پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی مسجدسلیمان در انتظار تامین اعتبار

[ad_1] ایسنا/خوزستان یک باستان‌شناس می‌گوید: احیای پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی مسجدسلیمان نقش مهمی در حفاظت و کاوش محوطه‌های باستانی این شهرستان دارد. زیبا صالحی‌فرگنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاسیس پایگاه پژوهشی در مسجدسلیمان تاکید کرد: هم‌اکنون فقط احیای این پایگاه پژوهشی مهم است که اگر اعتباری برای احیای این پایگاه تخصیص یابد

کد خبر : 368892
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی مسجدسلیمان در انتظار تامین اعتبار

[ad_1]

ایسنا/خوزستان یک باستان‌شناس می‌گوید: احیای پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی مسجدسلیمان نقش مهمی در حفاظت و کاوش محوطه‌های باستانی این شهرستان دارد.

زیبا صالحی‌فرگنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاسیس پایگاه پژوهشی در مسجدسلیمان تاکید کرد: هم‌اکنون فقط احیای این پایگاه پژوهشی مهم است که اگر اعتباری برای احیای این پایگاه تخصیص یابد می‌توانیم کار حفاظت و کاوش را آغاز کنیم.

وی با اشاره به این‌که تابلوهای این مرکز فرهنگی به زودی نصب خواهد شد نیز گفت: این پایگاه پژوهشی در صورت احیا با جذب محققان و پژوهشگران می‌تواند شناسایی، بررسی و حفاظت را به عنوان بازوی علمی فرهنگی شهرستان به درستی انجام دهد.

او با تاکید بر این‌که به رسمیت شناختن کاوش در محوطه‌های باستانی مسجدسلیمان به عنوان یک فرآیند مستلزم حفاظت است، توضیح داد: تعیین هدف یا اهداف این فرآیند و نیز تعریف محدودیت‌ها و زمان آغاز و پایان، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای مراحل مختلف متاثر از عوامل مختلفی است که بدون آگاهی و شناخت درست آن‌ها نمی‌توان مسیری بی‌نقص و علمی برای فرایند کاوش محوطه‌ها در نظر گرفت.

صالحی فرگنی با تاکید بر اینکه هر محوطه باستانی باید به شکل مستمر حفاظت شود، افزود: در صورت عدم توجه به این مهم هر گونه کاوش ظلم به محوطه‌های باستانی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اتفاقات مثبت که با احیای پایگاه انجام خواهد گرفت این است که کارهای مطالعاتی و پژوهشی به طور جدی دنبال خواهد شد.

این باستان‌شناس با اشاره به وجود محوطه‌های باستانی شاخص در مسجدسلیمان، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود آثار متعدد تاریخی نهفته در این محوطه‌ها اهمیت حفاظت، نگهداری و کاوش، بیش از پیش ضروری است، بنابراین فعالیت در پایگاه پژوهشی می‌تواند در قالب خدمات علمی و پژوهشی به حوزه‌های میراث تاریخی این شهرستان خدمت کند.

با همین موضوع:

راه‌اندازی پایگاه پژوهشی بافت تاریخی در مسجدسلیمان

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.