پاشینیان: ابزارهای امنیتی خارجی و داخلی ارمنستان باید تغییر کند

[ad_1] به نقل از پایگاه خبری آرمن نیوز، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در نطقی تلویزیونی گفت:‌ در ارمنستان چه اتفاقی افتاده؟ چه اتفاقی می‌افتد و چه باید شود؟ اینها سوالاتی هستند که پاسخشان برای آینده استراتژیک است. حملات اخیر علیه ارامنه از سوی جمهوری آذربایجان به نتیجه‌ای واضحی منجر شد که شامل ارتقای سیستم‌های

کد خبر : 406428
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱
پاشینیان: ابزارهای امنیتی خارجی و داخلی ارمنستان باید تغییر کند

[ad_1]

به نقل از پایگاه خبری آرمن نیوز، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در نطقی تلویزیونی گفت:‌ در ارمنستان چه اتفاقی افتاده؟ چه اتفاقی می‌افتد و چه باید شود؟ اینها سوالاتی هستند که پاسخشان برای آینده استراتژیک است. حملات اخیر علیه ارامنه از سوی جمهوری آذربایجان به نتیجه‌ای واضحی منجر شد که شامل ارتقای سیستم‌های امنیتی داخلی می‌شود.

به گفته نخست وزیر ارمنستان، در روزهای گذشته کالاهای بشردوستانه وارد قره باغ شده‌اند اما اوضاع تغییر نکرده است. اگر شرایط واقعی زندگی برای ارامنه این منطقه و مکانیسم‌هایی برای حفاظت از آنها در مقابل پاکسازی قومی ایجاد نشود، این احتمال وجود دارد که ارامنه این منطقه برای حفظ زندگی خود از قره‌باغ بروند.

پاشینیان ادامه داد: مسئولیت چنین روندی تماما بر عهده جمهوری آذربایجان است که سیاست پاکسازی قومی را در پیش گرفته و همچنین صلح‌بان‌های روسی در قره باغ. دولت ایروان با شرکای بین المللی خود برای ایجاد مکانیسم‌های بین المللی به منظور تضمین حقوق و امنیت ارامنه قره‌باغ همکاری می‌کند اما اگر این تلاش‌ها به جایی نرسد، دولت خواهران و برادران ارمنی خود از قره باغ را پذیراست.

نخست وزیر ارمنستان همچنین گفت: ما از شرکای خود می‌خواهیم که به دولت و حاکمیت ایروان احترام بگذارند و اراده مصمم خود را برای تقویت دولت، حاکمیت، دموکراسی، امنیت خارجی و داخلی خود ابراز می‌کنیم.

پاشینیان گفت: لازم است ابزارهای امنیتی داخلی و خارجی ارمنستان برای حفاظت از استقلال و حاکمیت اصلاح و تکمیل شود. ما از جامعه بین المللی می خواهیم که حمایت بی قید و شرط از استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی و دموکراسی ارمنستان را اعلام کند. ما تمام اقدامات را برای حفاظت از استقلال انجام خواهیم داد. در این راستا، لازم است ابزارهای امنیتی خارجی و داخلی ارمنستان تغییر، تکمیل و غنی شود.

پاشینیان خطاب به ملت گفت: نظام‌ها و سازو کارهای امنیتی خارجی که ارمنستان در آنها حضور دارد وقتی موضوع حفاظت از امنیتمان و امنیت ملی ارمنستان مطرح می‌شود، ناکارآمد هستند. برای همه ما روشن شده که سازمان پیمان امنیت جمعی و همکاری سیاسی-امنیتی ارمنستان و روسیه برای حفاظت از امنیت خارجی ارمنستان کافی نیستند. ما باید در همکاری با همه شرکایی که آماده برداشتن اقدامات متقابل به نفع یکدیگر هستند، ابزارهای امنیت داخلی و خارجی مان را متحول و تقویت کنیم.

ارمنستان یکی از ۶ کشور عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است که از ۶ کشور سابق جماهیر شوروی تشکیل شده و روسیه مهم‌ترین عضو آن است.

نخست‌وزیر ارمنستان در سخنان خود اعلام کرد که کشورش باید به دادگاه بین‌المللی کیفری (ICC) ملحق شود.

وی همچنین از همه طرف ها خواست تا به خواست مردم ارمنستان برای داشتن یک کشور مستقل احترام بگذارند.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.