پس از اینکه داده‌های ضعیف PMI نسبت به کاهش سرعت جهانی هشدار داد، گاز طبیعی کاهش یافت

[ad_1] اشتراک گذاری: پس از آنکه داده های کمتر از حد انتظار PMI از سراسر جهان درباره کاهش تقاضا هشدار داد، گاز طبیعی روز جمعه کاهش یافت. قیمت ها افزایش یافته بود زیرا هوای گرمتر باعث افزایش تقاضا برای گاز برای تامین انرژی تهویه مطبوع شد. بسته شدن و قطعی پایانه های گاز

کد خبر : 365365
تاریخ انتشار : جمعه ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
پس از اینکه داده‌های ضعیف PMI نسبت به کاهش سرعت جهانی هشدار داد، گاز طبیعی کاهش یافت

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • پس از آنکه داده های کمتر از حد انتظار PMI از سراسر جهان درباره کاهش تقاضا هشدار داد، گاز طبیعی روز جمعه کاهش یافت.
  • قیمت ها افزایش یافته بود زیرا هوای گرمتر باعث افزایش تقاضا برای گاز برای تامین انرژی تهویه مطبوع شد.
  • بسته شدن و قطعی پایانه های گاز در نروژ، تولیدکننده اصلی اروپا، قیمت ها را بیشتر حمایت کرد.

قیمت گاز طبیعی در پایان هفته به میزان قابل توجهی پایین تر است زیرا داده های اقتصاد کلان از اقتصادهای بزرگ – به ویژه ایالات متحده – به طور کلی پایین تر از حد انتظار است و نگرانی ها را در مورد رشد و ادامه تقاضا افزایش می دهد. شاخص‌های PMI هم در اروپا و هم در ایالات متحده به طور کلی ضعیف بودند و نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز اقتصاد و تقاضا برای کالاها افزایش دادند.

XNG/USD در زمان نگارش این مقاله با ورود به جلسه روز جمعه ایالات متحده با قیمت 2.660 دلار MMBtu معامله می شود.

اخبار گاز طبیعی و محرکان بازار

  • داده‌های S&P Global PMI برای ایالات متحده نتیجه کمتر از حد انتظار را برای PMI ترکیبی نشان می‌دهد که در زمانی که 54.4 پیش‌بینی شده بود، به 53.0 رسید. PMI تولید انقباض نشان داد. به 46.3 در زمانی که 48.6 پیش بینی شده بود، هر چند خدمات، در 54.1، اندکی از برآورد 54.0 شکست. داده ها حاکی از احتمال کاهش تقاضا در اثر کاهش رشد است.
  • این به دنبال PMI های پایین تر از پیش بینی شده در اروپا و بریتانیا بود.
  • بر اساس گزارش دنیای گاز طبیعی (NGW)، قیمت گاز طبیعی در روزهای اخیر به دلیل افزایش تقاضا برای گاز طبیعی مورد استفاده برای تامین انرژی تهویه مطبوع در حال افزایش بوده است، زیرا بسیاری از کشورها هوای گرم‌تر از حد معمول را تجربه می‌کنند.
  • شکنندگی عرضه نروژ بیشتر زیربنای قیمت هاست. پایانه صادرات ال‌ان‌جی Hammerfest نروژ در 31 مه پس از نشتی بسته شد و کارهای تعمیر و نگهداری در کارخانه فرآوری Nyhamna یک ماه به جلو کشیده شد. به گفته Oilprice.com، کارخانه در Kollsnes نیز با مشکلاتی در عرضه دچار مشکل شده است.
  • “بازار گاز اروپا – و در نتیجه بازار جهانی گاز – [is] تام مارزک-منسر، رئیس بخش تجزیه و تحلیل گاز در ICIS، به سی‌ان‌ان گفت: مطمئناً از نظر تطابق کافی عرضه با تقاضا، خارج از شرایط نیست.
  • با این حال، داده‌ها نشان می‌دهند که وضعیت ممکن است کاملاً وخیم نباشد، زیرا یک بهار ملایم‌تر از حد انتظار باعث انباشت سهام شده است. طبق داده‌های زیرساخت گاز اروپا (که توسط CNN گزارش شده است) تأسیسات ذخیره‌سازی اروپا نسبتاً بالا باقی می‌مانند و تقریباً 73 درصد پر هستند – سطحی بسیار بالاتر از میانگین 56 درصدی که در همان زمان از سال در پنج سال گذشته ثبت شده است.
  • ژاپن و کره جنوبی اخیراً ذخایر گاز بسیار بالاتری را ثبت کرده اند و این به همراه نگرانی در مورد رشد چین نشان می دهد که تقاضای آسیایی ممکن است آنطور که انتظار می رود بالا نرود.
  • داده هایی که موقعیت معامله گران را در بازار آتی گاز طبیعی ایالات متحده نشان می دهد توسط کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در ساعت 20:30 به وقت گرینویچ روز جمعه منتشر می شود و ممکن است بینشی از تغییرات قیمت در آینده ارائه دهد. اگر موقعیت‌های تجاری عمدتاً به سمت بلند یا کوتاه تغییر کرده باشند، این اغلب نشانه تغییر روند است.

