پاکستان: تصرف با زور در افغانستان را نمی‌پذیریم

[ad_1] وی ادامه داد: قاطعانه گفته‌ایم که ما در این مورد در کنار جامعه بین‌الملل هستیم. اما جهان باید همچنان این مساله را روشن کند که آمریکا در یک سازش سیاسی در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند. لفاظی‌های تند دولت کابل علیه پاکستان حفظ رابطه خوب بین دو کشور را غیرممکن می‌سازد. مشاور امنیت ملی پاکستان همچنین

کد خبر : 86822
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
پاکستان: تصرف با زور در افغانستان را نمی‌پذیریم

[ad_1]

وی ادامه داد: قاطعانه گفته‌ایم که ما در این مورد در کنار جامعه بین‌الملل هستیم. اما جهان باید همچنان این مساله را روشن کند که آمریکا در یک سازش سیاسی در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند. لفاظی‌های تند دولت کابل علیه پاکستان حفظ رابطه خوب بین دو کشور را غیرممکن می‌سازد.

مشاور امنیت ملی پاکستان همچنین تاکید کرد اگرچه کشورش به دنبال روابط خوبی با دولت کابل است، “اما متاسفانه این لفاظی‌ها از سوی دولت افغانستان چنین روابطی را غیرممکن می‌سازد. دولت کابل و طالبان باید سازش کنند و به صلح برسند. پاکستان دیگر نمی‌تواند پناهنده‌های افغان را بپذیرد چون اکنون حدود ۳.۵ میلیون تن از آنها در داخل کشور هستند.”

وی ادامه داد: صلح در افغانستان برای ما غیرقابل مذاکره است. ما به هیچ وجه آمادگی دیدن بی ثباتی طولانی مدت را در این کشور نداریم که در گذشته باعث سرازیر شدن آوارگان افغان به پاکستان شده است.

در همین حال، معید یوسف از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا تاکنون با عمران خان، نخست‌وزیر تماس برقرار نکرده، انتقاد کرد.

این انتقاد در زمانی مطرح می‌شود که طالبان در افغانستان به پیشروی خود ادامه داده و روز پیش توانست برای اولین بار کنترل مرکز یک ولایت را در دست گیرد.

تا پیش از این آمریکا همواره با پاکستان برای فشار بر طالبان در تماس مستقیم بود اما معید یوسف به روزنامه فایننشال تایمز گفته است که عدم برقراری تماس بایدن با عمران خان در زمینه افغانستان سیگنال‌هایی می‌فرستد.

وی گفت، اگر تماس تلفنی یک امتیاز است، اگر رابطه امنیتی یک امتیاز است، پاکستان گزینه‌هایی دارد اما توضیح بیشتری در این باره نداد.

مشاور امنیت ملی پاکستان همراه با رئیس سازمان اطلاعات نظامی پاکستان برای گفتگو در زمینه افغانستان و طالبان به واشنگتن سفر کرده است.

310 310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.