پانتا فاش می کند که بانک مرکزی اروپا سقف یورو دیجیتال در گردش را با سرانه 4000 در نظر می گیرد – بیت کوین نیوز

به گفته فابیو پانتا، عضو هیئت مدیره، با در نظر گرفتن نگرانی در مورد ثبات مالی، بانک مرکزی اروپا (ECB) قصد دارد دارایی های دیجیتال یورو را محدود کند. این مقام رسمی رونمایی کرد، برنامه این است که حداکثر مقدار نقدینگی دیجیتال مشابه اسکناس های یورو امروز در گردش باشد. بانک مرکزی منطقه یورو مجموع

کد خبر : 217994
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۳:۳۰
پانتا فاش می کند که بانک مرکزی اروپا سقف یورو دیجیتال در گردش را با سرانه 4000 در نظر می گیرد – بیت کوین نیوز


به گفته فابیو پانتا، عضو هیئت مدیره، با در نظر گرفتن نگرانی در مورد ثبات مالی، بانک مرکزی اروپا (ECB) قصد دارد دارایی های دیجیتال یورو را محدود کند. این مقام رسمی رونمایی کرد، برنامه این است که حداکثر مقدار نقدینگی دیجیتال مشابه اسکناس های یورو امروز در گردش باشد.

بانک مرکزی منطقه یورو مجموع دارایی های دیجیتال یورو را زیر 1.5 تریلیون نگه می دارد

فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا در بیانیه ای در کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا (ECON) هشدار داد که یک یورو دیجیتال به طور بالقوه می تواند منجر به تبدیل سهم بزرگی از سپرده های بانکی در منطقه یورو به پول نقد دیجیتال شود.

پانتا با اشاره به اینکه سپرده ها منبع اصلی تامین مالی برای بانک های منطقه یورو هستند، تاکید کرد که این مقام به دقت به ریسک های مالی و پولی مرتبط با معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نگاه می کند. او توضیح داد:

اگر به خوبی طراحی نشود، یک یورو دیجیتال می تواند به جایگزینی مقدار زیادی از این سپرده ها منجر شود. بانک‌ها می‌توانند به این جریان‌های خروجی واکنش نشان دهند و مبادله بین هزینه تامین مالی و ریسک نقدینگی را مدیریت کنند.

فابیو پانتا معتقد است که می توان از استفاده از یورو دیجیتال که هنوز در حال توسعه است، به عنوان نوعی سرمایه گذاری و نه وسیله پرداخت جلوگیری کرد. او خاطرنشان کرد که یکی از ابزارهایی که بانک مرکزی اروپا در نظر دارد از آن استفاده کند، اعمال محدودیت های کمی بر دارایی های فردی است.

بر اساس تحلیل های اولیه رگولاتور، حفظ کل دارایی های یورو دیجیتال در محدوده 1 تا 1.5 تریلیون به جلوگیری از اثرات منفی بالقوه برای سیستم مالی و سیاست پولی اروپا کمک می کند. بانکدار توضیح داد:

این مقدار با موجودی فعلی اسکناس در گردش قابل مقایسه است. از آنجایی که جمعیت منطقه یورو در حال حاضر حدود 340 میلیون نفر است، این امکان را برای سرمایه گذاری در حدود 3000 تا 4000 یورو دیجیتال به ازای هر نفر فراهم می کند.

ECB از سرمایه گذاری های کلان در ارز دیجیتال خود جلوگیری می کند

پانتا افزود: به موازات آن، بانک مرکزی اروپا همچنین ممکن است اقداماتی را برای جلوگیری از سرمایه گذاری در پول نقد دیجیتال با اعمال “حقوق غیرانگیزه کننده بالاتر از یک آستانه مشخص، با دارایی های بزرگتر مشمول نرخ های کمتر جذاب” انجام دهد. بانک هنوز تصمیم نگرفته است که چگونه این دو اقدام را ترکیب کند.

پانتا اشاره کرد که برای دستیابی به اهداف خود در این زمینه، مقام پولی به دنبال پذیرش تدریجی CBDC خواهد بود و پیش بینی کرد که احتمالا چندین سال طول می کشد تا اکثریت اروپایی ها یورو دیجیتال را حفظ کنند.

این مقام همچنین خاطرنشان کرد که بانک مرکزی اروپا هنگام توسعه ابزارهایی برای یورو دیجیتال، از نظر پیاده سازی فنی و تجربه کاربر، سادگی را هدف قرار خواهد داد. این عضو هیئت مدیره گفت: “ما می خواهیم محصولی را به مردم ارائه دهیم که درک و استفاده آسان باشد.” تضمین حریم خصوصی و کمک به شمول مالی نیز از جمله اهداف است.

فابیو پانتا همچنین اصرار داشت که بانک مرکزی اروپا باید یک ارز دیجیتال از خود ارائه کند تا از سردرگمی در مورد چیستی پول دیجیتال جلوگیری کند. او انتقادات قبلی را علیه ارزهای دیجیتال که به نظر او نمی‌توانند این کار را انجام دهند، تکرار کرد و خواستار رفع شکاف‌های نظارتی باقی‌مانده در اکوسیستم کریپتو شد.

برچسب ها در این داستان

اسکناس، عضو هیئت مدیره، CBDC، بانک مرکزی، گردش، رمزنگاری، ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال، پول نقد دیجیتال، ارز دیجیتال، یورو دیجیتال، بانک مرکزی اروپا، یورو، منطقه یورو، فابیو پانتا، ثبات مالی، دارایی، سیاست پولی، پانتا

نظر شما در مورد نیات بانک مرکزی اروپا در مورد طراحی یورو دیجیتال چیست؟ در بخش نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

لوبومیر تاسف

لوبومیر تاسف روزنامه‌نگاری از اروپای شرقی است که از فن‌آوری آگاه است و این جمله هیچنز را دوست دارد: «نویسنده بودن چیزی است که من هستم، نه کاری که انجام می‌دهم». علاوه بر رمزنگاری، بلاک چین و فین‌تک، سیاست بین‌المللی و اقتصاد دو منبع الهام دیگر هستند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، Alexandros Michailidis

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.