پایتخت کانادا پس از چند هفته اعتراض، پاکسازی را آغاز کرد

[ad_1] تظاهرکنندگان از 28 ژانویه از صدها کامیون و وسیله نقلیه برای مسدود کردن شهر استفاده کرده بودند که باعث شد نخست وزیر جاستین ترودو از اختیارات اضطراری که به ندرت استفاده می شود استفاده کند. روز یکشنبه چند نفر از افراد متخلف در حال بسته بندی انبار تدارکاتی بودند که به اصطلاح “کاروان آزادی”

کد خبر : 168932
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
پایتخت کانادا پس از چند هفته اعتراض، پاکسازی را آغاز کرد

[ad_1]

تظاهرکنندگان از 28 ژانویه از صدها کامیون و وسیله نقلیه برای مسدود کردن شهر استفاده کرده بودند که باعث شد نخست وزیر جاستین ترودو از اختیارات اضطراری که به ندرت استفاده می شود استفاده کند.

روز یکشنبه چند نفر از افراد متخلف در حال بسته بندی انبار تدارکاتی بودند که به اصطلاح “کاروان آزادی” در پارکینگی نزدیک بزرگراه ایجاد کرده بود تا معترضانی را که در مرکز شهر اردو زده بودند، تامین کنند.

وینتون مارچانت، یک آتش نشان بازنشسته از ویندزور، انتاریو، گفت: «ما از کاروان و مردم در مرکز شهر – غذا، سوخت، نیازهای اولیه پشتیبانی می کردیم. “این کمپ پایه بود و ما در حال تمیز کردن هستیم.”

معترضان ابتدا خواستار پایان دادن به دستورات فرامرزی واکسن کووید-19 برای رانندگان کامیون بودند، اما محاصره به تظاهراتی علیه ترودو و دولت تبدیل شد.

روز شنبه، پلیس با استفاده از اسپری فلفل و نارنجک‌های بی‌هوش‌کننده، معترضان سرسختی را که باقی مانده بودند بیرون برد و بیشتر منطقه مقابل پارلمان را پاکسازی کرد. برخی دیگر در طول شب مواضع خود را در سایر نقاط مرکز شهر رها کردند.

ما همچنان به حضور پلیس در داخل و اطراف منطقه ای که اعتراض غیرقانونی اشغال شده است، ادامه می دهیم. پلیس در توییتر گفت: ما از نرده‌ها استفاده می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که زمین به دست آمده از بین نمی‌رود.

برای اولین بار در هفته ها، فقط برف و سکوت در مرکز شهر وجود داشت. کامیون هایی که بوق می زدند رفته بودند. یکی از ساکنان گفت که احساس آرامش کرده است.

تیم ابری، ساکن اتاوا، به شرکت پخش کانادایی گفت: «به نظر می‌رسد که ما از قوز عبور کرده‌ایم».

چندین خبرنگار تلویزیونی هم در اتاوا و هم در بریتیش کلمبیا توسط معترضان مورد آزار، توهین، تهدید و حتی هل دادن قرار گرفتند، جایی که گروهی روز شنبه یک گذرگاه مرزی در جنوب ونکوور را بستند.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت، رفتار با خبرنگاران را در توییتر محکوم کرد و آن را “عمیقاً ناراحت کننده” خواند.

ترودو روز دوشنبه از اختیارات اضطراری استفاده کرد تا به دولت خود اختیارات گسترده‌تری برای توقف اعتراض‌ها بدهد، از جمله اختیارات گسترده‌ای برای مسدود کردن حساب‌های افراد مظنون به حمایت از محاصره‌ها، بدون دریافت حکم دادگاه.

مجلس روز یکشنبه به بحث در مورد استفاده از اختیارات اضطراری ادامه داد، با رای لازم و انتظار می رود این اختیارات در روز دوشنبه تصویب شود.

(گزارش توسط لارس هاگبرگ و کیاو سو او در اتاوا؛ گزارش اضافی توسط کارلوس اوسوریو در اتاوا؛ نوشته استیو شرر؛ ویرایش توسط ریچارد چانگ و مارک پورتر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.