پرستار در خانه و مزایای آن

برترین‌ها: امروزه به دلیل مشغله‌های بسیار زندگی، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که برای نگهداری از کودکان، سالمندان و یا بیماران خود از پرستاران کمک بگیرند تا هم از کیفیت پرستاری و توجه به این افراد اطمینان خاطر حاصل کنند و هم مطمئن باشند که همه‌چیز در جای خود و به بهترین شکل ممکن پیش

کد خبر : 8559
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
پرستار در خانه و مزایای آن


برترین‌ها: امروزه به دلیل مشغله‌های بسیار زندگی، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که برای نگهداری از کودکان، سالمندان و یا بیماران خود از پرستاران کمک بگیرند تا هم از کیفیت پرستاری و توجه به این افراد اطمینان خاطر حاصل کنند و هم مطمئن باشند که همه‌چیز در جای خود و به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود. به همین دلیل نیز استخدام پرستار در خانه مسئله مهمی است که نباید به همین سادگی‌ها از کنار آن رد شد. در این مطلب همراه شما هستیم تا به موضوع پرستار در خانه و مزایای آن بپردازیم و شما را به طور کامل با این مقوله آشنا کنیم.

درباره پرستار در خانه

به طور کلی باید بگوییم که مراقبت و پرستاری در منزل شامل خدمات و کار‌هایی می‌شود که در محل زندگی و خانه افراد برای نگهداری از افراد سالم با ویژگی‌های خاص و یا بیماران صورت می‌گیرد. اصولاً پرستاران می‌توانند با بررسی نیاز‌های اولیه بیمار و فرد موردنظر برای پرستاری از سالمندان، کودکان، بیماران و… اقدام کنند. معمولاً از جمله وظایفی که به پرستار در منزل مربوط می‌شود می‌توان به کنترل علائم حیاتی، مراقبت از زخم و تعویض پانسمان، رعایت رژیم‌های تغذیه‌ای و دارویی و… اشاره کرد.

اصولاً پرستار در منزل می‌تواند برای مراقبت از بیمار و هر فرد دیگری با شرایط خاص در سه سطح متفاوت پیشگیری، توان‌بخشی و همین‌طور درمان استخدام شده و برنامه بنویسد. از جمله وظایف مشخص پرستار در منزل می‌توان به جنبه‌های تخصصی، عمومی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی، افزایش سواد سلامت بیمار و خانواده، افزایش سطح سلامت، جلوگیری از بروز انواع بیماری و عفونت، حفظ آرامش بیمار در کنار خانواده، کمتر شدن دفعات و زمان بستری بیمار در بیمارستان، افزایش سطح کیفیت زندگی و… اشاره کرد.

به خاطر داشته باشید که برای انتخاب پرستار در خانه باید دقت بالایی داشته باشید، چراکه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل نیازمند مدیریتی جامع و صحیح است. این کار به نظارتی حرفه‌ای و دقیق نیاز دارد و باید بر اساس شرایط پرستاری نیز برای آن تعرفه متفاوتی را مشخص کرد. به همین دلیل نیز حتماً و به سراغ مراکزی نام‌آشنا و معتبر بروید. به خاطر داشته باشید که بخش مهمی از کار پرستار در منزل به مهارت‌های بالینی، ارتباطی و همین‌طور تخصصی او نیازمند خواهد بود. به همین دلیل نیز باید مطمئن و درست پیش بروید.

معمولاً استخدام پرستار در خانه می‌تواند شامل مواردی همچون پرستاری از کودک، پرستاری از زنان باردار، پرستاری از سالمندان، پرستاری از بیماران و… شود. طبیعی است که هر کدام از این نوع موقعیت‌های پرستاری می‌توانند شرایط و قوانین مربوط به خودشان را داشته باشند که بسته به موقعیت فرد تعیین می‌گردند.

پرستار در خانه و مزایای آن

مزایای استخدام پرستار در خانه

طبیعی است که استخدام پرستار در منزل مزایای مخصوص به خود را خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین مزایای پرستار در خانه افزایش سرعت بهبودی و کاهش خطر ابتلا به عفونت‌هاست. اصولاً مراقبت پرستاری در خانه موجب می‌شود که بیمار از عفونت‌های بیمارستانی در امان بماند و در نتیجه با کمک‌های پرستار نیز با سرعت بیشتر روند بهبودی را طی کرده و سریع‌تر به سلامت خود بازگردد.

