پزوی آرژانتین در بازار سیاه به پایین ترین سطح خود رسید

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های صد پزو آرژانتین در این تصویر که در 3 سپتامبر 2019 گرفته شده است نشان داده شده است. رویترز/آگوستین مارکاریان/تصویر نوشته والتر بیانچی بوئنوس آیرس (رویترز) – ارز پزو آرژانتین در بازارهای موازی پرمصرف روز پنجشنبه سقوط کرد و در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در

کد خبر : 349832
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
پزوی آرژانتین در بازار سیاه به پایین ترین سطح خود رسید

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس‌های صد پزو آرژانتین در این تصویر که در 3 سپتامبر 2019 گرفته شده است نشان داده شده است. رویترز/آگوستین مارکاریان/تصویر

نوشته والتر بیانچی

بوئنوس آیرس (رویترز) – ارز پزو آرژانتین در بازارهای موازی پرمصرف روز پنجشنبه سقوط کرد و در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در برابر دلار آمریکا رسید، زیرا نگرانی ها در مورد اقتصاد این کشور آمریکای لاتین افزایش یافت، تورم 104 درصد، ذخایر کاهش یافت و خشکسالی به صادرات ضربه زد.

پزوی بازار سیاه، یکی از چندین نرخ غیررسمی که به دلیل محدودیت های کنترل سرمایه و دسترسی محدود به بازارهای رسمی فارکس، رونق گرفت، تقریباً 4 درصد کاهش یافت و به 438 در هر دلار رسید که تقریباً دو برابر نرخ رسمی 218 پزو است.

معامله گران گفتند که نرخ سوآپ بلو چیپ یا CCL 433 پزو در هر دلار و MEP در هر دلار 421.3 بود.

آرژانتین، بزرگترین صادرکننده سویای فرآوری شده در جهان و تامین کننده عمده ذرت، گوشت گاو و گندم، در تلاش است تا اقتصاد خود را با ثبات نگه دارد زیرا خشکسالی تاریخی درآمد ارز خارجی را کاهش می دهد، قیمت های محلی را افزایش می دهد و ذخایر بانک مرکزی را تخلیه می کند.

تلاش دولت برای تحریک صادرات سویا با نرخ ارز ترجیحی برای تولیدکنندگان به دلیل ذخایر کم دانه های روغنی مرتبط با خشکسالی و نگرانی در مورد کاهش ارزش ارز که کشاورزان را مجبور به نگهداری ذخایر کرده است، با شکست مواجه شده است.

این امر بر ذخایر ضعیف بانک مرکزی فشار بیشتری وارد کرده و آن را مجبور به فروش دلار کرده است.

شرکت مشاوره محلی Portfolio Personal Inversiones در یادداشتی می‌گوید: «درآمد ناچیز کشاورزی بانک مرکزی (BCRA) را مجبور کرده است تا مانند قبل از عرضه دلار سویا مداخله کند.

این منبع افزود: “ذخایر (ذخایر BCRA) به قدری ناچیز است که نمی تواند جریان های منفی با این بزرگی را برای روزهای بیشتر تحمل کند. طبق برآوردهای ما، ذخایر خالص دیروز به 679 میلیون دلار بسته شد که پایین ترین میزان از مارس 2022 است.”

آرژانتین در حالی که ائتلاف حاکم پرونیست چپ میانه تحت فشار در پای صندوق های رای قرار دارد و با احتمال شکست مواجه است و بر عدم اطمینان می افزاید، به سمت انتخابات حساس در ماه اکتبر پیش می رود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.