پروفسور می گوید پیوستن عربستان به BRICS استفاده از یوان چین را به عنوان ارز تجاری تسریع می کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1] پروفسور آشوک سواین از گروه تحقیقات صلح و درگیری دانشگاه اوپسالا می گوید پیوستن عربستان سعودی به بلوک اقتصادی بریکس «معامله دوجانبه را که با استفاده از یوان به عنوان ارز تجاری انجام می شود، تسریع می بخشد. ” چگونه پیوستن عربستان سعودی به بریکس می تواند استفاده از یوان چین را افزایش دهد؟

کد خبر : 355699
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
پروفسور می گوید پیوستن عربستان به BRICS استفاده از یوان چین را به عنوان ارز تجاری تسریع می کند – اقتصاد بیت کوین نیوز

[ad_1]

پروفسور آشوک سواین از گروه تحقیقات صلح و درگیری دانشگاه اوپسالا می گوید پیوستن عربستان سعودی به بلوک اقتصادی بریکس «معامله دوجانبه را که با استفاده از یوان به عنوان ارز تجاری انجام می شود، تسریع می بخشد. ”

چگونه پیوستن عربستان سعودی به بریکس می تواند استفاده از یوان چین را افزایش دهد؟

آشوک سواین، استاد تحقیقات صلح و درگیری در دانشگاه اوپسالا در سوئد، هفته گذشته به المانیتور گفت که پیوستن عربستان سعودی به بلوک اقتصادی بریکس، استفاده از یوان چین را به عنوان ارز تجاری تسریع خواهد کرد. پروفسور سواین رئیس بخش تحقیقات صلح و درگیری دانشگاه اوپسالا است. او همچنین رئیس یونسکو در زمینه همکاری های بین المللی آب است.

وی درباره پیوستن عربستان سعودی به سازمان همکاری شانگهای (SCO) و برجام که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، گفت:

شکی نیست که عضویت عربستان سعودی در سازمان همکاری شانگهای تحت سلطه چین و بریکس انجام معاملات دوجانبه را با استفاده از یوان به عنوان ارز تجاری تسریع خواهد کرد.

در ماه مارس، عربستان سعودی شریک گفتگوی سازمان همکاری شانگهای شد. سازمان همکاری شانگهای در سال 2001 به عنوان یک اتحاد سیاسی، اقتصادی و دفاعی تأسیس شد. این بزرگترین سازمان منطقه ای جهان است. عربستان سعودی هنوز عضو گروه بریکس نیست اما این کشور برای پیوستن به آن ابراز علاقه کرده است. ماه گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد سعودی درباره همکاری احتمالی عربستان سعودی و بریکس گفتگو کردند.

در همین حال، بر اساس گزارش ها، عربستان سعودی به طور فعال در حال مذاکره با پکن برای قیمت بخشی از فروش نفت خود به چین به یوان است. در حالی که بحث ها در مورد قراردادهای نفتی با قیمت یوان شش سال است که بین دو کشور در حال انجام است، امسال شدت گرفته است. پروفسور اوپسالا خاطرنشان کرد که تجارت نفت به یوان یک “گام بزرگ” برای چین و “یک عقبگرد قابل توجه برای جایگاه دلار” خواهد بود.

تعداد فزاینده ای از کشورها از استفاده از دلار آمریکا برای تسویه تجارت دور می شوند. یوان چین اخیراً جایگزین دلار آمریکا به عنوان پرمعامله ترین ارز در روسیه و همچنین پر استفاده ترین ارز برای تسویه پرداخت های فرامرزی در چین شده است.

گروه بریکس همچنین در تلاش است تا ارز جدیدی ایجاد کند که اتکای کشورهای عضوش به دلار آمریکا را کاهش دهد. یک اقتصاددان سابق کاخ سفید معتقد است که ارز بریکس سلطه دلار آمریکا را از بین خواهد برد. یک اقتصاددان دیگر پیش بینی کرد که یوان و یورو سلطه دلار آمریکا را مختل خواهند کرد و این سه، جهان ارز ذخیره سه قطبی را تشکیل خواهند داد.

به نظر شما پیوستن عربستان سعودی به بریکس سلطه دلار آمریکا را تضعیف می کند؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

کوین هلمز

کوین که دانشجوی اقتصاد اتریش بود، بیت کوین را در سال 2011 پیدا کرد و از آن زمان تا کنون یک مبشر بوده است. علایق او در امنیت بیت کوین، سیستم های منبع باز، اثرات شبکه و تقاطع بین اقتصاد و رمزنگاری نهفته است.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.