علاوه بر این استخدام پرستار در خانه هزینه به مراتب کمتری را برای بیمار به دنبال خواهد داشت. ممکن است که بیمار برای پیش بردن روند بهبودی به مراقبت‌های ویژه‌ای نیازمند باشد. معمولاً چنین مراقبت‌هایی در بیمارستان هزینه‌های به مراتب بالاتری دارند و به همین دلیل نیز غالباً بیماران نمی‌توانند مدت زمان زیادی در آن شرایط باقی بمانند. به همین دلیل نیز پرستار در خانه با هزینه‌ای کمتر، شرایط مشابهی را در خانه فراهم می‌کند. این یعنی در خدمات پرستاری در خانه مراقبت‌های پزشکی حرفه‌ای مدنظر قرار می‌گیرند و همه‌چیز با استاندارد‌های بیمارستانی پیش خواهد رفت.

موضوع بعدی به محیط اطراف بیمار بازمی‌گردد. طبیعی است که نگهداری طولانی مدت بیمار در محیط بیمارستان تأثیرات منفی بسیاری را بر روی روحیات و سلامت روانی او به جا خواهد گذاشت. معمولاً موقعیت و شرایط بیمارستان بیمار را از نظر روحی تحت فشار قرار می‌دهد و همین موضوع نیز می‌تواند در سرعت بهبودی فرد تأثیر منفی بسیاری بگذارد. در چنین شرایطی استخدام پرستار در منزل موجب راحتی و آسایش بسیاری برای فرد خواهد شد. این یعنی بیمار در خانه خود می‌ماند و به راحتی از شرایط موجود در خانه احساس امنیت بیشتری به دست می‌آورد. طبیعی است که شرایط گرم و دوست‌داشتنی خانه می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در روحیه و به دنبال آن سلامتی فرد داشته باشد.

از دیگر مزایای استخدام پرستار در خانه می‌توان به برخورداری از خدمات شخصی و سفارشی اشاره کرد. معمولاً در فضای بیمارستان، مراقبت‌های پزشکی برای تمامی افراد یکسان است. به همین دلیل هم غالباً کسانی که شرایط ویژه‌تری دارند نمی‌توانند نیاز‌های خود را برطرف کنند و همین موضوع نیز موجب نارضایتی آن‌ها خواهد شد. این در صورتی است که استخدام پرستار در خانه می‌تواند در کنار ارائه مراقبت‌های حرفه‌ای به شخصی‌سازی و سفارشی کردن آن‌ها نیز موجب شود؛ بنابراین پرستار در خانه می‌تواند برای هر بیمار منحصربه‌فردی نگهداری‌های مخصوص به خود را داشته باشد و همین مسئله نیز راحتی بیشتری را برای بیمار فراهم خواهد کرد. می‌توان انتظار داشت که مراقبت‌های شخصی می‌تواند کمک به مراتب بیشتر و سریع‌تری به بهبود وضعیت بیمار به حساب آید.

مسئله دیگری که می‌توان آن را در میان مزایای استخدام پرستار در خانه عنوان کرد مدیریت دارو‌های بیمار است. معمولاً بیمارانی مشکلات مختلف و متعددی دارند، دارو‌های متفاوت و بسیاری نیز برایشان تجویز خواهد شد و همین مسئله نیز می‌تواند مدیریت دارو‌ها را برایشان به مراتب سخت‌تر کند. در چنین شرایطی امکان بروز اشتباهات در رابطه با مصرف دارو‌ها نیز کاملاً طبیعی خواهد بود و همین مسئله نیز می‌تواند سلامت بیمار را بسیار به خطر بیندازد.

پرستار در خانه و مزایای آن

استخدام پرستار در خانه در چنین مواقعی می‌تواند در مدیریت این دارو‌ها نیز مؤثر باشد. به همین دلیل نیز دیگر هیچ‌گونه نگرانی برای مصرف دارو‌ها و یا بروز مشکلاتی در آن‌ها وجود نخواهد داشت. پرستاران و مراقبین حرفه‌ای معمولاً برای مدیریت نسخه‌ها و دارو‌ها آموزش‌های لازمی می‌بینند و به همین دلیل نیز می‌توان مطمئن شد که بیمار می‌تواند دارو‌های خود را به میزان کافی، صحیح و در زمان خود مصرف نماید.

در نهایت نیز می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که وجود پرستار در خانه می‌تواند برای فرد به منزله وجود یک همدم و مراقب باشد. اصولاً پرستاران در خانه می‌توانند به عنوان همراهانی قابل اعتماد در انجام فعالیت‌هایی همچون خواندن، پیاده‌روی، غذا، بازی کردن، تماشای فیلم و… به حساب آیند. به همین دلیل نیز وجود پرستار در خانه موجب می‌شود که فرد احساس تنهایی نکرده و بتواند احساس بهتری پیدا نماید.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.