ویزای پزشکی چیست | ویزای درمانی 2 کشور استرالیا و آلمان

آنچه در این مقاله می‌خوانید ویزای پزشکی یا درمانی به‌منظور اعزام بیماران برای درمان یا ادامه مراحل درمانی به کشورهای خارجی صادر می‌شود و به موجب آن به فرد اجازه خروج از کشور و اقامت در کشورهای خارجی در طول دوره درمان داده می‌شود. در این مطلب به بررسی جوانب مختلف و شرایط صدور ویزای درمانی

کد خبر : 211241
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
ویزای پزشکی چیست | ویزای درمانی 2 کشور استرالیا و آلمان


آنچه در این مقاله می‌خوانید

ویزای پزشکی یا درمانی به‌منظور اعزام بیماران برای درمان یا ادامه مراحل درمانی به کشورهای خارجی صادر می‌شود و به موجب آن به فرد اجازه خروج از کشور و اقامت در کشورهای خارجی در طول دوره درمان داده می‌شود. در این مطلب به بررسی جوانب مختلف و شرایط صدور ویزای درمانی یا پزشکی می‌پردازیم.

ویزای پزشکی چیست؟

با توجه به شیوع بیماری‌های مختلف که در برخی مواقع نیاز به درمان‌های سخت و پیچیده دارند که شاید امکان انجام آنها در محل زندگی افراد امکان‌پذیر نباشد و به دنبال پیشرفت‌های پزشکی و تجهیزات بیمارستان‌ها در برخی کشورهای اروپایی، روزبه‌روز میزان تقاضا برای اعزام بیماران به این کشورها بیشتر می‌شود.

ویزای پزشکی و درمانی، یکی از انواع متداول ویزا است که برای مدت زمانی کوتاه برای متقاضیان دریافت آن صادر می‌شود. هدف از صدور این ویزا درمان و انجام معاینات پزشکی بوده و به واسطه داشتن این ویزا فرد می‌تواند تا ۹۰ روز در کشور موردنظر با هدف انجام امور درمانی اقامت داشته باشد. ویزای پزشکی یا درمانی کشورهای منطقه شینگن، از جمله ویزاهای شینگن نوع C به حساب می‌آید.

 ویزای پزشکی یا درمانی

فرد برای اقامت در کشوری جز کشوری که تابعیت آن را دارد، نیاز به داشتن ویزا دارد. ویزاها انواع مختلفی دارند و برای مقاصد مختلف صادر می‌شوند. ویزای مورد نیاز برای اقامت بیماران به‌منظور درمان، ویزای پزشکی و درمانی می‌باشد.

به کدام گروه از بیماران ویزای پزشکی یا درمانی تعلق می‌گیرد؟ در اولین قدم برای دریافت ویزای پزشکی می‌بایست از یک پزشک یا بیمارستان خصوصی دعوت‌نامه دریافت معتبر داشته باشید. می‌بایست ثابت کنید نمیتوانید مراحل درمان خود را کشور خودتان به تکمیل نمایید. حتماً بیمارستانی که در کشور مقصد به آن مراجعه می‌کنید می‌بایست خصوصی بوده و با ارائه مدارک باید ثابت کنید از پس هزینه‌های درمانی بر خواهید آمد.

برای درمان بیماری‌هایی چون تومورهای مربوط به گوش، شش، پروستات، پانکراس، کلیه، چشم، سینه، تخمدان و رحم، لنفوم، مغز و استخوان؛ بیماری‌های حاد چون سرطان و درمان تومورهای سرطانی، مغزی و نخاعی، جراحی‌های پیوندی و تعویضی همچون تعویض زانو، لگن و…

مراحل اخذ ویزای پزشکی یا درمانی

برای دریافت ویزای پزشکی فرد باید از طریق سیستم اینترنتی وقت سفارت بگیرد و در زمان تعیین وقت مصاحبه به سفارت مراجعه نماید. امکان دارد تعیین وقت چندین هفته نیز طول بکشد، لذا فرد باید حتماً زمان‌بندی مناسب را برای انجام تمامی مراحل سفر در نظر داشته باشد.

