشاغل، دلار نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود در نوسان است. RBNZ کیوی را تقویت می کند توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: یک اسکناس یک دلاری در این تصویر دیده می شود که در 23 نوامبر 2021 گرفته شده است. رویترز/مراد سزر/تصویر نوشته آماندا کوپر لندن (رویترز) – پس از اینکه داده‌های ضعیف حاکی از این بود که فدرال رزرو ممکن است نیازی به افزایش بیشتر نرخ‌ها نداشته باشد، دلار در روز

کد خبر : 343187
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
پس از تکان مشاغل، دلار نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود در نوسان است.  RBNZ کیوی را تقویت می کند توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: یک اسکناس یک دلاری در این تصویر دیده می شود که در 23 نوامبر 2021 گرفته شده است. رویترز/مراد سزر/تصویر

نوشته آماندا کوپر

لندن (رویترز) – پس از اینکه داده‌های ضعیف حاکی از این بود که فدرال رزرو ممکن است نیازی به افزایش بیشتر نرخ‌ها نداشته باشد، دلار در روز چهارشنبه نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه خود باقی ماند، در حالی که دلار نیوزلند پس از افزایش بیش از حد به بالاترین حد در دو ماه اخیر رسید. افزایش نرخ مورد انتظار

با توجه به گزارش بسیار مهم اشتغال ماهانه ایالات متحده تنها دو روز دیگر، فعالیت در سراسر بازار نسبت به هفته های اخیر کمی کاهش یافته است.

روز چهارشنبه، داده های اشتغال بخش خصوصی برای ماه مارس در ساعت 1215 GMT قرار گرفت. انتظار می رود گزارش اشتغال ملی ADP نشان دهد که حقوق و دستمزد خصوصی در ماه مارس گذشته 200,000 افزایش یافته است، در حالی که پیش بینی می شود لیست حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی گسترده تر در روز جمعه 240,000 افزایش یافته باشد.

بانک مرکزی نیوزلند به طور غیرمنتظره ای نرخ بهره را 50 واحد پایه (bps) افزایش داد و به بالاترین حد در بیش از 14 سال گذشته 5.25 درصد رساند. در نظرسنجی رویترز، 22 اقتصاددان از 24 اقتصاددان فقط 25 واحد در ثانیه افزایش را پیش‌بینی کرده بودند.

پس از تصمیم گیری، قیمت تا 1.1 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد دو ماهه 0.6383 دلار رسید، قبل از عقب نشینی. آخرین بار با 0.2% کاهش به 0.62965 دلار رسید.

“عملکرد بهتر کیوی یک شبه – RBNZ هرگز برای طرف جنگ‌طلب غافلگیر نمی‌شود – این واقعاً موضوع اصلی است، به غیر از اینکه همه چیز در یک محدوده معامله می‌شود، چیزی که چند روز قبل از داده‌های کلیدی ایالات متحده انتظار داریم. آدام کول، استراتژیست ارشد ارز در RBC Capital Markets، گفت.

نیوزلند در حال حاضر بالاترین نرخ بهره را در میان گروه 10 دارد و از ایالات متحده با نرخ 4.75٪ -5٪ و کانادا که در آن 4.50٪ است، پیشی گرفته است.

در تئوری، این فرصتی را برای معامله‌گران ایجاد می‌کند تا با ارزی کم‌بازده مانند ین وام بگیرند تا وام‌دهی را با بازدهی بالاتر تامین کنند، نمایشی که به عنوان “حمل” شناخته می‌شود، که می‌تواند مستقیماً به نفع کیوی باشد.

کول گفت: «ما به نوعی این ایده را دوست داریم که حمل و نقل در آینده کمی به مرحله اجرا در می آید. او افزود: «ما شاهد درجه‌ای از پراکندگی نرخ‌ها در G10 هستیم که از زمان بحران مالی شاهد آن نبوده‌ایم و پراکندگی بیشتر نرخ‌ها به این معنی است که حمل و نقل باید در آینده اهمیت بیشتری پیدا کند.»

