پس از از دست رفتن داده‌های مربوط به تورم در ایالات متحده، گاز طبیعی معکوس می‌شود و به دلار ضعیف‌تر می‌رسد

[ad_1] اشتراک گذاری: قیمت گاز طبیعی پس از انتشار داده های تورم ایالات متحده که کمتر از حد انتظار بود، بهبود یافت و بر دلار آمریکا تاثیر گذاشت. پیش از انتشار داده های روز جمعه، گاز طبیعی به دلیل ذخایر بیش از حد انتظار در اروپا، کاهش قیمت داشت. این تا حد زیادی

کد خبر : 368668
تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
پس از از دست رفتن داده‌های مربوط به تورم در ایالات متحده، گاز طبیعی معکوس می‌شود و به دلار ضعیف‌تر می‌رسد

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • قیمت گاز طبیعی پس از انتشار داده های تورم ایالات متحده که کمتر از حد انتظار بود، بهبود یافت و بر دلار آمریکا تاثیر گذاشت.
  • پیش از انتشار داده های روز جمعه، گاز طبیعی به دلیل ذخایر بیش از حد انتظار در اروپا، کاهش قیمت داشت.
  • این تا حد زیادی داده های ایالات متحده را در روز پنجشنبه تحت الشعاع قرار داد که نشان دهنده کاهش موجودی انبارها در هفته گذشته بود.

قیمت گاز طبیعی در روز جمعه پس از انتشار داده‌های مربوط به تورم در ایالات متحده، کاهش غیرمنتظره قیمت‌ها را نشان داد که بر دلار آمریکا تأثیر گذاشته است، بهبود یافت. داده های تورم پایین تر، شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو (فدرال رزرو) در نشست بعدی خود را کاهش می دهد که برای دلار منفی است. گاز طبیعی که عمدتاً به دلار آمریکا قیمت گذاری و معامله می شود، با توجه به اخبار افزایش یافت.

این کالا قبل از عرضه به دلیل کاهش نگرانی‌های عرضه، پس از آنکه داده‌های S&P Global نشان داد که ذخایر اروپایی با ظرفیت 77 درصد است، معامله می‌شد و به معامله‌گران اطمینان داد که مخازن ذخیره‌سازی در زمان مازاد تقاضای زمستانی پر خواهند شد. این امر باعث شد که سود روز پنجشنبه پس از آن که داده های ایالات متحده کاهش غافلگیرکننده موجودی انبارها را در هفته گذشته نشان داد، خنثی کرد.

XNG/USD در طول جلسه ایالات متحده با قیمت 2.700 دلار بر MMBtu معامله می شود.

اخبار گاز طبیعی و محرکان بازار

  • شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، یعنی شاخص اصلی قیمت هزینه مصرف شخصی، کمتر از انتظارات در ماه مه است و به جای پیش بینی 0.4 درصد، 0.3 درصد در ماه به ماه بود. بر اساس داده‌های دفتر تحلیل اقتصادی، نتایج سال به سال 4.6 درصد در مقابل 4.7 درصد مورد انتظار است.

  • نتیجه، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست بعدی در ماه جولای را کاهش می دهد. این امر باعث تضعیف دلار آمریکا می شود زیرا نرخ های بهره بالاتر تمایل به جذب جریان ورودی بیشتر سرمایه خارجی دارد. ضعیف‌تر شدن دلار آمریکا تأثیری بر افزایش قیمت گاز طبیعی دارد که بر حسب دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

  • سطح ذخیره سازی گاز طبیعی در اروپا – که برای آمادگی برای زمستان ایجاد شده است – به طور قابل توجهی بالاتر از سال های گذشته است که نگرانی های عرضه را کاهش داده و قیمت ها را کاهش می دهد.

  • ظرفیت ذخیره سازی گاز طبیعی در اروپا بر اساس آخرین داده های S&P Global به 77 درصد رسیده است که در مقایسه با 58 درصد در سال 2022 برای زمان مشابه سال و 48 درصد در سال 2021 است.

  • مقاله S&P Global نشان می دهد که تقاضا همچنان ممکن است در سه ماهه سوم (2023) به دلیل قیمت های پایین افزایش یابد.

