ویزای کاری چیست | معرفی شرایط دریافت ویزای کاری 6 کشور اصلی

ویزای کاری در‌واقع مجوز ورود به کشورهای حوزه شنگن به هدف تجارت در اتحادیه اروپا است. دارنده این ویزا الزامی به داشتن تابعیت کشورهای اروپا ندارد اما این مجوز‌ها محدودیت دارد. در اصل این ویزا برای اشخاصی است که به قصد کار به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند. مدارک لازم درخواست ویزای کاری فرم درخواست ویزا

کد خبر : 211143
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
ویزای کاری چیست | معرفی شرایط دریافت ویزای کاری 6 کشور اصلی


ویزای کاری در‌واقع مجوز ورود به کشورهای حوزه شنگن به هدف تجارت در اتحادیه اروپا است. دارنده این ویزا الزامی به داشتن تابعیت کشورهای اروپا ندارد اما این مجوز‌ها محدودیت دارد. در اصل این ویزا برای اشخاصی است که به قصد کار به کشورهای اروپایی سفر می‌کنند.

مدارک لازم درخواست ویزای کاری

فرم درخواست ویزا به همراه گذرنامه معتبر و عکس، بلیط رفت و برگشت به همراه برنامه سفر که شامل تاریخ‌ها و شماره پروازهای ورود و خروج شما باشد. همراه با بیمه مسافرتی و بیمه‌نامه‌ی تایید شده‌ای از مقامات اتحادیه اروپا در هنگام درخواست ویزا و تایید ویزا که به صورت آنلاین از سایت‌هایی مانند AXA Schengen, MondialCare Europe Assistance خریداری می‌شود.

اثبات اقامت و سندی که نشان دهد در طول اقامت خود در حوزه شنگن کجا اسکان پیدا کرده‌اید. این نامه میتواند شامل رزرو هتل، قرارداد اجاره یا دعوتنامه میزبان شما باشد.

اثبات امکانات مالی شواهدی که نشان میدهد شما پول کافی برای سفر در حساب خود دارید. میتوانید نامه فرد حمایت‌کننده خود را نیز ارائه دهید و توجه داشته باشید که این نامه باید به همراه پرینت حساب ۳ ماهه اخر فرد حامی باشد. در اصل ترکیبی از صورت‌حساب بانکی شما و شخص حامی مورد‌نیاز است.

اثبات هزینه پرداخت ویزا ، مشخصات کلی محل کار، نامه کارفرما که شامل توصیف دقیق هدف و برنامه سفر شما باشد، دعوتنامه به همراه اثبات امکانات مالی به عنوان حامی.

برای کارمندان: قرارداد استخدام، صورتحساب بانکی ۶ ماه اخیر، اجازه کارفرما، فرم اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR)  یا گواهی مالیات بر درآمد کسر شده در منبع حقوق.

مشاغل آزاد : کپی مجوز کسب و کار شما، صورت‌حساب بانکی شرکت در ۶ ماه اخیر، اظهار‌نامه مالیات بر درآمد.

نحوه درخواست ویزای کاری شینگن

باید درخواست خود را به کنسولگری یا سفارت کشور مبدا خود ارسال کنید. اگر قصد دارید فقط از یک کشور دیدن کنید – پس باید در سفارت/ کنسولگری/ مرکز ویزای کشوری که به آن سفر خواهید کرد، درخواست دهید.
اگر قصد دارید از بیش از یک کشور دیدن کنید. جایی که باید درخواست دهید بستگی به تعداد روزهایی دارد که در هر‌یک از کشورهایی که در آن اقامت خواهید داشت سپری خواهید کرد.
هنگام گذراندن روزهای مساوی در هر یک باید در سفارت/کنسولگری/مرکز ویزا کشوری که ابتدا به آنجا خواهید رسید ، درخواست دهید.

زمان درخواست ویزای کاری

اولین زمان برای درخواست ویزای تجاری سه ماه قبل از سفر برنامه‌ریزی شده شما و حداکثر ۱۵ روز کاری قبل از سفر به مقصد می باشد. اما مناسب ترین زمان از نظر ما ۳ هفته قبل از سفر کاری شما به اروپا است.

مدت‌زمان ویزای کاری

ویزای کاری معمولاً برای اقامت بیش از ۹۰ روز معتبر است. اگر مسافرت زیاد می‌کنید، توصیه می‌شود “ورود چندگانه” را در فرم درخواست پر کنید.  به این ترتیب شما می‌توانید به مدت زمان مجاز برای ویزای صادر شده خود به دل‌خواه وارد و خارج شوید.

به طور متوسط ویزای کاری شینگن ۱۰ روز‌کاری است. با این حال بسته به شرایط، زمان پردازش ویزای تجاری به اروپا ممکن است بیشتر طول بکشد و به طور قطعی نمی‌توان گفت زمان دریافت جواب دقیقا ۱۰ روز است.

