پس از تغییر سیاست غیرمنتظره BOJ توسط رویترز، ین به بالاترین حد در 4 ماه گذشته رسید

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 22 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر توسط کوین باکلند و ساموئل ایندیک لندن (رویترز) – پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن با تصمیم به بازنگری در سیاست کنترل منحنی بازدهی خود و افزایش باند معاملاتی

کد خبر : 295781
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
پس از تغییر سیاست غیرمنتظره BOJ توسط رویترز، ین به بالاترین حد در 4 ماه گذشته رسید

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های ین ژاپن در این تصویر تصویری دیده می شود که در 22 سپتامبر 2022 گرفته شده است. رویترز/فلورانس لو/تصویر

توسط کوین باکلند و ساموئل ایندیک

لندن (رویترز) – پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن با تصمیم به بازنگری در سیاست کنترل منحنی بازدهی خود و افزایش باند معاملاتی بازده اوراق قرضه 10 ساله دولتی، بازارها را حیرت زده کرد، ین در برابر دلار به اوج چهار ماهه خود رسید.

در حالی که تنظیمات سیاست کلی را بدون تغییر نگه داشت – بازده کوتاه مدت JGB را در -0.1٪ و بازده 10 ساله را در حدود صفر قرار داد – BOJ تصمیم گرفت به بازده بلندمدت اجازه دهد تا 50 واحد پایه در هر طرف هدف 0٪ خود را افزایش دهد. نسبت به باند 25 نقطه پایه قبلی.

دلار آخرین بار با کاهش 3.5 درصدی در 132.35 ین معامله شد. به پایین ترین سطح 132 ین رسید، سطحی که آخرین بار در اواسط آگوست مشاهده شده بود.

بیشتر ناظران BOJ انتظار نداشتند تا دوره 10 ساله فرماندار فعلی هاروهیکو کورودا در پایان مارس، هیچ تغییری ایجاد نشود.

بارت واکابایاشی، مدیر شعبه در گفت: «این واقعاً خارج از جعبه بود خیابان ایالتی (NYSE:) در توکیو.

او افزود: “ما شاهد آن هستیم که آنها شروع به آزمایش بازار در مورد استراتژی خروج می کنند.” برای دلار ین، “می‌توانیم شاهد شکست به زیر 130 باشیم. امسال بسیار در دسترس است.”

بازده 10 ساله JGB نسبت به سقف قبلی در 0.25 درصد به 0.46 درصد افزایش یافت. بازدهی معادل بازدهی خزانه داری ایالات متحده را نیز افزایش داد و بازدهی 10 ساله به بالاترین میزان در این ماه یعنی 3.711 درصد رسید.

در محدوده معاملاتی خود در این ماه از 103.44 تا 105.90، 0.6% کاهش یافت و به 103.99 رسید. این شاخص، واحد پول آمریکا را در برابر ین و پنج همتای اصلی دیگر از جمله یورو و استرلینگ اندازه گیری می کند.

این شاخص قبل از اعلام BOJ به سمت بالای این محدوده حرکت می کرد زیرا سرمایه گذاران به ارزیابی پیام فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره برای مدت طولانی ادامه دادند.

رشد ین گسترده بود، به طوری که یورو تا 3.3 درصد سقوط کرد و به کمترین میزان از اواخر سپتامبر به 140.17 ین رسید و پوند نیز با 3.4 درصد کاهش به کمترین میزان از 12 اکتبر در 160.34 ین رسید.

در برابر دلار، یورو با 0.2 درصد افزایش به 1.0628 دلار رسید و استرلینگ با 0.07 درصد افزایش به 1.2154 دلار رسید.

این شاخص بیش از 3.6 درصد کاهش یافت و به 88.34 ین رسید که پایین ترین سطح در 7 ماه گذشته بود و نیوزلند با 3.8 درصد کاهش به 83.82 ین رسید که پایین ترین رقم در دو ماه اخیر است.

در نشست رسانه ای پس از اعلامیه، کورودا به دنبال تأکید بر این بود که این تغییر “افزایش نرخ بهره نیست”، بلکه برای بهبود عملکرد بازار اوراق قرضه است. او تکرار کرد که هنوز برای بحث در مورد خروج از محرک زود است.

جین فولی، رئیس استراتژی FX در رابوبانک گفت: «این نشان می‌دهد که ین پس از اعلام قدرت خود را حفظ کرده است و این نشان می‌دهد که بازار به کورودا اعتقادی ندارد.

فولی افزود: «تمام چیزی که بازار در اینجا می بیند این است که بانک ژاپن دریچه ای را برای تشدید بیشتر سیاست ها باز کرده است و به نظر می رسد بازار نسبتاً مطمئن است که در بهار می آید.» و گفت که دلار ممکن است تا ۱۲۵ کاهش یابد .

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.