پارلمان عراق استعفای الحلبوسی را رد کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی النجباء عراق، فعالیت پارلمان عراق که از دو ماه پیش و درپی تصرف آن توسط هواداران جریان صدر متوقف شده بود، امروز چهارشنبه از سرگرفته شد تا در اولین جلسه، موضوع استعفای محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و انتخاب نایب رئیس اول به رای گذاشته شود. در این جلسه کناره گیری محمد

کد خبر : 260683
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
پارلمان عراق استعفای الحلبوسی را رد کرد



به گزارش شبکه تلویزیونی النجباء عراق، فعالیت پارلمان عراق که از دو ماه پیش و درپی تصرف آن توسط هواداران جریان صدر متوقف شده بود، امروز چهارشنبه از سرگرفته شد تا در اولین جلسه، موضوع استعفای محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و انتخاب نایب رئیس اول به رای گذاشته شود.

در این جلسه کناره گیری محمد الحلبوسی رئیس کنونی پارلمان به رای گذاشته شد و بنا به گفته خبرنگار شبکه النجباء، نمایندگان پارلمان استعفای الحلبوسی را رد کردند و تنها ۱۳ نماینده با استعفای او موافقت کردند.

دستور جلسه دوم نیز انتخاب نائب اول رئیس پارلمان است.

در جلسه امروز نمایندگان چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی (به استثتای جریان صدر) و محمد شیاع السودانی نامزد این چارچوب برای تصدی پست نخست وزیری حضور یافته اند.

این جلسه در سایه تدابیر امنیتی در اطراف منطقه سبز در مرکز برگزار می شود. مقر پارلمان عراق در داخل این منطقه قرار دارد. پل های السنک و الجمهوریه منتهی به این منطقه نیز بسته شده و نیروهای امنیتی در میادین التحریر و الخلانی در نزدیکی منطقه سبز مستقر هستند. برخی منابع خبری نیز از حضور گروهی تجمع کننده در نزدیکی پل الجمهوریه خبر می دهند.

عصام حسین کارشناس سیاسی عراقی پیشتر نیز درتوییتی نوشته بود: الحلبوسی در هماهنگی با چارچوب هماهنگی درخواست کناره گیری می کند ولی نمایندگان با این استعفا مخالفت خواهند کرد.

این کارشناس ابراز عقیده کرده بود که این استعفا برای این است که الحلبوسی در مقابل جریان صدر و طرفدارانش که مخالف ائتلاف وی با چارچوب هماهنگی هستند، پاسخی داشته باشد.

ماجد شنگالی نماینده عضو حزب دمکرات کردستان عراق نیز پیشتر در توییتی نوشت: استعفای الحلبوسی فقط به تجدید رای اعتماد به وی و دریافت آرای کسانی که پیشتر به وی رای نداده اند، محدود می شود.

در پی معرفی “محمد شیاع السودانی” از سوی چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه عراق (به استثنای مقتدا صدر) برای تصدی پست نخست وزیری و در آستانه برگزاری جلسه پارلمان برای معرفی وی به نمایندگان، هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر ۲۷ ژوئیه گذشته در اعتراض به نامزدی السودانی وارد صحن پارلمان در منطقه سبز بغداد شده و به مدت یک ماه در آنجا تحصن کردند تا در نهایت در ۳۰ اوت گذشته به دستور صدر از این منطقه خارج شدند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.