ویژگی هایی که از پدرتان به ارث می برید (6 ویژگی خاص)

[ad_1] احتمالا بسیاری از ما در کلاس زیست شناسی متوجه شده‌ایم که 50 درصد از DNA خود را از مادر و 50 درصد از پدرمان به ارث می‌بریم. اما این واقعیت بیولوژیکی به این معنا نیست که هر یک از والدین به میزان مساوی از ویژگی‌های فیزیکی و ویژگی‌های ژنتیکی را به فرزند خود منتقل

کد خبر : 392462
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
ویژگی هایی که از پدرتان به ارث می برید (6 ویژگی خاص)

[ad_1]

بچه دار شدن پدران بیشتر از مادران شاد هستند والدین خوب ویژگی هایی که از پدرتان به ارث می برید

احتمالا بسیاری از ما در کلاس زیست شناسی متوجه شده‌ایم که 50 درصد از DNA خود را از مادر و 50 درصد از پدرمان به ارث می‌بریم. اما این واقعیت بیولوژیکی به این معنا نیست که هر یک از والدین به میزان مساوی از ویژگی‌های فیزیکی و ویژگی‌های ژنتیکی را به فرزند خود منتقل می‌کنند. در واقع، 60 درصد بیشتر احتمال دارد که کودکان صفات و ویژگی‌های را از پدر خود به ارث ببرند، زیرا طبیعت ترجیح می‌دهد آن ژن‌ها را بیان کند.

در این نوشتار این پدیده بیولوژیکی را به طور کامل بررسی کرده‌ایم و 6 ژنی را که بیشتر از سمت پدر به شما منتقل می‌شوند، معرفی کرده‌ایم.

قد

آیا با عبارت “قد بلند مثل پدرش” آشنا هستید؟ ظاهراً این گفته پشتوانه علمی دارد و پر بیراه نیست! قد یک فرد با حداقل 700 تنوع ژنتیکی که از هر دو والدین به ارث رسیده است تعیین می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد که ژن قد هر یک از والدین به روش کمی متفاوت عمل می‌کند. به عنوان مثال، ژن‌های پدر در تحریک رشد و در نتیجه قد اهمیت دارند.

دندان‌های نامرتب و بی‌کیفیت

ؤخصیت شناسی از روی دندان
ویژگی هایی که از پدرتان به ارث می برید

در مواردی که پدر از سلامت دندانی ضعیفی برخوردار است، کودک بیشتر از همسالان خود مجبور به مراجعه به مطب دندانپزشکی می‌شود، حتی اگر مادرش دندان‌های خوبی داشته باشد. همه چیز از پوسیدگی دندان گرفته تا نامرتب بودن دندان‌ها و سایر مشکلات دندانی در این بین می‌تواند مستقیماً از دهان پدر به شما برسد!

جنسیت

پدران 100% مسئول جنسیت نوزادانشان هستند. کروموزوم‌های X و Y که معمولاً به عنوان کروموزوم‌های جنسی شناخته می‌شوند، جنسیت کودک را تعیین می‌کنند. دختران یک کروموزوم X را از پدر خود به ارث می‌برند که منجر به ژنوتیپ  XX می‌شود و مردان یک کروموزوم Y را از پدر خود به ارث می‌برند که در نتیجه ژنوتیپ XY ایجاد می‌شود. از آنجایی که مادران فقط کروموزوم‌های X را منتقل می‌کنند، پدران کنترل کامل جنسیت را در دست دارند. بله!

چال گونه

در بسیاری از فرهنگ‌ها، چال گونه به عنوان نشانه‌ای از زیبایی و جذابیت دیده می‌شود. با این حال، دانشمندان چال گونه را به عنوان نقصی توصیف می‌کنند که به دلیل کوتاه شدن عضلات صورت ایجاد شده است. فرض بر این است که چال‌های گونه ارثی هستند زیرا آنها یک ویژگی ژنتیکی غالب هستند و بیشتر از پدر به ارث می‌رسند.

اثر انگشت

حقایق جالب درباره اثر انگشت
ویژگی هایی که از پدرتان به ارث می برید

هیچ 2 اثر انگشتِ دقیقاً یکسان وجود ندارد به این دلیل که اثر انگشت یک الگوی منحصر به فرد دارد. با این وجود، اثر انگشت نوزاد ممکن است شبیه اثر انگشت پدرش باشد! الگوهای اثر انگشت یکی از ویژگی‌های ژنتیکی است که می‌تواند از پدرمان به ارث برسد.

عطسه کردن

بسیاری از ما حداقل یک نفر را می‌شناسیم که هنگام خیره شدن به خورشید یا سایر نورهای تند، به طور غیرقابل کنترلی عطسه می‌کند. خب این یکی دیگر از ویژگی‌های ژنتیکی است که پدر مسئول آن است. این بیماری به سندرم آچو معروف است و احتمال انتقال آن از طرف پدر بیشتر است.

کلام آخر

این هم از ۶ ویژگی ژنتیکی که از پدر به ارث می‌بریم!‌ حالا برای‌مان بنویسید که شما (یا فرزندتان) بیشتر به چه کسی شباهت دارید، مادر یا پدر؟ مهمتر از آن، به نظر شما آیا مام طبیعت منصف است؟

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.