پارک ملی Pituamkek ذخیره – Canada.ca

[ad_1] در شمال غربی جزیره پرنس ادوارد (Epekwitk) ، در مجاورت ذخایر Lennox Island First Nation ، زنجیره ای از جزایر وجود دارد که در زبان میکماک به Pituamkek (Bee-doo-um-gek) معروف است ، که به معنی “در Long Sand Dune ‘و به انگلیسی Hog Island and the Sandhills. در سال 2006 ، نمایندگان جوامع Mi’kmaq

کد خبر : 91841
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۳:۴۳
پارک ملی Pituamkek ذخیره – Canada.ca

[ad_1]

در شمال غربی جزیره پرنس ادوارد (Epekwitk) ، در مجاورت ذخایر Lennox Island First Nation ، زنجیره ای از جزایر وجود دارد که در زبان میکماک به Pituamkek (Bee-doo-um-gek) معروف است ، که به معنی “در Long Sand Dune ‘و به انگلیسی Hog Island and the Sandhills.

در سال 2006 ، نمایندگان جوامع Mi’kmaq PEI ، Parks Canada و موزه تاریخ کانادا ، یک بررسی پایی از جزیره Hog انجام دادند. دو مکان باستان شناسی تأیید شده کشف شد و اهمیت فرهنگی و اکولوژیکی این منطقه ، که قبلاً برای جامعه محلی میکماق شناخته شده بود ، مورد توجه مقامات دولتی قرار گرفت.

مجمع شوراها Epekwitk پیشنهاد و پیشنهادی را به وزیر محیط زیست فدرال و وزیر مسئول پارکهای کانادا برای ایجاد یک پارک پارک ملی با مدیریت مشارکتی یا سایر مناطق حفاظت شده در منطقه Pituamkek ارائه و ارائه کرد.

در سال 2009 ، یک گروه سه جانبه متشکل از نمایندگان دولت های فدرال ، استانی و میکماک بحث هایی را برای یافتن راه های قابل قبول برای حفاظت از منطقه پیتوامکک آغاز کردند. گفت و گو شامل مجمع شوراها ، استان PEI و حفاظت از طبیعت کانادا (NCC) ، اهداف حفاظتی مشترک را برای این منطقه مشخص کرد. در همین زمان ، NCC خرید قطعات زمین در منطقه را برای حفاظت آغاز کرد.

در سال 2010 ، رهبری ملل اول در نامه دوم به وزیر محیط زیست از پارکهای کانادا خواست تا از پیشنهاد آنها حمایت کنند. پس از بررسی پیشنهاد و جلسات بین طرفین ، پارکهای کانادا منطقه پیتوامکک را دارای اهمیت ملی دانستند و برای وضعیت حفاظت شده شایسته توجه هستند.

از آن زمان ، سازمانهای متعددی با یکدیگر برای به دست آوردن زمین هایی برای حفاظت و ایجاد روابط و حمایت بیشتر از پروژه ذخیره پارک ملی Pituamkek همکاری کرده اند. میکماک PEI ، از طریق L’nuey (ابتکار مبتنی بر حقوق Mi’kmaq) ، حفاظت از طبیعت کانادا ، Island Nature Trust و Parks Canada هر یک نقش مهمی در توسعه چشم انداز و تداوم پروژه ایفا کرده اند.

در پاسخ به چندین سال حمایت از Epekwitk Mi’kmaq ، در آگوست 2019 ، یک بیانیه سه جانبه تاریخی از استان جزیره پرنس ادوارد ، Epikwitk Mi’kmaq و Parks Canada به طور رسمی انجام ارزیابی امکان سنجی برای پارک ملی پیشنهادی را آغاز کرد. ذخیره در Pituamkek. روند مشاوره عمومی قرار بود در اوایل سال 2020 آغاز شود ، اما به دلیل همه گیری COVID-19 به تعویق افتاد. سلامت و ایمنی کانادایی ها از اهمیت بالایی برخوردار است و پارک های کانادا از توصیه ها و راهنمایی های مقامات بهداشت عمومی پیروی می کنند.

تلاش های مشترک در این فرایند تاسیس توسط Parks Canada و L’nuey نشان دهنده تعهد دولت کانادا به همکاری با جوامع بومی برای افزایش صدای بومیان در همه جنبه های تأسیس و مدیریت مکان های اداره شده پارک های کانادا با همکاری شرکای بومی است.

به

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.