پرونده هسته‌ای ایران تیتر روزنامه های جهان شد؛دولت بایدن بطور رسمی پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات با ایران را داد

[ad_1] به گزارش روز شنبه ایرنا، خروج جنجال برانگیز و یکجانبه دولت ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام، در دو سال گذشته برای کاخ سفید دستآوردی نداشت و در نهایت دولت جدید امریکا تصمیم به عقب نشینی از این اقدام یکجانبه گرفت. دولت بایدن ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹  بطور رسمی

کد خبر : 23830
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
پرونده هسته‌ای ایران تیتر روزنامه های جهان شد؛دولت بایدن بطور رسمی پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات با ایران را داد

[ad_1]

به گزارش روز شنبه ایرنا، خروج جنجال برانگیز و یکجانبه دولت ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام، در دو سال گذشته برای کاخ سفید دستآوردی نداشت و در نهایت دولت جدید امریکا تصمیم به عقب نشینی از این اقدام یکجانبه گرفت.

دولت بایدن ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹  بطور رسمی ادعای دولت پیشین کشورش را مبنی بر اعمال تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران پس گرفت؛ اقدامی که بعنوان نخستین گام  واشنگتن در مسیر بازگشت به برجام، یک حرکت تشریفاتی لازم اما ناکافی به شمار می رود.

نیویورک تایمز: دولت بایدن بطور رسمی پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات با ایران را داد

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با نگاه به این رویداد نوشت: دولت بایدن بطور رسمی پیشنهاد از سرگیری مذاکرات هسته ای را به طرف ایرانی داد، رئیس جمهوری آمریکا کارزار خود برای از سرگیری توافق هسته ای با ایران را به راه انداخته است اما هنوز مشخص نیست که تهران که در ابتدا خواستار برچیده شدن تحریم ها در نخستین گام است این پیشنهاد را  بپذیرد.

ایران مایل است تا آمریکا یک ناظر بر مذاکرات با طرف اروپایی باشد

نیویورک تایمز در بخشی از گزارش خود نوشت: درحالی  که مشخص نیست ایران با انجام چنین مذاکراتی موافقت کند اما برخی افراد مطلع می گویند که ممکن است طرف ایرانی بیشتر مایل به ملاقات با طرف های اتحادیه اروپایی باشد و آمریکایی ها بصورت مهمان یا ناظر در این مذاکرات حضور داشته باشد .

برجام دستاورد مهم سیاسی

نیویورک تایمز افزود: آنتونی بلینکن در تماس تلفنی ۳۰ بهمن ماه با همتایان اروپایی خود ضمن اعلام همکاری آمریکا برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران گفت؛   «برجام یک دستآورد مهم دیپلماسی چندجانبه است».

آسوشیتدپرس: بایدن با رد اقدامات ترامپ آماده مذاکره با ایران

خبرگزاری آسوشتیدپرس نیز درباره موضع گیری ها اخیر دولت جدید واشنگتن درباره برجام، گزارش داد:  دولت بایدن در موضعی  کاملا متضاد با سیاست  «فشار حداکثری» دولت قبلی ترامپ با هدف منزوی ساختن جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرده که آماده محلق شدن به مذاکرات به همراه  دیگر امضا کنندگان این توافق است.

آسوشیتدپرس افزود: علاوه بر سیگنال های دولت بایدن درباره تمایل به مذاکره با ایران، دولت جدید امریکا،  همچنین تصمیمات دولت ترامپ مبنی بر بازگشت تمامی تحریم های سازمان ملل بر ایران را برگرداند و درهمین حال محدودیت سفر دیپلمات های ایرانی در سازمان ملل را برداشته است.