ویزای کاری آلمان

آلمان کشوری است که نه تنها برای آلمانی‌ها بلکه برای اتباع کشورهای جهان سوم نیز امکان شغلی دارد. سرزمین اختراع و نوآوری چهارمین اقتصاد بزرگ جهان و محل شرکت‌های شناخته شده جهان است. به این ترتیب، این فرصت را برای بسیاری از غیر آلمانی‌ها فراهم می‌کند که کار پیدا کنند و در این کشور مستقر شوند. شرایط صدور ویزای کار در این کشور به این صورت است که مدارک تحصیلی شما باید در آلمان به رسمیت شناخته شود یا با مدارک عالی آلمان قابل مقایسه باشد. اگر به دنبال اشتغال در حرفه‌ای تحت نظارت، مثل مشاغل بهداشتی هستید، مجوز فعالیت حرفه‌ای لازم است

ویزای اشتغال آلمان فرصتی برای خارجیان واجد شرایط است که در آلمان مستقر شده و در زمینه خود کار کنند. این امکان را به دارنده خود می‌دهد که تا دو سال وارد آلمان شده و در آلمان کار کند، با امکان تمدید ویزا، و بعداً درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا یا سایر انواع اجازه اقامت بتواند شهروند این کشور باشد.

شما می‌توانید برای ویزای اقامت طولانی مدت آلمان به منظور کار در آلمان ، موارد زیر را درخواست کنید:

اشتغال- اگر در حال حاضر پیشنهاد کار در آلمان دارید.

مشاغل آزاد- اگر مایل به ایجاد یک تجارت در آلمان یا کار به عنوان یک فریلنسر هستید.

جویای‌کار- اگر می‌خواهید در آلمان در جستجوی کار باشید.

کار به عنوان Au Pair- برای بزرگسالانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ و زبان آلمانی هستند.

ویزای تعطیلات کاری- برای جوانان چندین کشور که توافقنامه ویزای تعطیلات کاری را با آلمان امضا کرده‌اند.

مقاله ویزای کاری

ویزای کاری هلند

هر شهروند خارج از اتحادیه اروپا که می‌خواهد در هلند کار کند باید مجوز کار معتبر دریافت کند. ممکن است کارمند یا کارفرمای آینده آنها مجوز را درخواست کنند ، اگرچه معمولاً این کارفرما است که درخواست می‌کند. مجوز‌کار فقط برای کارفرمایی معتبر است که درخواست می‌کند و در صورت خروج کارگر از کار متوقف می‌شود. هیچ مجوز کار کلی برای هلند وجود ندارد.

شرایط ویزای کاری هلند

مهاجران خارج از اتحادیه اروپا ، EEA (اتحادیه اروپا به علاوه ایسلند، لیختن‌اشتاین و نروژ) یا سوئیس نیازی به مجوز‌کار یا اقامت برای هلند ندارند، زیرا شهروندان این کشورها باید از آزادی جابجایی در داخل یکدیگر برخوردار باشند. جدیدترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا که آزادی حرکت کامل برای آنها اعمال شد، بلغارستان و رومانی در آغاز سال ۲۰۱۴ بود. از اول ژوئیه ۲۰۱۸، مردم کرواسی دیگر برای کار در هلند نیازی به مجوز کار هلندی ندارند.

 

ویزای کاری استرالیا

ویزای کار موقت به شما اجازه می‌دهد تا برای کار موقت به استرالیا بیایید. ممکن است شرایط ویزا در ویزای شما وجود داشته باشد که فقط اجازه کار خاص یا کار با یک کارفرما را می دهد. استرالیا دو نوع ویزای کار دارد که به شرح زیر است:

ویزای منطقه ای (موقت) مهارت کار (زیرمجموعه ۴۹۱) – برای افرادی که توسط دولت ایالتی یا سرزمینی معرفی شده یا تحت حمایت اعضای خانواده واجد شرایط برای زندگی و کار در منطقه استرالیا هستند. ویزای منطقه ای (موقت) تحت حمایت کارفرمای ماهر (زیر کلاس ۴۹۴) – برای افرادی که تحت حمایت کارفرمایی در منطقه استرالیا هستند.

ویزای کاری اسپانیا

بدون ویزای کار ، یک شرکت نمی تواند به طور قانونی شهروندان خارج از اتحادیه اروپا را استخدام کند. انواع مختلفی از ویزای کار برای اسپانیا برای انواع مشاغل و برای مدت های مختلف اشتغال وجود دارد. برخی از رایج ترین انواع ویزای کار عبارتند‌از:

ویزای کاری بلندمدت

ویزای کار فصلی

ویزای Au Pair

کارت آبی اتحادیه اروپا

انواع مختلفی از ویزای کار اسپانیا وجود دارد. اکثر آنها نیاز به مراجعه به سفارت یا کنسولگری اسپانیا در کشور خود دارند، اگرچه برای برخی از انواع ویزا، کارفرمای آینده درخواست اولیه را از طرف کارمند ارائه می‌دهد.

