پارلمان فیجی باینماراما، رهبر سابق این کشور را به دلیل فتنه انگیزی تعلیق کرد

[ad_1] توسط کرستی نیدهام سیدنی (رویترز) – پارلمان فیجی عصر جمعه فرانک باینیماراما، نخست وزیر سابق این کشور جزیره اقیانوس آرام را به اتهام فتنه و توهین به رئیس جمهور به مدت سه سال تعلیق کرد. باینیماراما پس از به دست گرفتن قدرت در یک کودتای نظامی به مدت 16 سال بر فیجی حکومت کرد

کد خبر : 321263
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
پارلمان فیجی باینماراما، رهبر سابق این کشور را به دلیل فتنه انگیزی تعلیق کرد

[ad_1]

توسط کرستی نیدهام

سیدنی (رویترز) – پارلمان فیجی عصر جمعه فرانک باینیماراما، نخست وزیر سابق این کشور جزیره اقیانوس آرام را به اتهام فتنه و توهین به رئیس جمهور به مدت سه سال تعلیق کرد.

باینیماراما پس از به دست گرفتن قدرت در یک کودتای نظامی به مدت 16 سال بر فیجی حکومت کرد تا اینکه در انتخابات سراسری در ماه دسامبر، ائتلافی از احزاب با اندکی رأی به سمت نخست وزیری سیتینی رابوکا رای دادند.

باینماراما روز دوشنبه در یک سخنرانی در پارلمان از رئیس جمهور راتو ویلیام کاتونیوره به دلیل حمایت از دولت جدید انتقاد کرد و از ارتش درخواست کرد که معاون نخست وزیر، بیمان پراساد گفت که به دنبال “برانگیختن قیام” است و نمی تواند بدون چالش باقی بماند.

فیجی سابقه کودتاهای نظامی دارد و فرمانده نظامی آن در ماه ژانویه به دولت جدید رابوکا نسبت به ایجاد “تغییرات گسترده” هشدار داد.

پارلمان روز جمعه به تعلیق باینمارما، رهبر اپوزیسیون، از پارلمان تا سال 2026 رای داد و وی را از حضور در حوزه پارلمانی منع کرد و همچنین به وی دستور داد از رئیس جمهور و مردم عذرخواهی کند.

لیندا تابویا، یکی از اعضای کمیته امتیازات که تعلیق را توصیه کرد، به پارلمان گفت: «کلمات فتنه انگیزی بیان شد که دستورات دائمی را نقض کرد.

رابوکا در پارلمان گفت: «بالاترین و جدی ترین جرمی که می توان در یک کشور مرتکب شد خیانت است. رابوکا خواستار ملایمت در صورت عذرخواهی باینیماراما شده بود، اما اصلاحیه ای برای کاهش تعلیق به 18 ماه لغو شد.

حزب اول فیجی باینیماراما تحریک شورش را در سخنرانی خود رد کرد و به باینماراما اشاره کرد که 29 درصد از کل آرا را در انتخابات فیجی به دست آورده است.

فیجی در واکنش منطقه جزیره اقیانوس آرام به رقابت استراتژیک بین ایالات متحده و چین نقشی اساسی داشته است و هفته آینده میزبان نشستی از 18 رهبر مجمع جزایر اقیانوس آرام خواهد بود.

(گزارش توسط Kirsty Needham؛ ویرایش توسط Nick Macfie)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.