پزو آرژانتین افزایش می یابد، نرخ 500 دلار در بازار سیاه همچنان در حال بازی است توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: در این تصویر تصویری که در 17 اکتبر 2022 گرفته شده است، یک اسکناس صد پزو آرژانتین روی چند اسکناس صد دلاری قرار دارد. رویترز/آگوستین مارکاریان/تصویر (رویترز) – پزو آرژانتین در بازارهای موازی روز چهارشنبه تقویت شد، در حالی که نرخ بازار سیاه هنوز از 500 در هر دلار فاصله

کد خبر : 352014
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۲۰
پزو آرژانتین افزایش می یابد، نرخ 500 دلار در بازار سیاه همچنان در حال بازی است توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: در این تصویر تصویری که در 17 اکتبر 2022 گرفته شده است، یک اسکناس صد پزو آرژانتین روی چند اسکناس صد دلاری قرار دارد. رویترز/آگوستین مارکاریان/تصویر

(رویترز) – پزو آرژانتین در بازارهای موازی روز چهارشنبه تقویت شد، در حالی که نرخ بازار سیاه هنوز از 500 در هر دلار فاصله چندانی ندارد و تحلیلگران به دنبال گزینه های سیاست اقتصادی دولت و ایجاد عدم اطمینان در آستانه انتخابات اکتبر بودند.

درخواست برای کاهش ارزش که نرخ رسمی 222 پزو به ازای هر دلار را به 470 در بازار سیاه نزدیک کند، جدید نیست. دولت سال‌ها بر روی آن کار کرده است و نزدیکی به انتخابات ریاست‌جمهوری احتمال یک فراخوان سیاسی پرهزینه را کاهش می‌دهد. پزو بازار سیاه سال 2022 را با 342 دلار به پایان رساند.

نرخ ارز موازی کلیدی آرژانتین، معروف به دلار آبی، برای اولین جلسه در 12 جلسه با 4.3 درصد افزایش در روز چهارشنبه افزایش یافت. شکاف بین نرخ سیاه و نرخ رسمی پس از رسیدن روز سه شنبه به بیشترین میزان در 9 ماه گذشته، بالای 100 درصد باقی می ماند.

اولگا یانگول، رئیس تحقیقات و استراتژی EM در Credit Agricole (OTC:) CIB در یادداشتی گفت: «ارز بیش از حد ارزش‌گذاری شده رقابت آرژانتین را در شرایط چالش‌برانگیز از بین می‌برد و به وخامت شدید وضعیت حساب جاری اشاره می‌کند».

با این حال، کاهش ارزش در کوتاه‌مدت دردسرهای قابل توجهی را به همراه خواهد داشت، زیرا هزینه‌های بالاتر واردات تورم را تشدید می‌کند.»

گرافیک: آرژانتین: شکاف پزو – https://www.reuters.com/graphics/ARGENTINA-CURRENCY/byprlemwxpe/chart.png

دولت آلبرتو فرناندز روز به روز تا زمان رای‌گیری در ماه اکتبر، با کاهش ذخایر بانک مرکزی و آشفتگی سیاسی که فشار زیادی بر پولش وارد می‌کند، دشوارتر می‌شود.

کارگزاری Portfolio Personal Inversiones مستقر در بوئنوس آیرس در یادداشتی نوشت: «بدون شک، بانک مرکزی برای تقویت خزانه خود زمان سختی خواهد داشت.

تورم سالانه از 100 درصد فراتر رفت، در حالی که بدترین خشکسالی در شش دهه گذشته صادرات را کاهش داد و به ذخایر دلاری کمیاب فشار وارد کرد. کنترل سرمایه از سال 2019 برقرار است.

خوان پرز، مدیر بازرگانی مونکس آمریکا در واشنگتن گفت: «دولت آرژانتین نتوانسته است کمک زیادی به قیمت ها کند و هیچ برنامه قابل توجهی وجود ندارد که بتواند سرمایه گذاران خارجی را تحت تأثیر قرار دهد.

بی ثباتی مالی ظالمانه به یکی از ویژگی های رایج تقویم آرژانتین تبدیل شده است.

گرافیک: آرژانتین: پزو بدون پیوند؟ – https://www.reuters.com/graphics/ARGENTINA-CURRENCY/mopakdwampa/chart.png

برنامه‌های متوالی صندوق بین‌المللی پول نتوانسته است اعتبار را تثبیت کند، و وام‌دهنده موافقت کرد که اهداف سیاست اقتصادی را بدون هیچ اصلاحی در ازای آن نرم‌تر کند.

برنامه فعلی 44 میلیارد دلاری که در سال 2022 توافق شد جایگزین وام 57 میلیارد دلاری شکست خورده از سال 2018 شد. مقامات وزارت اقتصاد این هفته به واشنگتن سفر خواهند کرد تا مذاکرات را با کارکنان صندوق بین المللی پول برای تنظیم مجدد برنامه آغاز کنند، اما جزئیات هنوز در دسترس نیست.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.