پاپ در شب کریسمس اصرار می کند که جنگ خسته و فقیر را به خاطر بسپار

[ad_1] فرانسیس، دهمین کریسمس پاپ خود را جشن می‌گرفت، در مراسم عشای ربانی شب کریسمس در کلیسای سنت پیتر ریاست کرد. این اولین بار با ظرفیت حدود 7000 نفر پس از چندین سال حضور محدود به دلیل کووید بود. حدود 4000 نفر دیگر در یک شب نسبتا گرم بیرون در میدان سنت پیتر شرکت کردند.

کد خبر : 297752
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۳:۰۶
پاپ در شب کریسمس اصرار می کند که جنگ خسته و فقیر را به خاطر بسپار

[ad_1]

فرانسیس، دهمین کریسمس پاپ خود را جشن می‌گرفت، در مراسم عشای ربانی شب کریسمس در کلیسای سنت پیتر ریاست کرد. این اولین بار با ظرفیت حدود 7000 نفر پس از چندین سال حضور محدود به دلیل کووید بود.

حدود 4000 نفر دیگر در یک شب نسبتا گرم بیرون در میدان سنت پیتر شرکت کردند.

همانطور که در چند ماه گذشته اتفاق افتاده است، یک بیماری زانو مانع از ایستادن فرانسیس برای مدت طولانی شد و یک کاردینال را به عنوان مراسم اصلی در محراب بزرگترین کلیسای جهان مسیحیت سپرد.

او که در اکثر اوقات در کنار محراب نشسته بود، موعظه خود را حول موضوع طمع و مصرف در سطوح مختلف می پیچید و از مردم می خواست که فراتر از مصرف گرایی که جشن را “بسته بندی” کرده است نگاه کنند، معنای آن را دوباره کشف کنند و آن ها را به خاطر بسپارند. از جنگ و فقر رنج می برد.

او گفت: «مردان و زنان در دنیای ما، در تشنگی برای ثروت و قدرت، حتی همسایگان، برادران و خواهران خود را مصرف می‌کنند. «چقدر جنگ دیده ایم! و چه بسیار جاها، حتی امروز، کرامت و آزادی انسان با تحقیر رفتار می شود!»

از زمانی که روسیه در ماه فوریه به همسایه خود حمله کرد، فرانسیس تقریباً در هر رویداد عمومی، حداقل دو بار در هفته، علیه جنگ صحبت کرده و آنچه را که او آن را قساوت و تجاوز بی‌دلیل خوانده، محکوم کرده است.

او به طور مشخص به اوکراین در شنبه شب اشاره نکرد.

او گفت: «مثل همیشه، قربانیان اصلی این طمع انسانی، ضعیف‌ها و آسیب‌پذیران هستند.

“به نظر من بیش از همه کودکانی که جنگ، فقر و بی عدالتی آنها را بلعیده اند” و همچنین به “کودکان متولد نشده، فقیر و فراموش شده” اشاره می کنم.

پاپ با ترسیم تشابهی میان عیسی نوزاد متولد شده در آخور و فقر امروزی، گفت: “در آخور طرد و ناراحتی، خداوند خود را حاضر می کند. او به آنجا می آید زیرا ما مشکل انسانیت خود را در آنجا می بینیم: بی تفاوتی ناشی از عجله حریص برای تصاحب و مصرف کردن.»

در اوایل این ماه، پاپ از مردم خواست کمتر برای جشن‌ها و هدایای کریسمس هزینه کنند و مابه‌التفاوت را برای اوکراینی‌ها بفرستند تا به آنها در گذراندن زمستان کمک کنند.

پاپ هفته گذشته هشتاد و ششمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت و به غیر از بیماری زانو، به نظر می رسد که در کل سلامتی خوبی دارد.

روز یکشنبه، او قرار است برکت و پیام دو ساله خود “Urbi et Orbi” (به شهر و جهان) را از بالکن مرکزی کلیسای سنت پیتر به ده ها هزار نفر در میدان پایین تحویل دهد.

(گزارش توسط فیلیپ پوللا؛ ویرایش توسط نیک مکفی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.