پرچم‌داران قدیمی یا اقتصادی‌های جدید؛ کدام گوشی بهتر است؟

وب‌سایت گجت نیوز – دانیال حجاری: قیمت گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعد از معرفی محصولات جدید کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل برخی مدل‌های بالارده قدیمی اکنون قیمت یکسانی با گوشی‌های اقتصادی جدید دارند. اما بین یک گوشی‌های ارزان، ولی جدید و پرچمداران قدیمی کدام یک ارزش خرید بالاتری دارند؟ قیمت گوشی‌های بالارده سال به سال

کد خبر : 6036
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
پرچم‌داران قدیمی یا اقتصادی‌های جدید؛ کدام گوشی بهتر است؟


وب‌سایت گجت نیوز – دانیال حجاری: قیمت گوشی‌های هوشمند پرچمدار بعد از معرفی محصولات جدید کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل برخی مدل‌های بالارده قدیمی اکنون قیمت یکسانی با گوشی‌های اقتصادی جدید دارند. اما بین یک گوشی‌های ارزان، ولی جدید و پرچمداران قدیمی کدام یک ارزش خرید بالاتری دارند؟

قیمت گوشی‌های بالارده سال به سال افزایش پیدا می‌کند. بعد از معرفی اپل آیفون ایکس به قیمت هزار دلار، با تعجب فراوان همواره آن را هزار دلاری خطاب می‌کردیم، اما امروز، متوسط قیمت گوشی‌های پرچمدار، به بیش از هزار دلار رسیده است. با این حال، در هر مرتبه معرفی یک مدل جدید، قیمت مدل‌های قبلی با کاهش مواجه می‌شود.

از طرفی با گوشی‌های اقتصادی رو به رو هستیم که در بازه‌های کوتاه‌تری در مقایسه با پرچمداران، مدل‌هایی از آن‌ها معرفی می‌شود. بعید نیست با کمی مقایسه متوجه شوید قیمت یک گوشی پرچمدار متعلق به سال ۲۰۱۷ یا قبل از آن با یک گوشی هوشمند میان‌رده اقتصادی ۲۰۱۹ برابر است. در چنین شرایطی، کدام یک را باید خریداری کرد؟

مزیت‌های پرچمداران قدیمی

ابتدا به مزیت‌های خرید گوشی‌های پرچمدار متعلق به سال‌های گذشته در مقایسه با گوشی‌های اقتصادی کنونی اشاره خواهیم کرد.

۱- دوربین بهتر

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

اگرچه امروز، گوشی‌های میان‌رده و حتی اقتصادی نیز به دوربین‌های چندگانه و باکیفیت مجهز می‌شوند، اما دوربین‌های پرچمداران در وضعیت بهتری نسبت به آن‌ها قرار دارند. در محصولات بالارده از سنسور‌ها و لنز‌های بهتری استفاده می‌شود، به همین دلیل تصاویری باکیفیت، شفاف‌تر، دارای جزئیات بیشتر و روشن‌تری به ثبت خواهند رساند.

همچنین در محصولات اقتصادی، اغلب خبری از قابلیت فیلم برداری ۴K نیست، در حالی که این ویژگی را حتی در پرچمداران قدیمی متعلق به سال ۲۰۱۵ نیز می‌توان پیدا کرد. یکی دیگر از کاستی‌های مهم آن‌ها به بخش نرم افزار مربوط می‌شود. در اپلیکشن دوربین گوشی‌های اقتصادی، اغلب قابلیت‌های کمتری در مقایسه با نرم افزار دوربین محصولات بالارده هر چند قدیمی پیدا خواهید کرد. به عنوان نمونه می‌توان به عدم امکان تغییر تنظیمات مختلف همچون سرعت شاتر به صورت دستی اشاره کرد.

همچنین در مدل‌های ارزان قیمت جدید، با وجود استفاده از دوربین‌های چندگانه، رزولوشن سنسور ثانویه بسیار پایین بوده و اغلب فقط قابلیت عکاسی پرتره در پایین‌ترین سطح را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.


۲- مقاومت در برابر نفوذ آب

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

این قابلیت یکی از مواردی است که هنوز به گوشی‌های اقتصادی راه پیدا نکرده است. برای برخی گوشی‌های هوشمند قرار گرفته در این دسته‌بندی همچون برخی مدل‌های شرکت موتورولا، کیف‌های محافظ ضد آبی ارائه می‌شود، اما تعداد این چنین گوشی ها، انگشت‌شمار است. از طرفی بدنه همچنان در برابر نفوذ آب مقاوم نیست و با وجود استفاده از کیف مخصوص، خطر آسیب دیدن دستگاه همچنان وجود دارد.

