پایتخت کانادا کجاست؟ | موسسه مهاجرتی ایلیا

پایتخت کانادا کجاست؟ اتاوا پایتخت کانادا است و به عنوان یک شهر پویا با بیش از یک میلیون نفر در استان انتاریو شناخته می شود. این شهر در ساحل جنوبی رودخانه اتاوا جای گرفته است از لحاظ وسعت، چهارمین شهر بزرگ در کانادا به شمار می آید. نام اتاوا برگرفته از کلمه Algonquin adawe به

کد خبر : 260627
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
پایتخت کانادا کجاست؟ | موسسه مهاجرتی ایلیا


پایتخت کانادا کجاست؟

اتاوا پایتخت کانادا است و به عنوان یک شهر پویا با بیش از یک میلیون نفر در استان انتاریو شناخته می شود. این شهر در ساحل جنوبی رودخانه اتاوا جای گرفته است از لحاظ وسعت، چهارمین شهر بزرگ در کانادا به شمار می آید. نام اتاوا برگرفته از کلمه Algonquin adawe به معنای تجارت است. بنابراین اصلا دور از ذهن نیست که چرا این شهر همیشه یک مرکز تجاری مهم برای کانادا محسوب می شده است. در ادامه این مقاله قصد داریم هر آنچه باید درباره پایتخت کانادا بدانید را برای شما بازگو کنیم.

همه چیز درباره اتاوا پایتخت کانادا

وسعت اوتاوا پایتخت کانادا 2،778 کیلومتر مربع است . اتاوا که در اصل یک جامعه تجاری و چوب بر بود که به شهری با اهمیت منطقه ای تبدیل شد، در سال 1857 به عنوان مرکز استان کانادا نام گذاری شد و زمانی که کانادا در سال 1867 به عنوان یک کشور تحت سلطه بریتانیا در میان کشورهای مشترک المنافع قرار گرفت، این وضعیت را حفظ کرد.

منطقه شهری اتاوا بر روی رودخانه اتاوا، ازجمله اتاوا در سمت انتاریو و گاتیناو در سمت کبک رودخانه قرار دارد. دولت فدرال کارفرمای اصلی اتاوا است. حجم زیادی از مشاغل نیز توسط بخش فناوری به وجود آمده اند. تعدادی از شرکت های مخابراتی، نرم افزاری، دفاعی و امنیتی، بیوتکنولوژی و بی سیم در منطقه پایتخت مستقر هستند. بسیاری از انجمن های تجاری و مالی و همچنین سفارت خانه ها و گروه های تجاری، مقر یا دفاتر خود را در شهر دارند. به عنوان پایتخت ملی، این شهر همچنین محل مؤسسات دولتی فدرال مانند بانک کانادا، ضرابخانه سلطنتی کانادا، دادگاه عالی کانادا و چاپخانه ملکه است.

قومیت در اتاوا

اتاوا یکی از کم تنوع ترین شهرهای کانادا از نظر قومیتی است. در سرشماری سال 2018، تنها 19.2٪ از جمعیت اتاوا گزارش دادند که این اقلیت قابل مشاهده است (این طبقه بندی توسط اداره آمار کانادا استفاده می شود). سیاه پوستان، عرب ها و چینی ها سه گروه اقلیت رایج ترین گزارش ها بودند.

این کمتر از نیمی از جمعیت اقلیت قابل مشاهده تورنتو (47٪) و ونکوور (45.2٪) است، اما تقریباً با شهرهای مونترال (20.3٪) و وینیپگ (19.7٪) قابل مقایسه است. تقریباً با میانگین ملی در سراسر کانادا که 19.1٪ است یکسان است.

آخرین داده ها در مورد قومیت در اتاوا از سرشماری سال 2006 است که پنج گروه اصلی از منشأ قومی را در این شهر نشان داد. آنها عبارت اند از: کانادایی (28.4%)، انگلیسی (24.3%)، ایرلندی (22.5%)، فرانسوی (21.5%) و اسکاتلندی (19.8%).

