پارلمان پاکستان بار دیگر برای رای‌گیری برای برکناری نخست‌وزیر خان تلاش می‌کند

[ad_1] پیش از رای‌گیری که انتظار می‌رود خان به‌طور گسترده‌ای از دست بدهد، ستاره سابق کریکت قول داد که در برابر هر حرکتی برای جایگزینی او «مبارزه» کند، آخرین تغییر در بحرانی که ثبات سیاسی و اقتصادی را در کشور 220 میلیون نفری آسیای جنوبی تهدید کرده است. . دیوان عالی کشور روز پنجشنبه حکم

کد خبر : 190411
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
پارلمان پاکستان بار دیگر برای رای‌گیری برای برکناری نخست‌وزیر خان تلاش می‌کند

[ad_1]

پیش از رای‌گیری که انتظار می‌رود خان به‌طور گسترده‌ای از دست بدهد، ستاره سابق کریکت قول داد که در برابر هر حرکتی برای جایگزینی او «مبارزه» کند، آخرین تغییر در بحرانی که ثبات سیاسی و اقتصادی را در کشور 220 میلیون نفری آسیای جنوبی تهدید کرده است. .

دیوان عالی کشور روز پنجشنبه حکم داد که خان یکشنبه گذشته در ممانعت از رای عدم اعتماد و انحلال پارلمان بر خلاف قانون اساسی عمل کرد و به پارلمان دستور داد تا دوباره تشکیل جلسه دهد.

قانونگذاران حوالی ساعت 10:30 صبح (0530 به وقت گرینویچ) به صحن سفلی پارلمان بازگشتند. رای گیری توسط شهباز شریف، رهبر مخالفان، نامزد پیشتاز برای جایگزینی خان، چهارمین نکته در دستور کار روز است.

نخست وزیر 69 ساله که در سال 2018 با حمایت ارتش به قدرت رسید، اخیراً با خروج متحدان از دولت ائتلافی وی، اکثریت پارلمانی خود را از دست داد. احزاب اپوزیسیون می گویند که او نتوانسته اقتصاد آسیب دیده از کووید-19 را احیا کند یا به وعده های خود مبنی بر تبدیل پاکستان به کشوری عاری از فساد و مرفه که در صحنه جهانی مورد احترام است، ناکام مانده است.

مخالفان و برخی تحلیلگران می گویند که خان با ارتش اختلاف پیدا کرده است، اتهامی که او و ارتش آن را رد می کنند. ارتش نیمی از تاریخ ۷۵ ساله پس از استعمار خود را بر ایالت حکومت کرده است و هیچ نخست وزیری دوره پنج ساله کامل خود را به پایان نرسانده است.

نخست‌وزیر که در زمان روی کار آمدن از حمایت گسترده مردمی برخوردار بود، اواخر روز جمعه گفت که از حکم دادگاه ناامید است اما آن را پذیرفته است. او پس از انحلال مجلس، انتخابات را اعلام کرده بود.

اما او گفت که هیچ دولت مخالفی را که جایگزین او شود، به رسمیت نمی شناسد.

او در یک سخنرانی آخر شب به ملت گفت: «من یک دولت وارداتی را نمی پذیرم. “من برای مبارزه آماده هستم.”

خان مخالف مداخله به رهبری ایالات متحده در افغانستان بود و از زمانی که نخست وزیر شد روابط خود را با روسیه توسعه داد. او بدون ارائه مدرکی دال بر ادعای خود که واشنگتن آن را رد کرده است، ایالات متحده را به حمایت از طرحی برای برکناری خود متهم کرده است.

با ادامه ناآرامی ها، روپیه پاکستان در روز پنجشنبه به پایین ترین حد خود رسید و ذخایر ارز خارجی سقوط کرد. بانک مرکزی نرخ بهره پایه خود را 2.5 واحد درصد افزایش داد که بزرگترین افزایش از سال 1996 است.

اگر خان رای عدم اعتماد را از دست بدهد، اپوزیسیون نامزدی را برای نخست وزیری معرفی خواهد کرد.

شریف، برادر کوچک‌تر نواز شریف، نخست‌وزیر سابق سه‌بار، پس از حکم دادگاه گفت که در صورت برکناری خان، اپوزیسیون او را برای تصدی این سمت معرفی کرده است.

(گزارش آصف شهزاد، سید رضا حسن و گریبران نیار پیشیمام در اسلام آباد؛ نگارش آلاسدیر پال؛ ویرایش ویلیام ملارد)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.