بعد از این مرحله فرد باید تمامی مدارک مورد نیاز سفارت را به‌دقت تکمیل نموده و برای روز مصاحبه آماده نماید؛ زیرا در صورت ناقص بودن مدارک و یا عدم رعایت ترتیب آنها، با اجازه صدور ویزا موافقت نخواهد شد.

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق بیماری

در اکثر موارد بهترین کشور برای درمان با توجه به شرایط و نوع بیماری متقاضی تعیین می‌گردد؛ اما از لحاظ خدمات درمانی کشورهای آلمان، هلند، سوئد و کانادا در رتبه‌های برتر قرار دارند.

کشور آلمان به دلیل داشتن برترین و مجهزترین بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی، یکی از بهترین کشورها برای اعزام بیماران می‌باشد. متخصصین پزشکی در این کشور آماده پذیرش بیماران بین‌المللی هستند. سوابق چندساله در امور پزشکی و وجود دانشگاه‌های پزشکی تراز اول، آلمان را به یکی از کشورهای پیشرو در زمینه درمان بیماری‌های خاص تبدیل نموده است.

زمان و هزینه صدور ویزای پزشکی یا ویزا درمانی

بهترین زمان برای درخواست ویزا حداقل یک ماه الی سه هفته قبل از سفر است. درصورتی‌که وضعیت و شرایط بیمار به‌گونه‌ای حاد باشد، ارائه مدارک پزشکی حاکی از اعلام شرایط وی ممکن است در تسریع صدور ویزا کمک‌کننده باشد. هزینه صدور ویزای پزشکی یا درمانی برای مدت کمتر از سه ماه حدود ۶۰ یورو و برای مدت‌زمان اقامت بیشتر از سه ماه ۷۵ یورو می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای درمانی

– فرم تقاضای ویزای اعزام بیمار به آلمان که باید به‌صورت کامل و به زبان مورد نظر کشور مقصد پرشده و امضا گردد.

– گذرنامه دارای اعتبار

– گذرنامه‌های قدیمی و سایر گذرنامه‌های معتبر در صورت موجود بودن

 – یک عدد عکس رنگی با زمینه سفید به ابعاد ۴ x ٣ سفارت به هیچ عنوان عکس‌های قدیمی‌تر از ۶ ماه را قبول نخواهد کرد

– شناسنامه متقاضی به همراه کپی تمام صفحات

– گذرنامه و شناسنامه همسر به همراه کپی از هر دو (گواهی فوت به همراه کپی)

– نامه بیمارستان و یا پزشک از آلمان که در آن تاریخ شروع و مدت‌زمان معالجه و همچنین برآورد تقریبی هزینه‌های درمان درج شده باشد. برای صدور ویزا باید ضرورت انجام معالجه در آلمان اثبات شود. در صورت لزوم تشخیص این امر بر عهده پزشک معتمد سفارت می‌باشد.

– مدارکی دال بر تأمین هزینه‌های درمانی در آلمان مانند مدرک واریز ارز به‌حساب بیمارستان یا پزشک

– اصل و کپی دعوت‌نامه به شکل ضمانت‌نامه رسمی که بر اساس پاراگراف ۶۸ قانون آلمان صادر شده باشد. این ضمانت‌نامه باید از سوی اداره اقامت شهر محل سکونت دعوت کننده در آلمان صادر شده باشد.

– بیمه درمانی مسافرتی برای طول مدت مسافرت با پوشش حداقل سی‌هزار یورو و معتبر برای کلیه کشورهای شنگن به همراه یک نسخه فتوکپی

– گواهی اشتغال‌ به‌‌ کار از سوی کارفرما که در آن نوع حرفه، سمت و سابقه شغلی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی و یا بازنشستگی و کپی آنها؛ به همراه مدرک مربوط به بیمه تأمین اجتماعی دفترچه و لیست بیمه

– روزنامه رسمی، پروانه کسب، معرفی‌نامه از اتحادیه برای دارندگان مشاغل آزاد

– اسناد مالکیت زمین یا منزل یا قرارداد اجاره (اصل و کپی)

– صورت‌ وضعیت حساب‌های بانکی در سه ماه گذشته با تأییدیه شعبه و یا سایر مدارک معتبر که نشان‌دهنده وابستگی مالی متقاضی در ایران است.

– وضعیت مالی و شغلی همسر حتی اگر همراه شما سفر نکند.