اهرم فشار هسته ای تهران بر امضاءکنندگان توافق

آسوشیتدپرس دربخش دیگری نوشت: تهران از تعلیق برخی از تعهدات برجامی، بعنوان اهرم فشاری بر سایر امضا کنندگان توافق هسته ای همچون، فرانسه، آلمان، انگلیس روسیه و چین برای بدست آوردن امتیازهای بیشتری برای مقابله با تحریم های فلج کننده اقتصادی استفاده می کند، بطوریکه  انگلا مرکل صدراعظم آلمان و رئیس شورای اتحادیه اروپا با رئیس جمهوری ایران برای پایان دادن به بن بست سیاسی صحبت کرده و درهمین حال رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز قرار است برای یافتن راه حل هایی به منظور اجازه حضور بازرسان این آژانس، به ایران سفر کند.

سی ان ان: گامی بزرگ برای دیپلماسی با ایران

شبکه خبری سی ان ان نیز دراین باره گزارش داد:  آمریکا اعلام کرده که خواهان مذاکره با ایران  و دیگر طرف های  (امضا کنندگان) درباره توافق هسته ای است، این گامی بلند برای شروع دیپلماسی است.

سی ان ان در ادامه افزود: دولت بایدن ۳۰ بهمن ماه اعلام کرد که تمایل دارد تا با تهران و دیگر امضا کندگان «توافق هسته ای ایران» پیش از آنکه هرکدام از طرف ها  اقدام ملموسی برای نجات دادن و یا بازگشت به تعهد این توافق انجام دهند، مذاکره کند.

این رسانه آمریکایی  ادامه داد: وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد : ایالات متحده آمریکا دعوت نماینده ارشد اتحادیه اروپا مبنی بر حضور در نشست گروه ۱+۵ با ایران برای انجام مذاکره و پیشبرد دیپلماتیک برنامه هسته ای ایران را پذیرفته است.

سی ان. بی. سی: دولت بایدن گام مهمی درباره پیشنهاد آغاز مذاکره با ایران پیش از مهلت تعیین شده از سوی ایران برداشت

سی. ان. بی. سی دیگر شبکه خبری آمریکایی نیز با پرداختن به تحولات اخیر برجامی نوشت: دولت بایدن روز پنجشنبه (۳۰ بهمن ۱۳۹۹) با ملحق شدن به شرکای اروپایی خود با دادن پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات با ایران که برای نخستین بار طی چهار سال گذشته محسوب می شود، گام بلندی برداشت.

سی. ان. بی. سی، در ادامه به تعیین ضرب الاجل ایران درباره فاصله گرفتن از تعهدات برجامی درصورت لغو نشدن تحریم ها اشاره کرد و نوشت: ایران پیش از این با تعیین  ضرب الاجلی وعده داده بودکه چنانچه تحریم های نفتی و بانکی برداشته نشود، بازرسان سازمان انرژی اتمی را از کشور اخراج خواهد کرد.

ایران اعلام کرده بود تا پنجم اسفند ماه قصد دارد تا اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد.

سی ان. بی. سی افزود: درحالی که ایران خواستار برداشته شدن نخستین گام از سوی آمریکا شده و حاضر به انجام هیچ کاری تا لغو عملی تحریم ها نیست، با این وجود دولت بایدن با پذیرفتن پیشنهاد شرکای خود در اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکره با ایران، گام بلندی برداشته است.

این رسانه آمریکایی افزود: تیم بایدن همچنین تلاش های دولت ترامپ مبنی بر اعمال تحریم های سازمان ملل بر ایران را لغو کرد، آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا نیز در تماس تلفنی خود با همتایان اروپایی خود گفت که با آنها برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ کار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران در پی خروج آمریکا از برجام و اعمال تروریسم اقتصادی بر ضد مردم ایران، همچنین بی عملی اروپا برای انتفاع ایران از مزایای برجام، بر اساس ماده ۳۶ این توافق در پنج مرحله به کاهش محدودیت‌های خود در توافق هسته‌ای اقدام کرد.

با گذشت بیش از سه سال از این اقدام آمریکا و اروپا، مجلس شورای اسلامی قانونی را تصویب کرد که در صورت لغو نشدن تحریم‌ها تا چهارم اسفند ماه، اجرای پروتکل الحاقی پیمان منع گسترش سلاح اتمی که تاکنون به طور داوطلبانه اجرا می‌شد، متوقف و تعداد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاهش یابد.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.