  • اینفوگرافیک آن برای سه ماهه سوم (به زیر مراجعه کنید) افزایش 2.4 درصدی تقاضای گاز طبیعی در سه ماهه را به 680 میلیون متر مکعب گاز در روز (میلی متر مکعب در روز) پیش بینی می کند.

  • S&P Global می‌گوید که افزایش ذخایر گاز طبیعی و رونق انرژی خورشیدی باعث کاهش فشار بر عرضه خواهد شد.

  • به گفته ایرینا اسلاو، خبرنگار Oilprice.com، قیمت‌های نسبتاً پایین کنونی گاز طبیعی خود نتیجه سطح کلی پایین‌تر تقاضا تا کنون در سال 2023 است.

  • اسلاو می گوید پس از افزایش سرسام آور قبوض انرژی در اروپا، کاهش مصرف در اروپا به یک امر عادی تبدیل شده است و فشار برخی از دولت ها برای کاهش مصرف با هم ترکیب شده و مصرف کنندگان را مجبور به احتیاط بیشتر کرده است.

  • زمستان 2022-2023 نیز در ایالات متحده و اروپا نسبتاً ملایم بود و تقاضا برای گاز طبیعی را کاهش داد و ذخایر آن را نسبت به سال گذشته بالا نگه داشت. اسلاو می نویسد، این بدان معناست که برای تکمیل آنها در سال 2023 کمتر مورد نیاز است.

  • همانطور که می توان انتظار داشت، دلیل کاهش قیمت ها کاهش تقاضا است. درست است که اروپا در حال خرید گاز طبیعی مایع است. اما در حال خرید بسیار کمتر از سال گذشته است: زیرا غارهای ذخیره آن بی نهایت نیستند و هنوز گاز بسیار زیادی از سال گذشته در آنها باقی مانده است.

  • گاز طبیعی نیز پس از بازگشت ثبات ژئوپلیتیکی به روسیه که هنوز یکی از تولیدکنندگان اصلی است، کاهش یافته است. هنگامی که شورش واگنر آغاز شد، قیمت ها به دلیل ترس از مختل شدن عرضه توسط یک جنگ داخلی افزایش یافت. با این حال، اکنون که شورش به پایان رسیده است، آنها عقب نشینی کرده اند.

  • نگرانی های عرضه نروژ، پس از قطعی در پایانه صادرات ال ان جی Hammerfest و کارخانه های فرآوری در Nyhamna و Kollsnes، همچنان به افزایش قیمت ها ادامه می دهد. با این حال، سطوح بالای ذخیره سازی که در اروپا شاهد بودیم به این معنی است که قطعی در نروژ اکنون کمتر نگران کننده است.

  • بر اساس اطلاعات گاز طبیعی (NGI) نوسانات ناشی از تغییر موقعیت معامله گران قبل از تاریخ انقضا برای قراردادهای آتی و اختیارات اولیه ممکن است با پایان ماه ژوئن بر قیمت ها تأثیر بگذارد.

  • با حرکت به سمت ایالات متحده، قیمت گاز طبیعی روز پنجشنبه پس از اینکه داده های EIA تغییر کمتر از پیش بینی شده در داده های ذخیره سازی ایالات متحده را در هفته منتهی به 23 ژوئن نشان داد، افزایش یافت.

  • بهبود ناگهانی پس از کاهش تقریباً 10 درصدی قیمت از اوج های ژوئن رخ داد.

  • تقاضا برای گاز طبیعی برای تامین انرژی تهویه مطبوع ممکن است به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دمای هوا در ایالات متحده در این زمان از سال در هفته آینده به محدوده متوسط ​​باز می‌گردد، در حال کاهش است.

گاز طبیعی: S&P Global Infographic

تجزیه و تحلیل فنی گاز طبیعی: غرفه های بازیابی نزدیک به سطح تعیین روند قابل توجه است

قیمت گاز طبیعی درست زیر یک سطح تعیین کننده روند کلیدی در نمودارهای بلندمدت معامله می شود. اگرچه این کالا از زمان کاهش در اوج آگوست 2022 در یک روند نزولی بلندمدت باقی مانده است، شتاب نزولی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

شاخص حرکت شاخص قدرت نسبی (RSI) به صورت صعودی با قیمت در نمودار هفتگی همگرا می شود، چیزی که زمانی رخ می دهد که قیمت به پایین ترین حد خود برسد اما RSI اینطور نیست.

