پرتره‌ای از دختر نابینا که فعال محیط زیستی است!

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «مات» به کارگردانی نسیم سهیلی در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب (پنج‌شنبه ۷ مهر) از شبکه مستند پخش می‌شود. سهیلی درباره سوژه این مستند گفت: این مستند پرتره‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خانم سیما رئیسی است که برخلاف محدودیت‌های جسمی که برایش پیش آمده، در

کد خبر : 261071
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
پرتره‌ای از دختر نابینا که فعال محیط زیستی است!

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مستند «مات» به کارگردانی نسیم سهیلی در ششمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب (پنج‌شنبه ۷ مهر) از شبکه مستند پخش می‌شود.

سهیلی درباره سوژه این مستند گفت: این مستند پرتره‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خانم سیما رئیسی است که برخلاف محدودیت‌های جسمی که برایش پیش آمده، در منطقه چابهار بسیار فعال است. او در ۱۸ سالگی به دلیل یک بیماری مادرزادی بینایی خود را از دست می‌دهد، اما با یک تصمیم بزرگ از خانه‌نشینی بیرون آمده و درسش را تا مقطع دکتری در رشته علوم سیاسی ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: او فعالیت‌های مهمی در جهت حمایت از محیط زیست انجام می‌دهد که در مستند «مات» آنها را به تصویر کشیده‌ایم. او عاشق طبیعت است و قبل از نابینا شدن نیز ارتباط خوبی با طبیعت داشته است. با این حال، پس از نابینا شدن تصمیم می‌گیرد که زباله‌های اطراف ساحل چابهار را جمع‌آوری کند. همانطور که می‌دانید چابهار یک منطقه توریستی است و به همین دلیل رفت و آمد زیادی در آن وجود دارد. در ابتدا به صورت تکی این کار را انجام می‌دهد، اما آرام آرام گروهی تشکیل می‌شود که فعالیت‌های محیط‌زیستی انجام می‌دهند.

سهیلی درباره ایده خود از ساخت چنین اثری گفت: شخصاً دغدغه محیط زیستی دارم و زمانی که متوجه فعالیت ایشان در جهت حفاظت از محیط زیست منطقه چابهار شدم، علاقه‌مند به ساخت مستندی از او شدم. زمانی که برای نخستین بار به او زنگ زدم، درگیر پایان‌نامه دکتری بود، اما پذیرفت. کمی تحقیقات داشتیم و فیلمبرداری را در چابهار انجام دادیم.

وی هم‌چنین درباره فرم روایی مستند مات نیز بیان داشت: این فیلم هم شخصیت محور است و هم ماجرا محور. شخصیت این سوژه برایم بسیار جذاب است و به دلیل سطح بالای تحصیلات، کمی ارتباط گرفتن با او سخت بود، اما زمانی که توانستیم این پوسته سخت را بشکنیم و ارتباط قوی‌تری بگیریم، متوجه شدم که عشق زیادی به طبیعت دارد. علاوه براین، فعالیت‌های او را نیز به نمایش درآورده‌ایم.

عوامل تولید این مستند ۲۰ دقیقه‌ای عبارتند از:تهیه‌کننده و کارگردان: نسیم سهیلی، تصویربردار: رضا عزیزفرخانی، صدابردار: مرتضی غیور، دستیار کارگردان: مهسا دورکی، تدوین: سعید عاطفی، اصلاح رنگ و نور: سینا خزاعی‌فر و صداگذار: جواد حاتم‌پور. براساس این گزارش، مستند «مات» امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن فردا ساعت ۹ صبح و ۲۴ است.

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.