پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان که ورودش به ایران ممنوع شده/ عکس

[ad_1] آیفون ۱۴ پرو مکس ازلحاظ حجم عرضه به بازار در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی بالاتر از تمامی گوشی‌های دیگر قرار گرفت. این اتفاق به‌وضوح نشان می‌دهد که اکثر مردم در بازارهای بین‌المللی تغییر عادت داده‌اند و اکنون ترجیح می‌دهند قوی‌ترین گوشی‌ها را بخرند. طبق آمار، اپل در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۳ توانست

کد خبر : 394720
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۵۴
پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان که ورودش به ایران ممنوع شده/ عکس

[ad_1]

آیفون ۱۴ پرو مکس ازلحاظ حجم عرضه به بازار در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی بالاتر از تمامی گوشی‌های دیگر قرار گرفت. این اتفاق به‌وضوح نشان می‌دهد که اکثر مردم در بازارهای بین‌المللی تغییر عادت داده‌اند و اکنون ترجیح می‌دهند قوی‌ترین گوشی‌ها را بخرند.

طبق آمار، اپل در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۳ توانست ۲۶٫۵ میلیون دستگاه آیفون ۱۴ پرو مکس روانه‌ی بازار کند. هیچ‌یک از برندهای دیگر در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ دستگاهی نداشتند که حجم عرضه‌اش تا این حد چشمگیر باشد. در همین بازه‌ی زمانی حجم عرضه‌ی آیفون ۱۴ پرو به ۲۱ میلیون دستگاه رسید.

پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان که ورودش به این ممنوع است/ عکس

در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳، اپل هر چهار رتبه‌ی برتر را ازآنِ خود کرد. آیفون ۱۴ و آیفون ۱۳ به‌ترتیب با فروش ۱۶٫۵ و ۱۵٫۵ میلیون دستگاه در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. تفاوت درخورتوجهی بین سهم هر گوشی از بازار به‌چشم می‌خورد.

سال گذشته آیفون ۱۳ به پرفروش‌ترین گوشی دنیا تبدیل شد؛ موضوعی که نشان می‌داد مردم به خرید گوشی‌های قدرتمند پرچم‌دار علاقه ندارند و ترجیح می‌دهند سراغ دستگاهی بروند که قابلیت‌های مطلوب را با قیمت ارزان‌تر ارائه می‌دهد.

در چند سال اخیر، گوشی‌ها تغییر بزرگی تجربه نکرده‌اند و شرکت‌ها در هر نسل به بهبود دوربین و استفاده از پردازنده قدرتمندتر بسنده می‌کنند. این رویکرد باعث شده است تا مردم مثل قبل به به‌روزرسانی سالانه‌ی گوشی علاقه نداشته باشند. عبور قیمت موبایل از مرز ۱٬۰۰۰ دلار یکی دیگر از عواملی است که از تعویض سالانه‌ی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

امروزه، مردم برای مدت‌زمان طولانی‌تری از گوشی خود استفاده می‌کنند؛ اما افراد زیادی پیدا می‌شوند که سراغ خرید گران‌ترین گوشی برندهایی مثل اپل و سامسونگ بروند؛ چون به‌دنبال دستیابی به بهترین قابلیت‌ها هستند.

گلکسی A۱۴ سامسونگ پس از آیفون‌های اپل در رتبه‌ی پنجم بازار قرار گرفت. سامسونگ ۱۲٫۴ میلیون دستگاه از این گوشی را دردسترس مشتریان قرار داد. گلکسی S۲۳ اولترا، رقیب مستقیم آیفون ۱۴ پرو مکس، نیز با فروش ۹٫۶ میلیون واحدی رتبه‌ی ششم را ازآنِ خود کرد.

باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ‌یک از گوشی‌های چینی در ۱۰ جایگاه برتر جدول قرار نگرفتند. آمار نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های چینی در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳ افت دورقمی درمقایسه‌با سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است.

آمار درخشان اپل در حالی ثبت می‌شود که قیمت آیفون در اکثر نقاط دنیا افزایش پیدا کرده است. هم‌زمان بسیاری از افشاگران به افزایش قیمت موبایل اپل در نسل جدید نیز اشاره کرده‌اند. احتمالاً امسال افزایش قیمت گوشی سامسونگ و قیمت گوشی شیائومی را نیز شاهد خواهیم بود.

۵۸۵۸

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.