حمل و نقل در اتاوا

پایتخت کانادا توسط سیستم های حمل ونقل، ازجمله راه آهن هایی که خدمات مسافری را ارائه می کنند، شبکه خوبی از بزرگراه ها و جاده های اصلی در داخل و اطراف منطقه شهری، به خوبی خدمات رسانی می شود. همچنین یک فرودگاه بین المللی و دو فرودگاه منطقه ای در این شهر وجود دارد. حمل ونقل انبوه منطقه ای بر روی سیستمی از خطوط اختصاصی اتوبوس حمل ونقل سریع (یعنی خطوطی که در جاده های خود حرکت می کنند) و یک خط ریلی سبک (O-Train) متمرکز است. مسیر پایتخت، شبکه ای به طول بیش از 130 مایل (220 کیلومتر) از مسیرهای تفریحی در سراسر منطقه شهری، به دوچرخه سواران و عابران پیاده خدمات می دهد.

تحصیل در کانادا

درحالی که این جزء مقرون به صرفه ترین شهرهای جهان نیست، اتاوا از هزینه ارزان تر زندگی نسبت به سایر شهرهای آمریکای شمالی (ازجمله تورنتو) سود می برد. به گفته Numbeo، اجاره به طور خاص در اتاوا تقریباً یک پنجم ارزان تر از تورنتو است. یک فرد معمولی برای هزینه های زندگی به استثنای اجاره به حدود 948 دلار در هرماه نیاز دارد، درحالی که یک آپارتمان یک نفره در مرکز شهر برای شما فقط کمتر از 1300 دلار در ماه هزینه خواهد کرد.

پایتخت کانادا اتاوا، دارای بسیاری از دانشگاه ها، کالج ها و مدارس حرفه ای دولتی و خصوصی است. دانشگاه های پیشرو عبارت اند از دانشگاه اتاوا (1848)، یک موسسه دو زبانه، و دانشگاه کارلتون (1942)، که در آن آموزش به طور کامل به زبان انگلیسی انجام می شود. پردیس اتاوا کالج آلگونکوین (1967) مدارک و گواهینامه هایی را در موضوعات فنی و کاربردی اعطا می کند. مؤسسات فرهنگی شامل گالری ملی کانادا (یک مرکز هنری چند رشته ای و دو زبانه که شامل یک سالن اپرا و دو تئاتر است)، موزه علم و فناوری کانادا، موزه جنگ کانادا، دیفن بونکر (موزه جنگ سرد)، هوانوردی کانادا و موزه فضایی و موزه به ای تاون. موزه تاریخ کانادا در آن سوی رودخانه در Gatineau قرار دارد. جاذبه های دیگر عبارت اند از کتابخانه و آرشیو کانادا (بایگانی ملی)، ساختمان های پارلمان، و پارلمان هیل، به همراه خیابان اسپارکس در مجاورت، یک خیابان تاریخی تعیین شده که اولین مرکز خرید عابر پیاده در فضای باز در کانادا بود.

پایتخت کانادا فرصت های زیادی برای فعالیت های خارج از منزل در بخش های بزرگ پارک و فضاهای سبز خود و همچنین در پارک گاتینو نزدیک، یک پارک عمومی گسترده در سمت کبک رودخانه اتاوا دارد. در سطح ورزش حرفه ای، این شهر خانه سناتورهای لیگ ملی هاکی و سرخ پوشان لیگ فوتبال کانادا است. در میان کانادایی های مشهوری که در اتاوا به دنیا آمده اند، آلانیس موریست خواننده، دن آیکروید بازیگر و مارگارت اتوود نویسنده هستند. عکاس یوسف کارش بسیاری از شناخته شده ترین کارهای خود را درزمانی که در اتاوا اقامت داشت انجام داد.

آب و هوای اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا، دارای آب وهوای مرطوب قاره ای یا نیمه شمالی است که دارای چهار فصل مجزا از جمله تابستان های گرم و زمستان های سرد و برفی است. بارندگی که بیشتر به صورت برف در زمستان و به صورت باران در بقیه سال می بارد، در تمام طول سال فراوان است. این شهر آفتابی یا ابری نیست، اگرچه بهار و تابستان آفتابی تر از پاییز و زمستان است.

