پاشینیان از ایران تشکر کرد

[ad_1] وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان از جمله ارمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، بر لزوم تسریع در توافقات صورت گرفته بین دو کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تعاملات مردمی تأکید

کد خبر : 448317
تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۲:۳۲
پاشینیان از ایران تشکر کرد

[ad_1]

وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به اهمیت و اولویت توسعه روابط با همسایگان از جمله ارمنستان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با ارزیابی مثبت از روند رو به رشد روابط دوجانبه، بر لزوم تسریع در توافقات صورت گرفته بین دو کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تعاملات مردمی تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با استقبال از توافقات صورت گرفته بین جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان به منظور حل و فصل اختلافات، نیل به توافق صلح را در راستای منافع کشورهای منطقه خواند.

امیرعبداللهیان فعال سازی مسیرهای ارتباطی تاریخی بر اساس منافع متقابل و مبتنی بر حاکمیت، صلاحیت و قوانین ملی در قفقاز را در راستای منافع جمعی کشورهای منطقه ذکر کرد. 

وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت کشورهای منطقه برای حل و فصل اختلافات و کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه، ورود بازیگران فرامنطقه‌ای را باعث پیچیده تر شدن شرایط منطقه خواند و بر لزوم به کارگیری ظرفیت‌های درون منطقه از جمله نشست مشورتی ۳+۳ برای صلح سازی و تضمین توافق صلح در قفقاز تأکید کرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط دو کشور، بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز به منظور ارتقای روابط تأکید کرد.

نخست‌وزیر ارمنستان با قدردانی از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات منطقه، عنوان کرد: این رویکرد به برقراری صلح پایدار در منطقه قفقاز، کمک می‌کند.

پاشینیان با مروری بر مناسبات موجود دوجانبه افزایش حجم تبادل تجاری را مرتبط با فراهم ساختن زیرساخت‌ها از سوی دو طرف خواند و خواستار ابلاغ سلام به مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی شد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.