شکستن بالاتر از آخرین اوج پایین تر روند نزولی بلندمدت در 3.079 دلار MMBtu نشان دهنده معکوس شدن روند نزولی گسترده تر است.

گاز طبیعی: نمودار هفتگی

با توجه به اینکه این سطح هنوز شکسته نشده است، با این حال، روند نزولی دست نخورده باقی می‌ماند و شکستن زیر سطح 2.110 دلاری تا به امروز، تأییدی بر ادامه کاهش به هدف 1.546 دلار است. این هدف، گسترش فیبوناچی 61.8 درصدی ارتفاع محدوده تحکیم تقریباً جانبی است که در طول سال 2023 آشکار شده است (در نمودارها 161.8 درصد مشخص شده است).

در نمودار روزانه، قیمت در یک بازار تقریباً جانبی در حال صعود است، اگرچه از میانگین متحرک ساده 50 و 100 روزه (SMA) عبور کرده است.

گاز طبیعی: نمودار روزانه

با این وجود، برای نشان دادن معکوس شدن روند گسترده تر، شکستن بالاتر از آخرین اوج پایین تر روند نزولی بلندمدت در 3.079 دلار MMBtu ضروری است.

چنین حرکتی ممکن است منجر به افزایش قیمت ها به سطح مقاومت کلیدی بعدی در SMA 200 هفته ای شود که در 3.813 دلار قرار دارد.

با این حال، تا زمانی که این اتفاق نیفتد، قیمت احتمالاً در محدوده خود به تثبیت ادامه خواهد داد.

سوالات متداول گاز طبیعی

پویایی عرضه و تقاضا یک عامل کلیدی مؤثر بر قیمت گاز طبیعی است و خود تحت تأثیر رشد اقتصادی جهانی، فعالیت صنعتی، رشد جمعیت، سطح تولید و موجودی‌ها قرار دارد. آب و هوا بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد زیرا گاز بیشتری در زمستان های سرد و تابستان های گرم برای گرمایش و سرمایش استفاده می شود. رقابت از دیگر منابع انرژی بر قیمت ها تأثیر می گذارد زیرا مصرف کنندگان ممکن است به منابع ارزان تر روی آورند. رویدادهای ژئوپلیتیک عواملی هستند که نمونه آن را جنگ در اوکراین می‌دانیم. سیاست های دولت مربوط به استخراج، حمل و نقل و مسائل زیست محیطی نیز بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

انتشار اصلی اقتصادی که بر قیمت گاز طبیعی تأثیر می گذارد، بولتن هفتگی موجودی اداره اطلاعات انرژی (EIA)، یک آژانس دولتی ایالات متحده است که داده های بازار گاز ایالات متحده را تولید می کند. بولتن EIA Gas معمولاً روز پنجشنبه در ساعت 14:30 به وقت گرینویچ، یک روز پس از انتشار بولتن هفتگی نفت توسط EIA منتشر می شود. داده های اقتصادی از مصرف کنندگان بزرگ گاز طبیعی می تواند بر عرضه و تقاضا تأثیر بگذارد که بزرگترین آنها شامل چین، آلمان و ژاپن است. گاز طبیعی عمدتاً به دلار آمریکا قیمت گذاری و معامله می شود، بنابراین انتشارات اقتصادی که بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد نیز عواملی هستند.

دلار آمریکا ارز ذخیره جهانی است و اکثر کالاها از جمله گاز طبیعی در بازارهای بین المللی با دلار آمریکا قیمت گذاری و معامله می شوند. به این ترتیب، ارزش دلار آمریکا عاملی در قیمت گاز طبیعی است، زیرا اگر دلار تقویت شود به این معنی است که برای خرید همان حجم گاز به دلار کمتری نیاز است (قیمت کاهش می یابد) و برعکس اگر دلار تقویت شود.

.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.