پایداری مالی به بازنشستگی بستگی دارد، اصلاحات مالیاتی به دلیل کندی رشد

[ad_1] در صورتی که رومانی بخواهد از رویه کسری بیش از حد اتحادیه اروپا خارج شود، دسترسی خود را به بازارهای سرمایه بدهی بین المللی و بودجه اتحادیه اروپا به حداکثر برساند و پتانسیل رشد بلندمدت اقتصاد را بهبود بخشد، زیرا جنگ روسیه در اوکراین بر چشم انداز مرکز و شرق روسیه تاثیر می گذارد،

کد خبر : 342762
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۴۶
پایداری مالی به بازنشستگی بستگی دارد، اصلاحات مالیاتی به دلیل کندی رشد

[ad_1]

در صورتی که رومانی بخواهد از رویه کسری بیش از حد اتحادیه اروپا خارج شود، دسترسی خود را به بازارهای سرمایه بدهی بین المللی و بودجه اتحادیه اروپا به حداکثر برساند و پتانسیل رشد بلندمدت اقتصاد را بهبود بخشد، زیرا جنگ روسیه در اوکراین بر چشم انداز مرکز و شرق روسیه تاثیر می گذارد، حرکت اصلاحات مهم است. اروپا (CEE).

دولت قصد دارد کسری بودجه را از 6.2 درصد در سال 2022 به 4.4 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 (بر اساس سیستم حساب های اروپایی) و در سال 2024 به 3 درصد کاهش دهد. با این حال، در بحبوحه تورم دو رقمی، رشد تولید ناخالص داخلی از 4.8 درصد در سال 2022 به 2.2 درصد در سال جاری کاهش خواهد یافت.

Scope Ratings کاهش تدریجی کسری بودجه را به 5.4 درصد در سال 2023 و 4.6 درصد در سال 2024 پیش بینی می کند که باعث می شود منابع مالی دولت بیشتر به بازارهای اوراق قرضه داخلی و خارجی و وجوه اتحادیه اروپا وابسته شود.

دولت می خواهد کسری بودجه ساختاری را از طریق اصلاحات بازنشستگی که برای سال جاری برنامه ریزی شده است، و با افزایش درآمد مالیاتی حداقل 2.5 درصد از تولید ناخالص داخلی تا سال 2025 برطرف کند. 27.1 میلیارد یورو یا 9.5 درصد از تولید ناخالص داخلی 2022 تا پایان سال 2026.

اصلاحات بازنشستگی با هدف ایجاد منصفانه تر و پایدارتر کردن سیستم در شرایط پیری جمعیت انجام می شود. افزایش پایه مالیاتی مستلزم اداره و وصول مالیات کارآمدتر است. با 26.4 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2021، کل دریافتی از مالیات و کمک های اجتماعی دومین پایین ترین درآمد اتحادیه اروپا پس از ایرلند است.شکل 1).

شکل 1: اتحادیه اروپا: کل دریافتی از مالیات و مشارکت های اجتماعی، درصد تولید ناخالص داخلی، 2021

منبع: Eurostat، Scope Ratings

چشم انداز مالی به شدت به رشد بدون اصلاحات بازنشستگی، افزایش مالیات ها بستگی دارد

بدون اصلاحات بازنشستگی، گسترش قابل توجه پایه مالیاتی و کنترل دقیق تر مخارج دولتی، چشم انداز مالی میان مدت بیش از حد به رشد اقتصادی بالا و پایدار وابسته خواهد بود.

در سناریوی پایه اقتصادی ما، کاهش تدریجی کسری بودجه منجر به افزایش بدهی ناخالص دولت به تولید ناخالص داخلی به 51 درصد تا پایان 2023 و 53 درصد تا پایان 2024 خواهد شد، قبل از اینکه در نزدیکی 55 درصد در سال تثبیت شود. میان مدت (شکل 2). بدهی به تولید ناخالص داخلی زیر سقف معیارهای همگرایی یورو 60 درصد باقی خواهد ماند، اما در میان مدت بالاتر از فرض کمتر از 50 درصد دولت است.

بهبود ثبات سیاسی کوتاه مدت تحت اکثریت دولت ائتلافی به رهبری سوسیال دموکرات ها و لیبرال ها از اعتبار برنامه مالی دولت حمایت می کند و شانس این برنامه را برای حفظ طولانی تر افزایش می دهد.

شکل 2: رومانی: بدهی ناخالص دولت، درصد تولید ناخالص داخلی

منبع: وزارت دارایی عمومی رومانی، Scope Ratings

دسترسی به بازارهای سرمایه از رتبه بندی درجه سرمایه گذاری پشتیبانی می کند

تایید رتبه‌بندی دامنه رتبه‌بندی رومانی BBB-/Stable Outlook در 17 مارس نشان‌دهنده دسترسی این کشور به منابع مالی داخلی و خارجی با شرایط نسبتاً مطلوب در شرایط دشوار فعلی بازار است. در واقع، رومانی 38 درصد از تامین مالی برنامه ریزی شده برای سال 2023 را از طریق انتشار اوراق قرضه در بازارهای داخلی و خارجی تامین کرده است که یکی از بالاترین رقم ها در میان کشورهای CEE است.

با این حال، نیازهای مالی ناخالص دولت برای تامین مالی همچنان قابل توجه است، در حدود 11 درصد تولید ناخالص داخلی برای سال 2023 – البته کمتر از معیار 15 درصدی صندوق بین المللی پول با ریسک بالا. بیشتر این استقراض در بازار داخلی انجام می شود، علیرغم اینکه بانک های محلی در حال حاضر حدود نیمی از اوراق بهادار دولتی داخلی را در اختیار دارند.

افزایش نیازهای مالی نیازمند صدور بدهی خارجی حدود 8.5 میلیارد یورو یا 2.7 درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری است که نزدیک به 6 میلیارد یورو از آن در ژانویه تکمیل شد. برنامه های وزارت خزانه داری برای انتشار اوراق قرضه سبز افتتاحیه رومانی در نیمه دوم سال 2023 راه خوبی برای جمع آوری سرمایه و تنوع بخشیدن به سرمایه گذاران خواهد بود.

با این اوصاف، رومانی سابقه مالی ناهمواری دارد که به دلیل کنترل ضعیف هزینه‌ها و سیاست‌های مالی وابسته به چرخه‌های سیاسی است. هرگونه معکوس کردن تعهد آن به انضباط مالی و/یا چالش‌های مجدد برای چشم‌انداز پایداری بدهی می‌تواند بر رتبه‌بندی BBB- فشار وارد کند.

برای نگاهی به همه رویدادهای اقتصادی امروز، تقویم اقتصادی ما را بررسی کنید.

لوون کامریان معاون مدیر در رتبه‌بندی بخش دولتی و دولتی است Scope Ratings GmbH.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.