پاپ فرانسیس بار دیگر استفاده از مراسم سنتی لاتین را رد کرد

[ad_1] فرانسیس یک فرمان کوتاه اما صریح صادر کرد که بر بخش‌هایی از سندی که در سال 2021 صادر کرد، تأکید کرد، زمانی که او تصمیمات آزادسازی دو پیشین خود را که نسبت به توده‌های سنتی لاتین ملایم‌تر بودند، لغو کرد. از سال 2021، برخی از اسقف‌های محافظه‌کار آشکارا به مخالفت با پاپ پرداخته‌اند که

کد خبر : 323130
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
پاپ فرانسیس بار دیگر استفاده از مراسم سنتی لاتین را رد کرد

[ad_1]

فرانسیس یک فرمان کوتاه اما صریح صادر کرد که بر بخش‌هایی از سندی که در سال 2021 صادر کرد، تأکید کرد، زمانی که او تصمیمات آزادسازی دو پیشین خود را که نسبت به توده‌های سنتی لاتین ملایم‌تر بودند، لغو کرد.

از سال 2021، برخی از اسقف‌های محافظه‌کار آشکارا به مخالفت با پاپ پرداخته‌اند که نتیجه آن آخرین فصل چیزی است که برخی آن را «جنگ‌های مذهبی» کلیسا نامیده‌اند.

به ویژه، برخی از اسقف‌ها بخشی از مقررات سال 2021 را که استفاده از کلیساهای محلی برای مراسم مذهبی لاتین و افتتاح کلیساهای جدید اختصاص داده شده به آن را ممنوع می‌کرد، کنار گذاشتند، مگر اینکه از واتیکان معافیت خاصی دریافت کنند.

برخی نیز چشم خود را به روی مقرراتی بسته بودند که کشیشان پس از سال 2021 به مجوز ویژه از واتیکان برای برگزاری مراسم عبادت لاتین به سبک قدیمی نیاز داشتند.

فرمان پاپ روز سه شنبه بر قوانین اصلی در سند 2021 تأکید می کند و به طور خاص می گوید که اسقف هایی که بدون معافیت واتیکان عمل می کردند، اکنون باید به طور ماسبق به دنبال آن باشند.

برخی از محافظه کاران در کلیسا در مخالفت کلی خود با اصلاحات شورای دوم واتیکان در سال های 1962-1965، که شامل معرفی مراسم عشای ربانی به زبان های بومی بود، از مراسم توده لاتین به عنوان فریاد جنگی استفاده کرده اند.

محافظه کاران مذهبی در ایالات متحده به ویژه از مناظره توده های لاتین برای همسویی با رسانه های محافظه کار سیاسی برای انتقاد از پاپ در مورد بسیاری از موضوعات دیگر مانند تغییرات آب و هوا، مهاجرت و عدالت اجتماعی استفاده کرده اند.

زمانی که فرانسیس برای اولین بار در سال 2021 این محدودیت ها را صادر کرد، گفت که حسن نیت و نرمش پیشینیانش – پاپ ژان پل دوم و پاپ بندیکت شانزدهم – توسط برخی به دلایل ایدئولوژیک “استثمار” شده بود و خطر تقسیم بیشتر را به همراه داشت.

قبل از شورا، مراسم عبادت کاتولیک مراسم بسیار مفصل تری بود که به زبان لاتین توسط کشیشی که رو به شرق بود و پشتش به جماعت در بیشتر مراسم انجام می شد. واتیکان دوم مراسم عبادت را مدرن کرد، از جمله مشارکت فعال تر جماعت.

سنت گرایان که اقلیتی کوچک اما بسیار پر سر و صدا در کلیسای 1.3 میلیارد عضوی هستند، مراسم جدید را که به نام Novus Ordo شناخته می شود و در اوایل دهه 1970 وارد استفاده عمومی شد، رد کرده اند. بسیاری حس رازآلود و هیبت آیین های لاتین و موسیقی مقدس چند صد ساله ای را که همراه آن بود از دست دادند.

(گزارش توسط فیلیپ پوللا؛ ویرایش توسط شارون سینگلتون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.