پاسخ معاون میراث به یک اعتراض: اتفاقا کار بزرگ و شاهکاری کردیم

[ad_1] معاون میراث فرهنگی در پاسخ به اعتراضی که به دستوالعمل اداری و استخدامی کارگران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی شده است، گفت:‌ ما اتفاقا کار بسیار بزرگی برای پایگاه‌ها انجام دادیم، شاهکاری شده که مشکل تاخیر در پرداخت حقوق‌ها حل شده است. هفته گذشته جمعی از متخصصان میراث فرهنگی و نیروهای پایگاه‌های میراث ملی

کد خبر : 244343
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱:۴۷
پاسخ معاون میراث به یک اعتراض: اتفاقا کار بزرگ و شاهکاری کردیم

[ad_1]

معاون میراث فرهنگی در پاسخ به اعتراضی که به دستوالعمل اداری و استخدامی کارگران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی شده است، گفت:‌ ما اتفاقا کار بسیار بزرگی برای پایگاه‌ها انجام دادیم، شاهکاری شده که مشکل تاخیر در پرداخت حقوق‌ها حل شده است.

هفته گذشته جمعی از متخصصان میراث فرهنگی و نیروهای پایگاه‌های میراث ملی و جهانی با انتشار نامه‌ای سرگشاده نسبت به دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی درباره تعیین وضعیت و استخدام نیروی انسانی شاغل در این پایگاه‌ها معترض شدند و نسبت به آینده مرمت، نگهداری و حفاظت از مهمترین آثار تاریخی، هشدار دادند. این دستورالعمل که در ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ با هدف انتظام‌بخشی به امور اداری و استخدامی کارگران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، صادر شده، دست‌مایه نگرانی و اعتراض‌هایی شده است، به ویژه آن‌که علاوه بر تفویض اختیار امور پایگاه‌ها به استان‌ها، پای شرکت‌های پیمانکار را به محوطه‌های تاریخی باز خواهد کرد.

با این وجود، علی دارابی ـ‌ معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی ـ گردشگری و صنایع دستی ـ‌ محتویات این دستورالعمل را کاملا قابل دفاع می‌داند.

دارابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما کار بسیار بسیار بزرگی برای پایگاه‌های میراث ملی و جهانی انجام داده‌ایم؛ حقوق آن‌ها را که از محل اعتبارات عمرانی (بودجه تملک دارایی) پرداخت می‌شد و گاه تا برج چهار و پنج به تاخیر می‌افتاد، با دستور رییس‌جمهور از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ و از محل بودجه جاری پرداخت کرده‌ایم. با صدای بلند هم اعلام می‌کنم هر کسی حقوقش عقب افتاده، اعلام کند ما رسیدگی می‌کنیم. چون براساس گزارشی که داریم از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ حقوق همه پایگاه‌های میراث ملی و جهانی پرداخت شده است.

او ادامه داد: موضوع این است که براساس نظام سازمان برنامه و بودجه، آن‌هایی که استخدام رسمی نیستند باید با شرکتی طرف قرارداد شوند؛ ‌ چرا که بخشی از این افراد کارمند وزارت میراث فرهنگی نیستند و پروژه‌ای کار می‌کنند، وقتی هم پروژه تمام می‌شود باید بروند ‌اما بعضی‌ها از آن‌ها با وجود پایان همکاری و پروژه، همچنان به حضور خود در پایگاه ادامه داده‌اند و برداشت‌شان این است که دیگر باید استخدام شوند.

معاون میراث فرهنگی افزود: باید مدیران پایگاه‌ها و ادارات میراث فرهنگی استان‌ها این موضوعات را با همکارانشان در میان بگذارند و آن‌ها را روشن کنند. کسی پروژه‌ای می‌گیرد، یکی دو ساله کارش تمام می‌شود، به معنای آن نیست که حق و حقوقی تلقی شود. البته هنرمندی ما این است که بهترینِ این نیروها را جذب کنیم.

دارابی گفت:‌ به هر حال، ‌کار بزرگی که انجام شده، شاهکاری در دولت آقای رئیسی و وزارت آقای ضرغامی به حساب می‌آید. یادتان می‌آید آقای رئیسی وقتی به تخت جمشید رفته بودند، همکاران ما در پایگاه میراث جهانی تخت جمشید به ایشان گفتند پنج ماه است حقوق نگرفته‌اند، حالا ما با دستور رییس‌جمهور حقوق این نیروها را از محل بودجه جاری پرداخت می‌کنیم.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به استمرار پرداخت حقوق نیروهای پایگاه‌های میراث ملی و جهانی از محل بودجه جاری، اظهار کرد: این دستور به تصویب رسیده است و مصوبه هیأت دولت را دارد. فقط هم شامل حال میراث فرهنگی نمی‌شود، این مصوبه به سایر دستگاه‌ها هم تسری پیدا کرده است. آقای رئیسی هم اعلام کرده‌اند هر کسی با دولت کار می‌کند ما به عنوان دولت باید حقوقش را به موقع پرداخت کنیم، فارغ از این‌که به چه شیوه‌ای با ما (دولت) کار می‌کند.

پیش‌تر در آخرین گردهمایی مدیران پایگاه‌های میراث ملی و جهانی ـ در عین حالی که اعتراض‌هایی نسبت به پرداخت دیرهنگام بودجه این پایگاه‌ها مطرح شد، محمدرضا دشتی اردکانی ـ‌ رییس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس، درباره وضعیت پرداخت حقوق نیروهای پایگاه‌های میراث فرهنگی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیگ تذکر داده بود: ۱۴۰۰ نفر در پایگاه‌ها بلاتکلیف‌اند، آن‌ها به چه انگیزه‌ای می‌خواهند کار کنند. البته در این قضیه دولت باید اقدماتی را انجام دهد و مطمئن باشد اگر بودجه‌ای بخواهند نمایندگان پشت میراث فرهنگی خواهند ایستاد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.