پزوی آرژانتین رکورد پایین تاریخی خود را شکست زیرا آرژانتینی ها پس انداز دلاری خود را حفظ کردند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] نرخ مبادله دلار آمریکا و پزو آرژانتین در ماه دسامبر افزایش یافت و ارز فیات آرژانتین به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسید زیرا شهروندان برای مبادله پرداخت‌های تعطیلات خود با دلار می‌دویدند. دلار آمریکا در 28 دسامبر به ارزش 356 پزو رسید و تنها طی یک هفته تقریباً 10 درصد از دست داد و

کد خبر : 299579
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
پزوی آرژانتین رکورد پایین تاریخی خود را شکست زیرا آرژانتینی ها پس انداز دلاری خود را حفظ کردند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

نرخ مبادله دلار آمریکا و پزو آرژانتین در ماه دسامبر افزایش یافت و ارز فیات آرژانتین به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسید زیرا شهروندان برای مبادله پرداخت‌های تعطیلات خود با دلار می‌دویدند. دلار آمریکا در 28 دسامبر به ارزش 356 پزو رسید و تنها طی یک هفته تقریباً 10 درصد از دست داد و تهدیدی برای جهش تورمی قابل توجه تر بود.

پزوی آرژانتین به پایین ترین سطح تاریخ سقوط کرد

آرژانتین، یکی از کشورهایی در لاتام که کنترل فعال مبادلات ارزهای خارجی را دارد، برای حفظ ارزش ارز فیات خود با مشکلاتی مواجه است. مبادله بین دلار آمریکا و پزو آرژانتین به سطوح تاریخی رسید، به طوری که پزو در 28 دسامبر به پایین ترین سطح خود رسید. دلار پس از پایان ماه نوامبر به قیمت 356 پزو در پول نقد موازی خود، که “آبی” نیز نامیده می شود، رسید. ارزش هر دلار آمریکا 314 پزو است.

پزو آرژانتین هفته گذشته زمانی که بیش از 10 درصد از ارزش خود را از دست داد، شتاب گرفت. از آغاز سال 2022، واحد پول آرژانتین بیش از 70 درصد از ارزش خود را از دست داده است و سال را با ارزش 207 پزو برای هر دلار آمریکا آغاز کرده است. این کاهش باعث شده است که آرژانتینی‌ها پس‌اندازهای مبتنی بر پزو را کنار بگذارند و به دلار و استیبل کوین‌ها به عنوان پوشش محافظتی مهاجرت کنند.

توضیحات و پیامدها

تحلیلگرانی که به دنبال توضیح افت تاریخی ارزش ارز هستند، اشاره می کنند که دو عامل اصلی باعث افزایش نرخ ارز می شوند. مورد اول مربوط به فراوانی پزو در بازار به دلیل پرداخت هایی است که شرکت ها انجام داده اند و تقاضا برای دلار را در اکوسیستمی با کنترل مبادلات افزایش می دهد.

مورد دیگر مربوط به عدم اطمینان سیاسی و حقوقی ناشی از تلاش آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین برای سرپیچی از دستور دادگاه حداکثری در آرژانتین است، وضعیتی که هنوز در حال توسعه است. علت هر کدام که باشد، این افزایش ناگهانی تهدیدی برای افزایش نرخ تورم برای کشوری است که انتظار داشت سال را با تورم 100 درصدی به پایان برساند.

خوان پابلو آلبورنوز، اقتصاددان آرژانتینی، انتظار دارد که این امر بر ساختار قیمت گذاری در این کشور تأثیر بگذارد. او بیان کرد:

این افزایش می تواند طبق معمول در ماه ها پس از جهش اسمی ناگهانی در ارزش این نرخ، بر قیمت ها تأثیر بگذارد.

با وجود امضای قراردادهای کنترل قیمت توسط دولت آرژانتین، این نوسان می تواند اختلالاتی ایجاد کند که بر اهداف تورمی سال آینده تأثیر بگذارد. Eugenio Mari، اقتصاددان Fundacion Libertad توضیح داد:

در اقتصادهایی با تورم بالا، سیستم قیمت نابود می شود. در نتیجه، نرخ ارز به متغیر اساسی تبدیل می شود که شرکت ها و کارگران برای تعدیل قیمت های خود از آن پیروی می کنند.

نظر شما در مورد کاهش تاریخی ارزش ارز فیات آرژانتین چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.