کانادا به عنوان یکی از اقتصادهای برجسته جهان، مقصدی عالی برای افرادی است که به دنبال کار در خارج از کشور هستند. ویزای مجوز کار کانادا به افراد تجاری، کارگران دائم، کارگران موقت، دانشجویان و دیگران اجازه می‌دهد در کانادا کار کنند. به‌طور معمول، متقاضیان برای درخواست ویزای مجوز کار باید یک پیشنهاد کار دردست داشته باشند.

سالانه به بیش از ۳۰۰.۰۰۰ نفر اجازه کار در کانادا داده می شود. این یک فرصت بزرگ برای کارگران خارجی است که به دنبال زندگی بهتر هستند. تحت ویزای مجوز کار کانادا می‌توانید:

تحت نظر کارفرمایی که در درخواست مجوز کار خود ذکر کرده‌اید کار کنید.

توانایی درخواست ویزای وابسته برای تماس با افراد وابسته خود را داشته باشید.

دلار کسب کنید.

سفر به سراسر کانادا داشته باشید.

برای ویزای روابط عمومی درخواست دهید.

ویزای کاری

ویزای کاری اتریش

اتریش یکی از بهترین مناطق برای زندگی در اروپا محسوب می شود. این امر با توجه به تمیز بودن و ایمن بودن آن، زیبایی طبیعی، موسیقی و پیشنهاد فرهنگی، تعجب‌آور نیست. اتریش، همچنین یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی است که دارای یک اقتصاد اجتماعی پایدار و برجسته است.

سالانه افراد بیشتری مایل به اقامت در اتریش هستند تا کیفیت زندگی خود و خانواده خود را افزایش دهند. بسته به ملیت، برخی از اتباع کشورهای ثالث ملزم به درخواست ویزای کار برای زندگی و کار در اتریش هستند. دارندگان گذرنامه اتحادیه اروپا و سوئیس می‌توانند بدون مجوز‌کار در اتریش زندگی و کار کنند.

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای اخذ ویزای کار اتریش ، درخواست کارت قرمز-سفید-قرمز است. اتریش از مهاجرت با مهارت بالا حمایت می‌کند، به همین دلیل است که یک سیستم مبتنی بر نقطه ایجاد کرده است که مهاجران آینده را بر اساس شایستگی‌های آنها رتبه‌بندی می‌کند. برای درخواست ویزای کاری ، متقاضیان باید شرایط عمومی ورود دولت اتریش را داشته باشند ، مدارک مورد نیاز را ارائه دهند و هزینه پردازش را بپردازند.

اعتبار ویزای کاری بسته به نوع ویزا متفاوت است. معمولاً برای دوره‌های بیش از شش ماه تا ۱۲ ماه معتبر هستند.

ویزای کاری در هر کشوری دارای قوانین متفاوت است. اما قوانین کلی این ویزا در همه بخش‌های حوزه شینگن و کانادا یکسان می‌باشد. با داشتن ویزای کاری امکان تحصیل در هیچ‌کدام از این کشورها را ندارید.

سوالات متداول

چه مدت می توانید با ویزای کار بمانید؟

اکثر EAD ها برای یک سال معتبر هستند. بدیهی است ، با این حال ، هیچ شخصی اجازه کار نمی دهد که بیش از مدت مجاز اقامت خود در ایالات متحده طول بکشد

چه مقدار مدت زمان برای ویزای کاری خوب است؟

در ابتدا حداکثر یک سال ، معمولاً شش ماه. اگر دلایل شما با شرایط و ضوابط وضعیت اولیه شما مطابقت دارد ، می توانید برای افزایش تمدید اقامت به مدت شش ماه اقدام کنید.

چه کسانی واجد شرایط ویزای H-1B هستند؟

واجد شرایط برای دسته ویزای H-1B ، کارمند آینده H-1B باید دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر از ایالات متحده یا معادل آن باشد. فرد باید دارای مدرک لیسانس یا ۴ سال معادل ایالات متحده از کالج یا دانشگاه معتبر باشد.

آیا می توانید با ویزا کار کنید؟

شما نمی توانید روی ویزای بازدید کننده یا تجاری یا تحت برنامه معافیت ویزا (VWP) کار کنید. برخلاف برخی کشورها ، دولت ایالات متحده برای مشاغل غیر رسمی ویزای کار نمی دهد. به طور کلی ، ویزای کار بر اساس پیشنهاد خاصی از اشتغال است.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.