پزوی آرژانتین در ماه ژانویه تقریباً 12 درصد در برابر گرین بک از دست داد. پیش بینی می شود تورم به شدت افزایش یابد – اخبار اقتصادی بیت کوین

پزو آرژانتین در این ماه به طور مداوم در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است و از اول ژانویه تقریباً 12 درصد از دست داده است. تقریباً در سال جاری به 100٪ برسد، مشابه نرخ های ثبت شده در سال 2022. کاهش پزو آرژانتین ادامه دارد آرژانتین در حال حاضر در یک سناریوی کاهش ارزش

کد خبر : 313770
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
پزوی آرژانتین در ماه ژانویه تقریباً 12 درصد در برابر گرین بک از دست داد.  پیش بینی می شود تورم به شدت افزایش یابد – اخبار اقتصادی بیت کوین


پزو آرژانتین در این ماه به طور مداوم در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است و از اول ژانویه تقریباً 12 درصد از دست داده است. تقریباً در سال جاری به 100٪ برسد، مشابه نرخ های ثبت شده در سال 2022.

کاهش پزو آرژانتین ادامه دارد

آرژانتین در حال حاضر در یک سناریوی کاهش ارزش غوطه ور است که این امکان را دارد که باعث تشدید قیمت ها در سال جاری شود. ارزش پزو آرژانتین در برابر دلار آمریکا تقریباً 12 درصد کاهش یافته است و به رکورد بالای 386 پزو در هر دلار در 27 ژانویه در تغییر “آبی” خود رسیده است.

نرخ ارز از ماه دسامبر که به 356 پزو در هر دلار رسید، به طور مداوم در حال افزایش بوده است و یک رکورد پایین برای پزو در آن زمان شکست. دولت تحرکاتی را برای حفظ ثبات خود انجام داده و دلار برای تامین تقاضای واردکنندگان ثبت نام شده به بازار تزریق کرده و از عملیات خرید بیش از یک میلیارد دلار از بدهی خارجی خود خبر داده است.

با این حال، به نظر می رسد که این امر دقیقاً برعکس بوده است و اکنون تحلیلگران داخلی نگران تعادل ذخایر کشور پس از این پرداخت هستند که بر توانمندی های بانک مرکزی تأثیر می گذارد. ماریا کاستیگلیونی کوتر، رئیس یک شرکت مشاوره اقتصادی، از این اقدام انتقاد کرد و اظهار داشت که در حالی که کشور با کسری بودجه مواجه است، منطقی نیست.

تورم و بحران های آینده

این کاهش مداوم ارزش پزو آرژانتین در حال حاضر بر قیمت‌هایی که شهروندان باید برای کالاها و خدمات بپردازند تأثیر می‌گذارد، حتی زمانی که دولت مجموعه‌ای از اقدامات را برای محدود کردن افزایش قیمت چندین محصول اعمال کرده است. محاسبات انجام شده توسط شرکت های خصوصی نرخ تورم را در ژانویه بیش از 5 درصد پیش بینی می کند که در مقایسه با کشورهایی مانند برزیل که پیش بینی می شود کمتر از نیم واحد افزایش داشته باشد، رقم بالایی است.

سالوادور دی استفانو، یکی دیگر از تحلیلگران محلی، معتقد است که عملیات خرید بدهی ممکن است مشکلاتی را که ایالت در حال حاضر با آن مواجه است، تشدید کند. دی استفانو اظهار داشت که این ممکن است بر میزان ارز خارجی موجود برای واردات تأثیر بگذارد و باعث کندی بیشتر اقتصاد شود.

به گفته وی، با تلاش دولت برای تزریق دلار برای جلوگیری از کاهش ارزش پزو، دلار همچنان سقوط خواهد کرد، استراتژی مشابهی که رئیس جمهور مکری در سال 2018 از آن استفاده کرد. همچنین، هزینه های عمومی این کاهش ارزش را تشدید می کند، زیرا انتظار می رود دولت این کاهش ارزش را افزایش دهد. به دلیل نزدیک بودن به انتخابات، آن را افزایش دهید. تحلیلگران خصوصی انتظار دارند تورم آرژانتین در سال جاری به بیش از 95 درصد برسد.

نظر شما در مورد کاهش ارزش پزو آرژانتین و تأثیر آن بر نرخ تورم چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.