از سوی دیگر، تعداد قابل توجهی از پرچمداران قدیمی از استاندارد IP۶۷ پشتیبانی می‌کنند، استانداردی که در مدل‌های بالارده امروزی، جای خود را به IP۶۸ داده است. به همین دلیل در برابر پاشش آب کاملا مقاوم بوده و حتی می‌توان آن‌ها را به منظور فیلم برداری، تا عمقی مشخص و برای زمانی معین، به زیر آب برد.

فراموش نکنید گارانتی هیچ گوشی هوشمندی آسیب دیدگی به خاطر تماس دستگاه با آب را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، به همین دلیل باید با وجود اطمینان از پشتیبانی گوشی از استاندارد‌های مقاومتی، تا جای ممکن از بردن عمدی آن‌ها به زیر آب خودداری کرد. این قابلیت، در عمل برای جلوگیری از خراب شدن گوشی در صورت سقوط غیر عمدی آن به داخل حجمی از مایعات در نظر گرفته شده است.


۳- پشتیبانی نرم افزاری بیشتر

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

بسته به این که پرچمداران قدیمی مورد نظر شما در چه سالی تولید شده‌اند، احتمالا همچنان آپدیت‌های نرم افزاری برایشان منتشر می‌شود. به عنوان نمونه برخی گوشی‌سازان، تا دو الی سه سال بعد از عرضه یک محصول بالارده، برای آن آپدیت سیستم عامل عرضه کرده و تا یک سال بعد از این محدوده نیز همچنان به‌روزرسانی‌های جزئی همچون پچ‌های امنیتی را منتشر می‌کنند.

امروز تصمیم دارید گوشی‌های پرچمدار قدیمی را با قیمت‌هایی پایین‌تر خریداری کنید، اما روزی کاربران، برای خرید آن‌ها هزینه‌های گزافی پرداخت کرده‌اند! به همین دلیل انتظار دارند تا چند سال از گوشی‌های آن‌ها پشتیبانی شود. با خرید پرچمداران قدیمی، شما نیز از این لطف بهره‌مند خواهید شد.

این در حالی است که برای اغلب گوشی‌های اقتصادی، هرگز به‌روزرسانی سیستم عامل و حتی یک آپدیت نرم افزاری کوچک نیز منتشر نمی‌شود، حتی اگر ساخت سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ باشند.


۴- طراحی منحصربه‌فرد و برتر

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

البته نمی‌توان طراحی پرچمداران قدیمی را با گوشی‌های بالارده امروزی مقایسه کرد، چرا که تنها طی دو سال اخیر، تغییرات فراوانی در آن‌ها اعمال شده و به یکباره، حاشیه‌های اطراف نمایشگر شدیدا کاهش پیدا کرده‌اند. با این حال، این سبک طراحی به خاطر قرار دادن هزینه ساخت بالا روی دست شرکت، در گوشی‌های اقتصادی رعایت نمی‌شود. در نتیجه، از نظر طراحی، گوشی‌های پرچمدار قدیمی وضعیت بهتری در مقایسه با آن‌ها دارند.

به عنوان نمونه می‌توان به پرچمدار سال ۲۰۱۵ ال جی (جی ۴) و پرچمدار سال ۲۰۱۶ سامسونگ (گلکسی اس ۷ اچ) اشاره کرد که از ظاهری کاملا منحصربه‌فرد و خاص در مقایسه با بیشتر گوشی‌های ارزان قیمت امروزی بهره می‌برند.


۵- نمایشگر‌های بهتر

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

از سال ۲۰۱۵ و به بعد، اغلب پرچمداران به استثنای محصولات شرکت‌هایی همچون هواوی و وان پلاس همگی مجهز به نمایشگر‌های دارای رزولوشن کیو اچ‌دی عرضه شدند. همچنین تکنولوژی‌های پنل‌های به کار رفته در بسیاری از پرچمداران قدیمی هنوز کیفیت محتوای بالایی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از پشتیبانی از اچ دی آر در اغلب مدل‌های بالارده‌ی حتی قدیمی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

در آن سو، وضوح تصویر گوشی‌های ارزان قیمت در بهترین حالت فول اچ‌دی خواهد بود. تفاوت اساسی در تراکم پیکسلی، یکی دیگر از تفاوت‌های مهم نمایشگر‌های گوشی‌های بالارده قدیمی با مدل‌های اقتصادی کنونی به شمار می‌رود.


