پسکوف: روسیه برای میزبانی نشست علی‌اف و پاشینیان آمادگی دارد

نیوز آم به نقل از خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو آماده ارائه کمک های لازم برای برگزای نشستی میان «الهام علی‌ اف» رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان در روسیه است. بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی دفتر

کد خبر : 291094
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۴۷
پسکوف: روسیه برای میزبانی نشست علی‌اف و پاشینیان آمادگی دارد



نیوز آم به نقل از خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو آماده ارائه کمک های لازم برای برگزای نشستی میان «الهام علی‌ اف» رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان در روسیه است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد که اگر مقام های دو کشور در چنین نشستی به تفاهم برسند، گزارش‌ های مربوط به آن منتشر خواهد شد.

درگیری طولانی مدت در قره باغ کوهستانی در سپتامبر ۲۰۲۰ شعله ور شد و بدترین تشدید تنش از دهه ۱۹۹۰ را رقم زد. خصومت‌ ها در مقطعی با یک بیانیه آتش بس سه جانبه با میانجیگری روسیه که در نوامبر ۲۰۲۰ به امضا رسید، پایان یافت و دو کشور شوروی سابق با استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه تحت درگیری با آغاز مذاکرات برای تعیین حدود مرز موافقت کردند.

در ماه می ۲۰۲۲، پاشینیان و الهام علی اف، به وزارتخانه‌ های خارجه خود دستور دادند تا مقدمات مذاکرات صلح بین ایروان و باکو را آغاز کنند. با این حال، مذاکرات تا کنون با چالش‌ هایی روبرو بوده است.

همزمان وزارت دفاع روسیه پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که نقض آتش‌ بس توسط نیروهای جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی ثبت شده است. روسیه در این ارتباط به حمله به یک تراکتور کشاورزی به عنوان نقض آتش بس اشاره کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که مرکز فرماندهی حافظ صلح این کشور به همراه نمایندگان آذربایجان و ارمنستان در حال بررسی این حادثه هستند.

از سوی دیگر پیشتر «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان در دیدار با مسئول روسیه در گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و «ایگور خواف»، فرستاده ویژه وزیر امور خارجه روسیه، طرح‌های مسکو درباره قره باغ را مورد توجه قرار داده و در این ارتباط گفته بود: پیشنهادات مسکو می‌تواند مبنایی برای گفتگوهای بیشتر با آذربایجان باشد.

سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهم نوامبر ۲۰۲۰، برای برقراری آتش بس کامل در قره باغ بیانیه‌ای مشترک امضا کردند. در ادامه روند مذاکرات صلح، آنها در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ گرد هم آمده و بیانیه مشترک دیگری که به طور مشخص با هدف رفع انسداد ارتباطات اقتصادی و ترابری در منطقه تدوین شده بود را امضا کردند.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.