پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد کاهش تورم و افزایش نرخ بهره آمریکا اظهار نظر می کند

[ad_1] بازارهای سهام ایالات متحده روز سه شنبه پس از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) در مقابل باشگاه اقتصادی واشنگتن، افزایش یافت. در اخبار دیگر، تراز تجاری ایالات متحده و چین در سال 2022 حتی با بدتر شدن روابط دیپلماتیک آنها به بالاترین حد خود رسید. در بریتانیا، شاخص سهام FTSE

کد خبر : 317297
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد کاهش تورم و افزایش نرخ بهره آمریکا اظهار نظر می کند

[ad_1]

بازارهای سهام ایالات متحده روز سه شنبه پس از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) در مقابل باشگاه اقتصادی واشنگتن، افزایش یافت. در اخبار دیگر، تراز تجاری ایالات متحده و چین در سال 2022 حتی با بدتر شدن روابط دیپلماتیک آنها به بالاترین حد خود رسید. در بریتانیا، شاخص سهام FTSE 100 به سمت بالاترین رکورد جمعه گذشته در حال بازگشت است، زیرا امیدواری‌ها برای جلوگیری از رکود اقتصادی این کشور ایجاد می‌شود.

پاول فدرال رزرو: کاهش تورم، افزایش نرخ احتمالا ادامه خواهد داشت

جروم پاول در سخنان خود گفت که تورم شروع به کاهش کرده است اما تاکید کرد که این روند طولانی خواهد بود. پاول خاطرنشان کرد که «فرآیند کاهش تورم، روند کاهش تورم، آغاز شده است و در بخش کالا، که حدود یک چهارم اقتصاد ما است، آغاز شده است. اما راه درازی در پیش دارد. اینها همان مراحل اولیه هستند.»

رئیس فدرال رزرو در مورد نرخ بهره گفت که اگر تورم بیش از انتظار بانک مرکزی باشد، افزایش بیشتر نرخ باید مورد بحث قرار گیرد. واقعیت این است که ما به داده ها واکنش نشان خواهیم داد. بنابراین، اگر به دریافت گزارش‌های قوی از بازار کار یا گزارش‌های تورم بالاتر ادامه دهیم، ممکن است این اتفاق بیفتد که باید بیشتر از آنچه که قیمت‌گذاری شده است انجام دهیم و نرخ‌ها را افزایش دهیم.

در نتیجه اظهارات پاول، شاخص دلار آمریکا (DXY) جایگاه خود را کاهش داد (-0.29٪).

تورم چین احتمالاً در ژانویه افزایش یافته است

اداره ملی آمار (NBS) گزارش تورم ژانویه 2023 خود را منتشر خواهد کرد. اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که تورم CPI در ژانویه به 2.1 درصد به صورت سالانه افزایش یافته است. مقامات چینی قصد دارند تورم را به هدف 3 درصد نزدیک کنند. بر اساس گزارش های آماری ارائه شده توسط NBS، تورم در سال 2022 نسبت به سال قبل 2 درصد افزایش یافت.

دولت چین با لغو اکثر اقدامات محدودکننده، موضع خود در برابر کووید-19 را به شدت تغییر داد. کریستینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF)، خاطرنشان کرد که بازگشت چین می‌تواند مهم‌ترین عامل مرتبط با رشد اقتصاد جهانی در سال 2023 باشد. در ژانویه، جورجیوا نگرانی خود را ابراز کرد و گفت: «اگر اخبار خوب چین سریع‌تر رشد کند چه می‌شود. به این معنی است که قیمت نفت و گاز بالا می رود و تورم را تحت فشار قرار می دهد؟».

تحلیلگران بلومبرگ پیش بینی کردند تولید ناخالص داخلی چین در سال 2023 به میزان 5.8 درصد افزایش یابد. در سال 2022، اقتصاد چین 3.0 درصد رشد کرد.

گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماهه چهارم 2022: رکود اقتصادی یا نه؟

در روز پنجشنبه 9 فوریه، یک گزارش مقدماتی در مورد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سه ماهه چهارم سال 2022 به سرمایه گذاران و معامله گران این فرصت را می دهد تا وضعیت اقتصادی این کشور را بررسی کنند. انتظار می رود گزارش دفتر آمار ملی (ONS) رشد تولید ناخالص داخلی را در حدود 0.4 درصد در سال نشان دهد.

با این حال، باید توجه داشت که اقتصاد بریتانیا در سه ماهه جولای تا سپتامبر 0.3 درصد کاهش یافت. اقتصاددانان خاطرنشان می کنند که یک انقباض بیشتر در سه ماهه چهارم 2022 به این معنی است که اقتصاد کشور وارد دوره رکود شده است.

بانک مرکزی انگلیس (BoE) نشان داده است که در نظر دارد چرخه انقباض پولی خود را متوقف کند و برخی از سیاست گذاران نگرانی های خود را در مورد زمان بندی و اینکه چگونه چنین تصمیمی می تواند به اقتصاد آسیب برساند، بیان می کند. اندرو بیلی، فرماندار BoE پیشنهاد کرد که تورم در نیمه دوم سال 2023 با سرعت بیشتری کاهش خواهد یافت. پیام های متناقض باعث تضعیف پوند انگلیس شده است که در اوایل این هفته به پایین ترین حد یک ماه اخیر در برابر دلار آمریکا رسید.

NIESR: بریتانیا به احتمال زیاد از رکود اجتناب خواهد کرد

گزارش موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (NIESR) نشان می‌دهد که بریتانیا احتمالاً از رکود اجتناب خواهد کرد. با این حال، اقتصاددانان در اندیشکده اقتصادی بریتانیا می گویند که قیمت های بالا به یک خانوار از هر هفت خانوار ضربه می زند. NIESR پیش بینی می کند که اقتصاد در سال 2023 تنها 0.2 درصد و در سال 2024 رشد 1 درصدی داشته باشد.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.