پارلمان لبنان قانون کنترل سرمایه را بررسی می کند

[ad_1] این بیانیه می افزاید: این پیش نویس برای بررسی روز دوشنبه به کمیسیون های مجلس ارجاع شده و در دستور کار جلسه روز سه شنبه مجلس قرار گرفته است. چامی به رویترز گفت که نظرات صندوق بین المللی پول در پیش نویس گنجانده شده است. سیاستمداران حاکم در تصویب قانون کنترل سرمایه از سال

کد خبر : 184004
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
پارلمان لبنان قانون کنترل سرمایه را بررسی می کند

[ad_1]

این بیانیه می افزاید: این پیش نویس برای بررسی روز دوشنبه به کمیسیون های مجلس ارجاع شده و در دستور کار جلسه روز سه شنبه مجلس قرار گرفته است. چامی به رویترز گفت که نظرات صندوق بین المللی پول در پیش نویس گنجانده شده است.

سیاستمداران حاکم در تصویب قانون کنترل سرمایه از سال 2019، زمانی که لبنان دچار بحران مالی شد که سیستم بانکی را فلج کرد و سپرده گذاران را از حساب های دلاری آمریکا منجمد کرد، شکست خورده اند.

کنترل رسمی سرمایه یک توصیه سیاستی صندوق بین المللی پول است که لبنان امیدوار است از آن بسته کمکی را به دست آورد.

آخرین پیش نویس در بحبوحه تشدید کشمکش ها بین برخی قضات و بانک ها به مجلس بازمی گردد که هفت نفر از آنها در سه اقدام جداگانه دارایی های آنها با دستور قضایی در ماه جاری مسدود شده است.

بانک‌ها از آنچه «اقدامات خودسرانه و غیرقانونی» علیه خود توصیف کرده‌اند انتقاد کرده و تقاضای خود را از دولت برای وضع قانون کنترل سرمایه تجدید کرده‌اند.

قضات در لبنان اخیراً به نفع حداقل دو سپرده گذار که شکایت کرده اند و تقاضای پرداخت نقدی پس انداز کرده اند رای داده اند. در یک پرونده پرمخاطب در خارج از کشور، دادگاه لندن در ماه فوریه به نفع یک پس انداز رای داد که به دنبال 4 میلیون دلار سپرده گذاری در بانک آئودی و همتای آن SGBL بود.

این پیش نویس آخرین بار چند هفته پیش مورد بحث قرار گرفت.

آلن عون، یکی از نمایندگان ارشد پارلمان، گفت: «آخرین پیش‌نویس روز دوشنبه توسط کمیته‌های پارلمانی مورد بحث قرار خواهد گرفت و بسته به نتیجه مذاکرات برای اصلاح آن در روز دوشنبه و در صورت دستیابی به توافق، روز سه‌شنبه به رأی گذاشته خواهد شد». با جنبش آزاد میهنی، به رویترز گفت.

یاسین جابر، نماینده جنبش امل، گفت که قانونگذاران نسبت به برخی از بخش‌های این پیشنهادها محفوظ مانده‌اند، اما در صورت تصویب، روز سه‌شنبه به رأی‌گیری می‌رود. او به رویترز گفت: «در اصل، همه ما موافق هستیم که به قانون نیاز داریم.

وکلای سپرده گذاران می گویند که از آنجایی که سپرده گذاران بیشتری به دنبال شکایت از بانک ها هستند، بانک ها بدون مشورت با مشتریان، حساب ها را می بندند و برای مانده چک صادر می کنند.

سفارت بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که از بستن حساب‌های بانک‌های لبنانی متعلق به افرادی که اتباع یا مقیم بریتانیا هستند، عمیقاً نگران است.

(گزارش توسط تام پری؛ ویرایش توسط کریستینا فینچر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.