پاشینیان حاکمیت جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ را به رسمیت شناخت

[ad_1] «شارل میشل» رئیس شورای اروپا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در شهر گرانادا اسپانیا با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و بر «حمایت بی دریغ خود از استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی ارمنستان» تاکید کردند. آن‌ها همچنین حمایت خود را از تقویت روابط اتحادیه اروپا و ارمنستان در همه ابعاد آن

کد خبر : 411375
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
پاشینیان حاکمیت جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ را به رسمیت شناخت

[ad_1]

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در شهر گرانادا اسپانیا با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و بر «حمایت بی دریغ خود از استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی ارمنستان» تاکید کردند.

آن‌ها همچنین حمایت خود را از تقویت روابط اتحادیه اروپا و ارمنستان در همه ابعاد آن بر اساس نیازهای جمهوری ارمنستان اعلام و بر لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه بیشتر به ارمنستان به دلیل مواجهه با پیامدهای آوارگی گسترده اخیر ارامنه قره باغ توافق کردند.

آن‌ها تاکید کردند که این پناهندگان باید آزادانه از حق خود برای بازگشت به خانه و محل زندگی خود، بدون هیچ قید و شرطی، با نظارت بین‌المللی و با احترام به تاریخ، فرهنگ و حقوق بشر استفاده کنند.

بر اساس بیانیه میشل، آن‌ها متعهد به تمام تلاش‌هایی هستند که در جهت عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان مبتنی بر به رسمیت شناختن متقابل حاکمیت، نقض ناپذیری مرزها و تمامیت ارضی ارمنستان (۲۹.۸۰۰ کیلومتر مربع) و جمهوری آذربایجان (۸۶.۶۰۰ کیلومتر مربع) است.

پاشینیان حاکمیت جمهوری آذربایجان بر قره‌باغ را به رسمیت شناخت

آن‌ها همچنین خواستار رعایت دقیق اصل عدم استفاده از زور و تهدید به استفاده از زور شده و بر نیاز فوری برای تعیین حدود مرزها بر اساس آخرین نقشه‌های ستاد کل اتحاد جماهیر شوروی که در اختیار طرفین قرار گرفته است، تأکید کردند، که همچنین باید مبنایی برای فاصله انداختن نیروها و نهایی کردن پیمان صلح و رسیدگی به همه مسائل بشردوستانه باشد.

آن‌ها در پایان خواستار همکاری‌های منطقه‌ای بیشتر و بازگشایی همه مرزها از جمله مرز بین ارمنستان و ترکیه و همچنین گشایش پیوندهای ارتباطی منطقه‌ای بر اساس احترام کامل به حاکمیت و صلاحیت کشورها شده و همچنین بر اساس اصول برابری و احترام متقابل، از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواستند تا همه بازداشت‌شدگان را آزاد کنند و برای رسیدگی به سرنوشت افراد ناپدید شده و تسهیل کار مین‌زدایی همکاری کنند.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.