۶- سرعت شارژ بالاتر و پشتیبانی از شارژ وایرلس

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

تراشه‌های پرچمدار مخصوصا کوالکام، از سال‌ها قبل از سیستم‌های شارژ سریع پشتیبانی می‌کردند. این در حالی است که حتی در سال ۲۰۱۹، چنین قابلیتی در چیپست‌های گوشی‌های ارزان قیمت وجود ندارد. حتی در صورت پشتیبانی از سیستم شارژ سریع در یک گوشی اقتصادی جدید، سرعت آن در مقایسه با فناوری کوئیک شارژ به کار رفته در پرچمداران قدیمی به مراتب کمتر است.

به عنوان نمونه مجددا می‌توان به ال جی جی ۴ اشاره کرد که باتری ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی آن به لطف پشتیبانی از Quick Charge ۲.۰ طی کمتر از یک ساعت از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.


۷- تراشه‌های بالارده قدیمی در برابر چیپست‌های میان‌رده جدید

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

در گوشی‌های اقتصادی ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹، از جدیدترین تراشه‌های میان‌رده کوالکام، مدیاتک، هواوی یا سامسونگ استفاده شده است. اگرچه ممکن است آن‌ها مبتنی بر فناوری‌های جدیدتری ساخته شده باشند، اما فراموش نکنید یک شیر پیر هم خطرناک است! به همین دلیل تراشه‌های بالارده و قدرتمند به کار رفته در پرچمداران قدیمی از نظر توان پردازشی در وضعیت به مراتب بهتری قرار دارند.


مزیت‌های گوشی‌های اقتصادی جدید

از چند نظر دیگر، خریده گوشی‌های ارزان قیمت جدید به جای مدل‌های بالارده قدیمی ایده بهتری است. در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱- باتری‌های بزرگتر

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

در گوشی‌های اقتصادی، شرکت دیگر در قید و بند زیبا و ظریف نگه داشتن گوشی حتی به قیمت استفاده از یک پک باتری کوچکتر، قرار ندارد، به همین دلیل با دست باز، از باتری‌های بزرگتری در آن‌ها استفاده می‌کند. از طرفی گوشی‌های قرار گرفته در این دسته‌بندی، نمایشگر‌های دارای رزولوشن پایین‌تری داشته و سرعت و در نتیجه توان مصرفی تراشه‌های آن‌ها کمتر است. وجود باتری بزرگتر در کنار توان مصرفی کمتر سبب می‌شود دوام باتری آن‌ها اخلاف قابل توجهی با گوشی‌های پرچمدار مخصوصا قدیمی داشته باشد.


۲- پشتیبانی بهتر محصولات جدید

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

احتمال عدم ارائه گارانتی برای گوشی‌های پرچمدار قدیمی بسیار بالا است، در حالی که مدل‌های جدید فارغ از دسته‌بندی آن‌ها، توسط سازنده تا مد‌ت‌ها بعد پشتیبانی می‌شوند. به همین دلیل باید در صورت خرید گوشی هوشمندی متعلق به سال‌ها قبل، بیشتر حواستان را برای اطمینان از سلامت آن جمع کرده و حتما از فروشنده، ضمانت بازگشت محصول در صورت داشتن ایراد طی ۷ روز بعد از خرید را طلب کنید.


۳- داشتن سیستم عامل‌های جدیدتر به صورت پیش‌فرض

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۸ همراه اندروید ۹ پای عرضه خواهند شد، هر چند اگر قرار نباشد آپدیت سیستم عامل‌های جدید اندروید برایشان منتشر شود. برای پرچمداران قدیمی در بهترین حالت، با انتشار دو الی سه سری به‌روزرسانی سیستم عامل طی هر سال بعد از عرضه گوشی، اکنون باید با اندروید ۷ نوقا یا اندروید ۸ اوریو دست و پنجه نرم کنید.


۴- حافظه اصلی و فضای ذخیره‌سازی داخلی بیشتر

پرچمداران قدیمی در برابر گوشی های اقتصادی جدید ؛ کدام یک ارزش بیشتری دارد؟

در کمتر گوشی پرچمدار قدیمی ۴ گیگابایت حافظه رم دریافت خواهید کرد و اغلب این مدل‌ها، دارای ۳ گیگابایت یا حتی کمتر حافظه اصلی هستند. فضای ذخیره‌سازی داخلی اغلب آن‌ها نیز ۳۲ گیگابایت است. این میزان در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی امروزی به ۴ گیگابایت برای رم و ۶۴ گیگابایت برای حافظه داخلی افزایش پیدا کرده است. از پشتیبانی گوشی‌های ارزان قیمت جدید از کارت‌های حافظه جانبی دارای ظرفیت‌های بیشتر در مقایسه با پرچمداران قدیمی نمی‌توان غافل شد.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.