پرتغال به ویزای طلایی پایان می دهد و اجاره Airbnb را برای رفع بحران مسکن کاهش می دهد

[ad_1] پرتغال یکی از فقیرترین کشورهای اروپای غربی است. بیش از 50 درصد از کارگران در سال گذشته کمتر از 1000 یورو در ماه درآمد داشتند در حالی که اجاره بها و قیمت خانه به شدت افزایش یافته است. تنها در لیسبون، اجاره بها در سال 2022 37 درصد افزایش یافت. گروه‌های مسکن می‌گویند حقوق‌های

کد خبر : 321030
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۳:۵۳
پرتغال به ویزای طلایی پایان می دهد و اجاره Airbnb را برای رفع بحران مسکن کاهش می دهد

[ad_1]

پرتغال یکی از فقیرترین کشورهای اروپای غربی است. بیش از 50 درصد از کارگران در سال گذشته کمتر از 1000 یورو در ماه درآمد داشتند در حالی که اجاره بها و قیمت خانه به شدت افزایش یافته است. تنها در لیسبون، اجاره بها در سال 2022 37 درصد افزایش یافت.

گروه‌های مسکن می‌گویند حقوق‌های پایین، بازار داغ املاک، سیاست‌های تشویق خارجی‌های ثروتمند به سرمایه‌گذاری و اقتصاد وابسته به گردشگری سال‌ها است که اجاره یا خرید را برای مردم محلی دشوار کرده است. نرخ تورم 8.3 درصدی پرتغال این مشکل را تشدید کرده است.

نخست وزیر آنتونیو کاستا در یک کنفرانس خبری گفت که بحران اکنون بر همه خانواده ها تأثیر گذاشته است، نه فقط آسیب پذیرترین آنها.

مشخص نیست که این اقدامات به ارزش حداقل 900 میلیون یورو (962.19 میلیون دلار) چه زمانی اجرایی خواهد شد. کاستا گفت که برخی از آنها در ماه آینده تصویب خواهند شد و برخی دیگر توسط قانونگذاران رای گیری خواهند شد.

او افزود که مکانیزمی برای تنظیم افزایش اجاره بها ارائه خواهد شد و دولت مشوق های مالیاتی را برای مالکانی که املاک گردشگری را به خانه هایی برای اجاره افراد محلی تبدیل می کنند، ارائه خواهد کرد.

مجوزهای جدید برای اقامتگاه های گردشگری، مانند Airbnbs، ممنوع خواهد بود – به جز در مناطق روستایی کمتر جمعیت.

برای رفع کمبود مسکن، کاستا گفت که ایالت خانه‌های خالی را مستقیماً از صاحبخانه‌ها برای مدت پنج سال اجاره می‌کند و آنها را در بازار اجاره قرار می‌دهد.

کاستا گفت که برنامه ویزای طلایی پرتغال که پاسپورت اتحادیه اروپا را در ازای سرمایه گذاری از جمله در املاک و مستغلات به شهروندان غیر اتحادیه اروپا ارائه می دهد و به دلیل افزایش قیمت مسکن و اجاره بها مورد انتقاد قرار گرفته است، پایان خواهد یافت.

این طرح از زمان راه‌اندازی در سال 2012، 6.8 میلیارد یورو سرمایه‌گذاری جذب کرد که بخش عمده‌ای از این پول به سمت املاک و مستغلات رفت.

گروه‌های مسکن می‌گویند اگر دولت به ترویج سیاست‌های دیگر برای جذب خارجی‌های ثروتمند به پرتغال ادامه دهد، از جمله «ویزای دیجیتالی عشایر» که در اکتبر معرفی شد، که به خارجی‌هایی که درآمد ماهانه بالایی از کار از راه دور دارند اجازه زندگی و کار را به خارجی‌ها می‌دهد، این تدابیر بی‌اهمیت خواهد بود. پرتغال بدون پرداخت مالیات محلی

در تظاهرات کوچک مسکن در لیسبون، آندریا گالوائو، فعال 23 ساله، دولت را متهم کرد که به وعده های خود برای رسیدگی به بحران مسکن در گذشته عمل نکرده است.

او گفت: “هدف این بود که تا سال 2024 همه پرتغالی ها به مسکن با کیفیت دسترسی داشته باشند – به نظر نمی رسد چنین شود.” “وضعیت دراماتیک است.”

(1 دلار = 0.9354 یورو)

(گزارش توسط پاتریشیا روآ، کاتارینا دیمونی و سرجیو گونکالوز؛ ویرایش توسط آیسلین لینگ و ساندرا مالر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.