– گذرنامه و مدارکی در ارتباط با فرزندانی که در ایران زندگی می‌کنند و فتوکپی اجازه اقامت بستگان درجه‌یک در آلمان. مدارک فوق برای همراه بیمار نیز صادق می‌باشد.

ویزای پزشکی

اخذ پذیرش برای چه گروه‌هایی  از بیماران امکان‌پذیر می‌باشد؟

بیماری‌ها و تومورهای سرطانی قابل‌درمان، تومورهای مغزی، نخاعی و یا ستون فقرات، تومورهای ثانویه مانند متاستاز در نخاع و مغز، تومورهای بدخیم مانند تومورهای کبد و ریه که در مراحل اولیه سرطان هستند.

تومورهای چشم، گوش، کلیه، پانکراس، شش، سرطان پروستات، متاستاز کبد و ریه، سرطان لنفوم هوچکین، سرطان سینه، تومورهای استخوان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، جراحی تعویض مفصل زانو، جراحی تعویض مفصل لگن ازجمله بیماری‌هایی هستند که می‌توان برای آن پذیرش گرفت.

مدارک با توجه به وضعیت اشتغال بیمار

در صورت اشتغال:

  • قرارداد استخدام
  • نامه تأییدیه ترک شرکت شما
  • فیش های پرداختی ۶ ماه گذشته
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد

در صورت مشاغل آزاد:

  • کپی مجوز کسب و کار شما ،
  • صورت حساب بانکی شرکت در ۶ ماه اخیر
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR)

اگر دانش آموزی:

  • مدرک ثبت نام دانشگاه

اسناد تأیید کننده نیاز متقاضی به درمان بهداشتی

نامه ای از یک پزشک / کلینیک / بیمارستان در کشور مبدأ متقاضی ویزا مبنی بر نیاز وی به درمان پزشکی
تأیید رسمی درمان/قرار ملاقات توسط موسسه پزشکی دریافت کننده (بیمارستان/کلینیک) در اتحادیه اروپا.
اثبات پیش پرداخت اقدامات درمانی / مالی با پزشک در منطقه شنگن
مکاتبات بین پزشک فرستنده و پزشک دریافت کننده
نامه تضمینی متقاضی برای اطمینان از توانایی بیمار برای مقابله با هزینه‌های اضافی پزشکی (هنگام انتظار برای پیش‌بینی هزینه‌های پیش‌بینی نشده درمان)
اقامت تأیید‌شده در کلینیک پزشکی

بهترین زمان اقدام برای ویزای پزشکی

طبق قوانین ویزای شینگن ، اولین موردی که می‌توانید برای دریافت ویزای اتحادیه اروپا به منظور درمان در یکی از کشورهای شنگن اقدام کنید ، سه ماه قبل از سفر است ، در حالی که آخرین مورد دو هفته قبل از سفر است. با این حال ، در موارد فوق‌العاده و نیاز به سرعت ، سفارت/کنسولگری مایل است درخواست‌های ویزا را برای درمان پزشکی حتی بعداً بپذیرد ، اگر وضعیت سلامتی متقاضی درحال بدتر‌شدن باشد.

چگونه برای ویزای پزشکی استرالیا اقدام کنم؟

شما باید بصورت آنلاین برای ویزای پزشکی استرالیا و از طریق حساب ImmiAccount اقدام کنید. این فرایند به شرح زیر است:

معاینات و قرارهای ملاقات خود را سازماندهی کنید.
شما باید با نزدیکترین سفارت استرالیا تماس بگیرید تا بررسی کنید آیا به معاینات بهداشتی نیاز دارید و چگونه آنها را ترتیب دهید.
مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.
شما نیاز به چندین سند دارید ، مانند نامه پزشک ، تأییدیه بیمارستان ، اثبات بودجه و غیره.
یک حساب ImmiAccount ایجاد کنید. شما باید از طریق ImmiAccount خود (اینجا) ، پرتال مسئول دریافت کلیه درخواست های ویزای استرالیا ، ثبت نام کنید.
برنامه آنلاین را تکمیل کنید.
پس از ثبت نام ، باید نوع ویزای مورد درخواست خود را انتخاب کرده و به سوالات ارائه شده پاسخ دهید.
کپی الکترونیکی اسناد مورد نیاز را ضمیمه کنید.
پس از تکمیل سوالات برنامه ، باید کپی الکترونیکی کلیه اسناد مورد نیاز را ضمیمه کنید.
مدارک باید در قالب PDF باشند.
منتظر بمانید تا پاسخ دهد.
شما یک ایمیل تأییدیه ویزای خود را به همراه شماره اعطای ویزا ، تاریخ اعتبار آن و شرایط ویزا دریافت خواهید کرد.
پس از دریافت تأییدیه ویزا ، ایمیل تأیید را چاپ کرده و هنگام سفر با خود همراه داشته باشید.
یک نسخه الکترونیکی نیز نگه دارید.
ویزای شما در پایگاه داده آنلاین ذخیره شده است، که افسران مهاجرت می توانند با استفاده از شماره گذرنامه شما آن را بررسی کنند.