اکثر افرادی که از اتاوا بازدید می کنند در طول تابستان به این شهر می آیند، که از ابتدای ژوئن تا اوایل سپتامبر طول می کشد یعنی دقیقا زمانی که روزها طولانی ترین و زمانی که میانگین بالاترین دمای آن حدود 25 درجه سانتی گراد (77 درجه فارنهایت) است. در طول موج گرما، که می تواند از ماه می تا سپتامبر رخ دهد، دما می تواند به بالای 30 درجه سانتی گراد (86 درجه فارنهایت) برسد، اگرچه دوره های سردتر و اغلب بارانی تر نیز وجود دارد.

پاییز (پاییز) در ماه سپتامبر آغاز می شود و تا اوایل تا اواسط نوامبر ادامه دارد. دماهای خنک کننده ای دارد که عمدتاً روزهای ملایم و گاهی گرم در سپتامبر و روزهای خنک دلپذیر در اکتبر و اوایل نوامبر است. این فصل به خاطر رنگ های روشن و شاخ و برگ های پر جنب و جوشش شناخته شده است.

مانند بسیاری از شهرهای دیگر کانادا، زمستان در اتاوا طولانی و سرد با روزهای کوتاه است. به طور متوسط 225 سانتی متر برف در زمستان وجود دارد که معمولاً در اواخر اکتبر شروع به باریدن می کند، به طورمعمول زمین از اواخر نوامبر تا پایان مارس در لایه ای از برف پوشانده می شود، درحالی که آخرین برف در آوریل می بارد. میانگین دما در ماه های زمستان بین 7- تا 10- درجه سانتی گراد (14 و 19 درجه فارنهایت) است، اگرچه دوره های ذوب کوتاهی وجود دارد که می تواند به بالای 0 درجه سانتی گراد (32 درجه فارنهایت) افزایش یابد، علاوه بر سرمای کوتاه. می تواند به زیر 20- درجه سانتی گراد (4- درجه فارنهایت) برسد. بیشتر آب ها در داخل و اطراف شهر در طول زمستان یخ می زنند، به ویژه کانال ریدو که به بزرگ ترین پیست اسکیت جهان تبدیل می شود.

زندگی و فرهنگ در اتاوا

پایتخت کانادا اتاوا، شهری غنی با بوتیک فروشی ها، گالری ها، موزه ها و تئاترها است، بنابراین درزمانی که در اینجا زندگی می کنید، چیزهایی برای دیدن، انجام دادن و کاوش کم نخواهید داشت. این شهر همچنین میزبان طیف وسیعی از جشنواره ها و رویدادهای فضای باز در طول سال است، ازجمله وینتر لود (Winterlude) بزرگ ترین جشنواره کانادا.

اگر به دنبال کاری برای انجام در روزهای بارانی هستید، مجموعه ها و نمایشگاه های گالری ملی کانادا و موزه جنگ کانادا ارزش دیدن را دارند. این شهر همچنین میزبان چندین تیم ورزشی حرفه ای، از هاکی روی یخ تا بیس بال است.

مشاغل در اتاوا

اتاوا خانه چندین صنعت کلیدی با تمرکز ویژه بر شرکت های با فناوری پیشرفته و مراقبت های بهداشتی است. پایتخت کانادا همچنین خانه دولت کانادا است و تعداد قابل توجهی از ساکنان شهر در خدمات عمومی کانادا کار خواهند کرد.

تمرکز این شهر بر فناوری پیشرفته باعث شده است که نام مستعار «سیلیکون ولی شمالی» (Silicon Valley North) را به دلیل اشاره به مجموعه ای از شرکت های فناوری مستقر در سانفرانسیسکو به آن داده اند. شرکت هایی مانند شاپیفای (Shopify)، کورل (Corel) و میتل (Mitel) مگی در اتاوا تأسیس شدند، درحالی که شرکت های چندملیتی مانند نوکیا و IBM نیز در اینجا پایگاه دارند.

در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه باید درباره پایتخت کانادا بدانید را برای شما بازگو کنیم. درصورتی که برای مهاجرت به این شهر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید همکاران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.