پاسخ گروه بین‌المللی بحران به اتهامات مرتبط با فعالیتش در رابطه با ایران

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، نتیجه گیری های آن مقاله، متکی بر گزارش های رسانه ای درباره یک توطئه ادعایی ایران برای انحراف مسیر سیاست آمریکاست. دو رسانه سمافور Semafor و ایران اینترنشنال با اشاره به ایمیل های داخلی دولت ایران از سال ۲۰۱۴، مدعی هستند که تهران شبکه ای از تحلیلگران غربی، تحت عنوان

کد خبر : 415578
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
پاسخ گروه بین‌المللی بحران به اتهامات مرتبط با فعالیتش در رابطه با ایران

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، نتیجه گیری های آن مقاله، متکی بر گزارش های رسانه ای درباره یک توطئه ادعایی ایران برای انحراف مسیر سیاست آمریکاست. دو رسانه سمافور Semafor و ایران اینترنشنال با اشاره به ایمیل های داخلی دولت ایران از سال ۲۰۱۴، مدعی هستند که تهران شبکه ای از تحلیلگران غربی، تحت عنوان ابتکار کارشناسان ایران Iran Experts Initiative را ایجاد کرده تا بر رویکرد آمریکا در طول گفتگوهایی که به توافق هسته ای ۲۰۱۵ انجامید، تاثیر گذارد.

علی واعظ، عضو گروه بین المللی بحران، در برخی از نشست های ابتکار کارشناسان ایران شرکت داشته و همینطور دینا اسفندیاری که بعدها به گروه بین المللی بحران پیوست.

گروه بین المللی بحران در تاسیس و اداره ابتکار کارشناسان ایران نقشی نداشت اما از حمله به همکارانش دفاع می کند. ابتکار کارشناسان ایران، یک محفل نیابتی ایران نبود بلکه یک شبکه باز از تحلیلگران غربی بود که چند بار در سال هم با مقام های رسمی ایران دیدار میکردند. گروه بین المللی بحران، از علی واعظ می خواست که در این دیدارها شرکت کند.

استفانز تصدیق می کند که در آن ایمیل ها، “هیچ شواهد خاصی” درباره یک حلقه جاسوسی وجود ندارد بلکه نشان می دهند که هدف ابتکار کارشناسان ایران، با سیاست آمریکا سازگاری داشته و اینکه “شاید مقام های ایرانی در پیام های داخلی خود، در این باره بزرگنمایی کرده اند که “ابتکار کارشناسان ایران” ابزاری در دست آنها بوده است.”

مهمترین اتهام استفانز، عدم شفافیت این گروه است: ابتکار کارشناسان ایران باید کارکنان، دبیران روزنامه ها، مقام های رسمی و حامیان مالی را در جریان فعالیت و نقش خود می گذاشتند. وی می گوید: “هیچ عضوی نباید به مقام و موقعیتی، چه در بخش دولتی یا خصوصی می رسید، که نیازمند اعتماد و پاسخگویی باشد.”

این یک اتهام نادرست است و راه جبران پیشنهادی وی- الغای حرفه ای- هم ظالمانه است. تعامل گروه بین المللی بحران با همه طرفهای منازعه، رویه کاری ماست از جمله در رابطه با ایران و این هم امر پنهانی نیست. گزارش های ما لبریز از ارجاع به مصاحبه هایی است که با همه طرف ها انجام می شود. طرح دیدگاههای طرفهای منازعه، حتی اگر با آنها مخالف باشیم، محور منشور حرفه ای ماست و نوعی ارزش افزوده برای یک سازمان پیشرو در جلوگیری از منازعه به شمار می آید.

استفانز همچنین به جمله ای از واعظ در یک ایمیل به جواد ظریف (وزیر خارجه وقت ایران) اشاره می کند- تنها جمله ای که به انگلیسی ترجمه شده- تا نزدیکی غیرمعمول آنها را نشان دهد اما وقتی متن کامل ایمیل را بخوانید متوجه می شوید که دفاع محکمی از استقلال و رویکرد غیرجناحی گروه بین المللی بحران است.

آمریکا باید جلوی تلاش دولت های خارجی برای نفوذ بر سیاستگذاری اش را بگیرد اما هیچ نکته ای در مطالب مورد استناد شبکه ایران اینترنشنال و سمافور وجود ندارد که نشان از رفتار نامناسب کادر ما باشد.

منتقدان باید در مخالفت با کار ما و توصیه های ما، آزاد باشند اما نباید درباره روش یا مقصود ما، گمراه سازی کنند.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.