ویزای پزشکی

ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

ویزای پزشکی آلمان چیست؟

ویزای پزشکی آلمان مجوزی است که به دارنده اجازه می دهد با هدف جستجو و دریافت خدمات درمانی وارد آلمان شود. این ویزا به خارجی ها این حق را می دهد که هر نوع خدمات درمانی مورد‌نیاز خود را در داخل آلمان دریافت کنند، به شرطی که بتوانند از نظر مالی آن را تأمین کنند.

تمدید ویزای پزشکی

اگر مدت‌زمان درمان طولانی شود، ویزای پزشکی می‌بایست تمدید گردد. برای این کار باید با دفتر ثبت‌نام درمان مهاجران خارجی در شهر محل سکونت تماس گرفته و قرار ملاقات تعیین کنید. هنگام ملاقات تمامی مدارک بیمارستان را به همراه داشته باشید.

این ویزا برای کسانی است که نیاز به دریافت خدمات درمانی در اروپا به مدت ۹۰ روز دارند. اگر پیش‌بینی می شود که درمان شما بیش از این طول بکشد، باید در عوض برای ویزای ملی درمان پزشکی در کشور مربوطه درخواست کنید، که به شما اجازه دهد مدت بیشتری بمانید.

سوالات متداول

ویزای پزشکی چیست؟

ویزای درمانی بخشی از ویزای توریستی B-2 است که به یک تبعه خارجی این امکان را می دهد تا برای مدت کوتاهی از ایالات متحده بازدید کند و برای مسائل پزشکی استاندارد و اضطراری کمک پزشکی دریافت کند.

در آزمایش پزشکی برای ویزا چه اتفاقی می افتد؟

بررسی های فیزیکی عمومی چشم ، بینی ، قلب ، ریه ها و سایر موارد ، اشعه ایکس قفسه سینه ، آزمایش خون برای HIV و سیفلیس و آزمایش ادرار از جمله آزمایش های متداولی است که مهاجران هنگام درخواست برای روابط عمومی کانادا باید انجام دهند.

آیا می توانم با ویزای پزشکی وارد هند شوم؟

می توانید با ویزای آنلاین به عنوان یک بیمار از هند دیدن کنید. ویزای پزشکی الکترونیکی به مسافران خارج از کشور اجازه می دهد تا برای درمان وارد کشور شوند. … هر دو نوع ویزای الکترونیکی پزشکی برای هند به دارندگان اجازه می دهد تا ۳ بار برای درمان وارد هند شوند. هر اقامت می تواند تا ۶۰ روز طول بکشد

اخذ ویزا بعد از دوره پزشکی چقدر طول می کشد؟

اگر برای اقامت دائم درخواست می کنید ، پردازش نتایج شما پس از دریافت نتایج از پزشک متخصص ، حدود سه ماه طول می کشد. پس از آن ، اگر به هیچ سند دیگری از شما احتیاج نداریم ، به شما خواهیم گفت که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهید.

با انواع دیگر ویزا آشنا شوید:

ویزای توریستی

ویزای تحصیلی

ویزای کاری

ویزای دانشجویی

ویزای دیدار از خانواده و بستگان

ویزای ورزشی

ویزای ترانزیت

ویزای شینگن

ویزای تجاری

ویزای سیاسی

ویزای مطبوعاتی

ویزای خانوادگی

ویزای ثبت شرکت

ویزای بازنشستگی

ویزای سرمایه گذاری



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.