بر اساس نظرسنجی رویترز از استراتژیست های ارزی در روز چهارشنبه، از آنجایی که سایر بانک های مرکزی به فدرال رزرو می رسند، دلار به احتمال زیاد بسیاری از مزیت های نرخ بهره خود را نسبت به سایر ارزها از دست خواهد داد و در سال جاری تضعیف خواهد شد.

این واحد که عملکرد واحد پول آمریکا را در برابر 6 واحد پول دیگر اندازه گیری می کند، به 101.43 به پایین ترین حد دو ماه اخیر رسید. آخرین بار با 0.2% افزایش به 101.74 رسید که در روز قبل 0.5% کاهش داشت.

تکان داده شده توسط مشاغل

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات متحده در ماه فوریه به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به دو سال گذشته رسیده است، که نشان می‌دهد نرخ‌های بالاتر شروع به فشار دادن بازار کار کرده است.

گزارش ماهانه فرصت‌های شغلی و بررسی گردش نیروی کار (JOLTS) نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی، که معیاری برای تقاضای نیروی کار است، در آخرین روز فوریه با 632000 کاهش به 9.9 میلیون نفر رسید که کمتر از پیش‌بینی‌ها برای 10.4 میلیون نفر بود.

کریگ ارلام، استراتژیست OANDA گفت: داده های JOLTS دیروز می تواند اولین نشانه های ضعف در بازار کار ایالات متحده باشد و این بسیار بزرگ است.

او افزود: “بدون آن، فدرال رزرو این استدلال را که در حال توقف چرخه انقباض است بسیار دشوار خواهد بود. اکنون باید از آن حمایت شود و گزارش مشاغل در روز جمعه می تواند این روند را آغاز کند.”

دلار از سپتامبر روند کاهشی ثابتی داشته است، اما در هفته گذشته، سرعت آن افزایش یافته است. ارزش پول آمریکا در 16 جلسه از 25 جلسه معاملاتی گذشته کاهش یافته است. بر اساس داده‌های Refinitiv، در یک دوره پنج هفته‌ای از حدود ژوئیه 2020، تعداد روزهای صعودی به طور مداوم از روزهای کاهشی بیشتر نبوده است.

گرافیک: https://www.reuters.com/graphics/FOREX-DOLLAR/akveqngrmvr/chart.png

در حال حاضر بازارها با احتمال 59 درصدی قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو در نشست بعدی سیاست خود در ماه مه، نرخ های بهره را بدون تغییر باقی می گذارد، در حالی که احتمال 43 درصد در روز گذشته افزایش یافته است.

رئیس کلولند فدرال رزرو، لورتا مستر، روز سه شنبه گفت که به نظر می رسد اقتصاد در حال کند شدن است، اما بانک مرکزی احتمالاً فضای بیشتری برای افزایش نرخ بهره دارد.

فراتر از کیوی، سایر ارزهای اصلی نوسانات بسیار کمتری داشتند.

یورو 0.2 درصد کاهش یافت و به 1.09385 دلار رسید که کمتر از اوج دو ماهه روز سه شنبه بود، در حالی که استرلینگ با 0.3 درصد کاهش به 1.2495 دلار رسید و روز قبل به بالاترین میزان در 10 ماه گذشته رسید.

دلار برای سومین کاهش روزانه در برابر ین ژاپن حرکت کرد و با 0.1 درصد کاهش به 131.70 رسید، در حالی که دلار استرالیا با 1.1 درصد کاهش به 0.667 دلار رسید، یک روز پس از اینکه بانک مرکزی پس از 10 افزایش متوالی نرخ ها را بدون تغییر در 3.6 درصد قرار داد و اعلام کرد که به بیشتر نیاز دارد. زمان برای ارزیابی تاثیر افزایش گذشته

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.