پساکرونا و ضرورت کمک نهادهای بین المللی

به گزارش هوشمند نیوز، جلسه مجازی «گروه ۲۴» در سطح معاونین، عصر امروز به ریاست پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه، علاوه بر تهیه متن اولیه بیانیه پایانی گروه که به ریاست رییس کل بانک مرکزی تشکیل می‌شود، به گفتگو درخصوص ضرورت کمک نهادهای بین المللی برای بهبود شرایط اقتصادی کشورها در دوره پس از

کد خبر : 114125
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲:۳۳
پساکرونا و ضرورت کمک نهادهای بین المللی


به گزارش هوشمند نیوز، جلسه مجازی «گروه ۲۴» در سطح معاونین، عصر امروز به ریاست پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه، علاوه بر تهیه متن اولیه بیانیه پایانی گروه که به ریاست رییس کل بانک مرکزی تشکیل می‌شود، به گفتگو درخصوص ضرورت کمک نهادهای بین المللی برای بهبود شرایط اقتصادی کشورها در دوره پس از همه‌گیری ویروس کرونا پرداخته شد.

در این جلسه همچنین بر ضرورت همکاری بین‌المللی به منظور دسترسی عادلانه تمام کشورها به واکسن کرونا و همچنین تولید واکسن جهت پیشگیری از ابتلای افراد در کنار تأمین دارو، تجهیزات پزشکی از طریق افزایش میزان پرداخت تسهیلات با نرخ بهره پایین سازمان‌های مالی بین‌المللی به کشورهای کم‌درآمد تأکید شد. علاوه بر آن، با توجه به تغییرات سریع آب وهوایی و نگرانی ایجاد شده ناشی از آن، بر ضرورت همکاری گسترده‌تر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی با سایر سازمان‌های مالی بین‌المللی برای ایجاد دسترسی به تسهیلات بلندمدت کم بهره به کشورهای درحال توسعه به منظور گذر از وضعیت کنونی و انطباق با شرایط مناسب تأکید شد.

ریاست گروه ۲۴ که در اجلاس سالانه ۲۰۲۰ صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به مدت یک سال به ایران اعطا شده بود، در پایان اجلاس سالانه پیش‌رو به کشور گواتمالا واگذار می‌شود.

گفتنی است این گروه متشکل از وزاری دارایی و رؤسای بانک مرکزی کشورهای در حال توسعه، از جمله ایران است که با ۲۴ عضو تشکیل شده بود اکنون ۲۸ عضو دارد؛ مکان مناسبی برای تبادل نظر کشورهای عضو در زمینه‌های اقتصادی و تدوین سیاست‌گذاری‌های بهینه در جهت رشد و اعتلای آنان تلقی می‌شود. همچنین در قالب این گروه، فرصت همکاری و هم‌اندیشی با سایر سازمان‌های بین‌المللی فراهم شده است.

لازم به ذکر است، بیانیه پایانی گروه که خطاب به صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی (WB) تهیه می‌شود، در واقع، بیانگر انتظارات و درخواست‌های کشورهای در حال توسعه از این دو نهاد جهت ایجاد فضای بهتر و عادلانه‌تر اقتصادی است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.