پاکستان بیشترین تعداد مبتلایان به هپاتیت C را در جهان دارد

پاکستان در حال حاضر بزرگترین جمعیت مبتلایان به هپاتیت C در جهان را در خود جای داده است. به گزارش هوشمند نیوز، بر اساس آمارهای رسمی، نزدیک به ۱۰ میلیون بیمار مبتلا به این ویروس در پاکستان وجود دارد و استفاده از سوزن های آلوده و خدمات درمانی غیربهداشتی مهمترین عواملی هستند که در ابتلای

کد خبر : 289671
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
پاکستان بیشترین تعداد مبتلایان به هپاتیت C را در جهان دارد



پاکستان در حال حاضر بزرگترین جمعیت مبتلایان به هپاتیت C در جهان را در خود جای داده است.

به گزارش هوشمند نیوز، بر اساس آمارهای رسمی، نزدیک به ۱۰ میلیون بیمار مبتلا به این ویروس در پاکستان وجود دارد و استفاده از سوزن های آلوده و خدمات درمانی غیربهداشتی مهمترین عواملی هستند که در ابتلای این افراد به این بیماری نقش دارند.

بر اساس گزارش مرکز تجزیه و تحلیل بیماری های ایالات متحده (CDA)، حدود نیم میلیون عفونت جدید بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ میلادی در پاکستان شناسایی شده است.

مقامات بهداشتی پاکستان اعلام کردند که این یافته ها نتیجه یک تحقیق و تحلیل دو ساله است که به طور مشترک توسط مرکز تجزیه و تحلیل بیماری های ایالات متحده و ادارات بهداشت پاکستان انجام شده است.

یک اپیدمیولوژیست در این باره گفت: پاکستان اکنون میزبان بزرگترین جمعیت بیماران مبتلا به هپاتیت C در جهان است که حتی از چین، هند و نیجریه نیز پیشی گرفته است.

انتظار می رود این بیماری که از طریق خون منتقل می شود و در صورت عدم درمان می تواند باعث عوارض شدید کبدی شود، سیستم بهداشت عمومی پاکستان را تحت تاثیر قرار دهد.

کارشناسان بهداشت می گویند استفاده مجدد از سوزن و سرنگ، تزریق خون غربال نشده، استفاده از تیغ توسط آرایشگران و ابزار غیربهداشتی جراحی در دندانپزشکی‌ها از دلایل اصلی شیوع هپاتیت C در پاکستان است.

این کشور همچنین دارای یکی از بالاترین نرخ های تزریق وریدی در سرانه جهان است.

یکی از مقامات بهداشتی پاکستان گفت: متاسفانه ما در زمینه پیشگیری از عفونت ضعیف هستیم. همچنین زنان باردار نیز برای هپاتیت B واکسینه نمی شوند و در نتیجه این ویروس از مادر به کودک منتقل می شود.

به گزارش یاهو نیوز، سیل های اخیر در پاکستان با آسیب رساندن به نزدیک به ۹۰۰ مرکز بهداشتی در سراسر این کشور و قرار گرفتن ۷۵ هزار زن باردار در معرض عفونت، وضعیت را تشدید کرده است.

هپاتیت سی اغلب هیچ علائمی ندارد اما عفونت مزمن موجب زخم شدن کبد می‌شود و پس از چند سال به سیروز کبد می‌انجامد. در بعضی موارد، افراد مبتلا به سیروز کبد همچنین دارای نارسایی کبد، سرطان کبد، یا عروق بسیار متورم مری و معده می‌باشند که این مورد آخر می‌تواند منجر به خون‌ریزی تا حد مرگ شود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.