تجزیه و تحلیل فنی گاز طبیعی: صعود بازیابی در یک روند نزولی گسترده تر

قیمت گاز طبیعی از زمانی که در آگوست 2022 به اوج 9.960 دلار MMBtu رسید، در یک روند نزولی بلندمدت قرار دارد. با این حال، شتاب نزولی از فوریه 2023 به طور قابل توجهی کاهش یافته است. ) نشانگر حرکت با قیمت، از ماه مه 2023 شروع می شود. همگرایی صعودی زمانی رخ می دهد که قیمت به پایین ترین حد خود برسد اما RSI نتواند کپی کند.

با این حال، گاز طبیعی برای نشان دادن معکوس شدن روند گسترده‌تر، باید از آخرین بالاترین سطح پایین‌تر روند نزولی بلندمدت در 3.079 دلار MMBtu بشکند.

همانطور که اوضاع پیش می‌رود، شکستن به زیر 2.110 دلار MMBtu پایین‌ترین سطح سالانه تا به امروز، سیگنالی برای ادامه روند نزولی تا هدف 1.546 دلار MMBtu خواهد بود. این هدف، گسترش فیبوناچی 61.8 درصدی ارتفاع محدوده تحکیم تقریباً جانبی است که در طول سال 2023 آشکار شده است.


گاز طبیعی: نمودار هفتگی

در نمودار روزانه، می توان دید که قیمت تقریباً به سمتی حرکت می کند، اگرچه اکنون از میانگین متحرک ساده 50 و نه از میانگین متحرک ساده 100 روزه (SMA)، که یک علامت صعودی کوتاه مدت است، شکسته است.


گاز طبیعی: نمودار روزانه

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که این جفت به طور پیوسته به سمت بالاترین قیمت 20 می در 2.779 دلار صعود می کند.

گاز طبیعی: نمودار چهار ساعته

گاوها پس از کاهش اخیر لبه صخره از ارتفاعات روز سه‌شنبه، به فشار و تقویت زمین ادامه می‌دهند.

ممکن است ساختار از 20 ژوئن یک اصلاح ABC باشد. اگر چنین است، نزول اولیه می‌تواند پایه A از یک الگوی ABC باشد، با بازگشت در روز چهارشنبه پا «B» و حرکت نهایی مورد انتظار به سمت پایین با ظهور موج «C» در نهایت.

اگر موج C آشکار شود، احتمالاً حداقل یک فیبوناچی 61.8٪ طول موج A خواهد بود، که نشان دهنده یک هدف نهایی در 2.500 دلار است.

سوالات متداول گاز طبیعی

چه عواملی باعث افزایش قیمت گاز طبیعی می شود؟

پویایی عرضه و تقاضا یک عامل کلیدی مؤثر بر قیمت گاز طبیعی است و خود تحت تأثیر رشد اقتصادی جهانی، فعالیت صنعتی، رشد جمعیت، سطح تولید و موجودی‌ها قرار دارد. آب و هوا بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد زیرا گاز بیشتری در زمستان های سرد و تابستان های گرم برای گرمایش و سرمایش استفاده می شود. رقابت از دیگر منابع انرژی بر قیمت ها تأثیر می گذارد زیرا مصرف کنندگان ممکن است به منابع ارزان تر روی آورند. رویدادهای ژئوپلیتیک عواملی هستند که نمونه آن را جنگ در اوکراین می‌دانیم. سیاست های دولت مربوط به استخراج، حمل و نقل و مسائل زیست محیطی نیز بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

انتشارات اصلی اقتصاد کلان که بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد چیست؟

انتشار اصلی اقتصادی که بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد، بولتن هفتگی موجودی اداره اطلاعات انرژی (EIA)، یک آژانس دولتی ایالات متحده است که داده های بازار گاز ایالات متحده را تولید می کند. بولتن EIA Gas معمولاً روز پنجشنبه در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ، یک روز پس از انتشار بولتن هفتگی نفت توسط EIA منتشر می شود. داده های اقتصادی از مصرف کنندگان بزرگ گاز طبیعی می تواند بر عرضه و تقاضا تأثیر بگذارد که بزرگترین آنها شامل چین، آلمان و ژاپن است. گاز طبیعی عمدتاً به دلار آمریکا قیمت گذاری و معامله می شود، بنابراین انتشارات اقتصادی که بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد نیز عواملی هستند.

چگونه دلار آمریکا بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد؟

دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی است و اکثر کالاها از جمله گاز طبیعی در بازارهای بین المللی با دلار آمریکا قیمت گذاری و معامله می شوند. به این ترتیب، ارزش دلار آمریکا عاملی در قیمت گاز طبیعی است، زیرا اگر دلار تقویت شود به این معنی است که برای خرید همان حجم گاز به دلار کمتری نیاز است (قیمت کاهش می یابد) و برعکس اگر دلار تقویت شود.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.