پادشاه اردن: امیدواریم شاهد تغییراتی در رفتار ایران باشیم

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت وگو با روزنامه الرای در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات وی درمورد تشکیل ناتوی عربی و تحلیل‌های منتشر شده در رسانه ها گفت: این موضوع را پیگیری کردم و تحلیل های منتشر شده در خصوص پاسخ من در یک مصاحبه را خواندم، سوال اینگونه بود که ایده چنین

کد خبر : 232942
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
پادشاه اردن: امیدواریم شاهد تغییراتی در رفتار ایران باشیم



ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت وگو با روزنامه الرای در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات وی درمورد تشکیل ناتوی عربی و تحلیل‌های منتشر شده در رسانه ها گفت: این موضوع را پیگیری کردم و تحلیل های منتشر شده در خصوص پاسخ من در یک مصاحبه را خواندم، سوال اینگونه بود که ایده چنین ائتلافی در منطقه عربی چقدر مناسب است، بگذارید اینجا توضیح بدهم که اردن به دنبال تقویت همکاری های مشترک عربی و فعال کردن آن است زیرا این امر در راستای خدمت به مسائل و منافع ما است.

وی تاکید کرد: بار دیگر می گویم، اردن تنها با ائتلاف های امت عربی و منافع و قضایای آن بوده و هست. از نظر تاریخی اردن همواره در صدر شرکت کنندگان در مقابله با تهدیدات تروریستی و امنیتی است که کشورها و ملت های عربی را مورد هدف قرار می دهند.

پادشاه اردن خاطرنشان کرد: ما درخصوص نیاز به یک سیستم دفاعی عربی صحبت می کنیم و این امر نیازمند مشورت و هماهنگی و تلاش فراوان به همراه برادرانمان است و باید اهداف آن نیز روشن باشد. اجازه دهید یادآوری کنم که این طرح یکی از بخش های اساسی است که اتحادیه عرب برپایه آن بنا شد اما با این حال موضوع ائتلاف تا به امروز مورد بحث قرار نگرفته است.

ملک عبدالله دوم در پاسخ به این سوال که برخی ها این موضوع را به ایران ربط دادند تاکید کرد: منطقه نیاز به بحران و درگیری های بیشتر ندارد بلکه نیازمند همکاری هماهنگی است. اردن همواره دعوت به ایجاد پل های همکاری به جای دیوارها و موانع می کند و این کشور به امنیت منطقه اهمیت می دهد زیرا امنیت برادران عرب بخشی از امنیت ما است.

وی خاطرنشان کرد: ما خواهان تنش در منطقه نیستیم، اردن و تمام کشورهای عربی خواهان روابط خوب با ایران هستند؛ روابطی که بر احترام متقابل، حسن همجواری، احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی مبتنی باشد.

پادشاه اردن در ادامه گفت: ما بر این باوریم که گفت وگو تنها راه حل اختلافات است اما من همانند همیشه و در مناسبات متعدد تاکید کردم که ایران در برخی کشورهای عربی دخالت می کند و ما امروز در مرزهایمان به طور منظم با حمله هایی از سوی برخی شبه نظامیان مرتبط با ایران مواجه هستیم بنابراین امیدواریم که تغییراتی در رفتار ایران شاهد باشیم و این امر باید در واقعیت محقق شود زیرا منافعی برای تمام کشور های منطقه از جمله ایران و مردم این کشور به همراه دارد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.