ویزای استارت آپ آمریکا : شرایط و هزینه ها

مدت زمان مطالعه: 9 دقیقه تاریخ ثبت: 01/02/30 نویسنده: رضا‌ سپاس‌پور مهاجرت به آمریکا آرزوی بسیاری از افرادی که در کشورهای جهان سومی زندگی می‌کنند، است. چرا که افراد می‌توانند با مهاجرت به این کشور از کیفیت بالای زندگی برخوردار شوند. یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور گرفتن ویزای استارت‌آپ آمریکا یا ویزای کارآفرینی

کد خبر : 209479
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
ویزای استارت آپ آمریکا : شرایط و هزینه ها



مدت زمان مطالعه:

9 دقیقه

تاریخ ثبت:

01/02/30

نویسنده:

رضا‌ سپاس‌پور

مهاجرت به آمریکا آرزوی بسیاری از افرادی که در کشورهای جهان سومی زندگی می‌کنند، است. چرا که افراد می‌توانند با مهاجرت به این کشور از کیفیت بالای زندگی برخوردار شوند. یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور گرفتن ویزای استارت‌آپ آمریکا یا ویزای کارآفرینی آمریکا است که با داشتن این ویزا می‌توانید در آمریکا کسب و کار خود را آغاز کنید.

اکثر کشورهای پرقدرت جهان این نوع ویزا را برای افراد خارجی در نظر می‌گیرند که بتوانند از سرمایه و دانش کشورهای دیگر استفاده کنند. انگلیس و کانادا در این زمینه پیشرفت زیادی داشته‌اند، علاوه ‌بر رضایت مهاجران، این ویزا به اقتصاد این کشورها کمک زیادی کرده است.

به زبانی ساده‌تر این ویزا مخصوص کارآفرینان خارجی است که منابع و سرمایه لازم برای مهاجرت به کشور دیگر و راه اندازی یک تجارت جدید در آن کشور را دارند. این ویزا علاوه ‌بر کاریابی، باعث جذب افراد با استعداد و با مهارت می‌شود که همین امر به پیشرفت یک کشور توسعه ‌یافته کمک می‌کند.

این نوع ویزا علاوه‌ بر رونق و پیشرفتی که برای این کشورها دارد، منبع اقتصادی خوبی هم به حساب می‌آید. معمولاً کشورهای باهوش با ارائه شهروندی و اقامت سریع برای کارآفرینان آن‌ها را به آمدن به کشور خود تشویق می‌کنند.

این کشورها با درک استعدادها کمک به رشد آن‌ها می‌کنند که این رشد هم برای کشور آن‌ها و هم برای افراد با استعدادی که به دنبال رشد و پیشرفت هستند، مفید است. کارآفرینان خارجی که متعهد به خانه جدید خود هستند، می‌توانند به خوبی در کار خود پیشرفت کنند.

بیشتر بخوانید:


انواع ویزای آمریکا

مزایای ویزای استارت‌آپ آمریکا

با اینکه کشورهای دیگر در زمینه استارت‌آپ از آمریکا قوی‌تر عمل کرده‌اند، اما متقاضیان برای ویزای استارت‌آپ آمریکا بسیار زیاد هستند که دلیل آن می‌تواند استانداردهای مالی در این کشور باشد. معمولاً پس از راه‌اندازی یک کسب و کار به دلیل پایین بودن مالیات و سبک زندگی در این کشور کارآفرینان می‌توانند سود زیادی کنند.

ویزای استارت آپ آمریکا

از دیگر مزایای ویزای کارآفرینی آمریکا می‌توان به اخذ اقامت 30 ماهی این کشور اشاره کرد که بعد از پایان این دوره، قابل تمدید برای 30 ماه دیگر است. بعد از این دوره‌ها فرد می‌تواند برای دریافت ویزای 5 ساله و گرین‌کارت اقدام کرده و در نهایت پاسپورت این کشور را دریافت کند.

دقت داشته باشید که این ویزا برای تجارت‌های کوچک و تازه تاسیس شده هستند. به همین دلیل در مراحل اولیه نیاز به سرمایه زیادی نیست. همین امر باعث محبوبیت بالای این ویزا شده است، چرا که کارآفرینان با داشتن یک ایده جدید می‌توانند کار خود را آغاز کنند.

ویزای استارت آپ آمریکا

شرایط راه‌اندازی استارت‌آپ در آمریکا چیست؟

با وجود تمام مزیت‌هایی که آمریکا دارد، مسئله فقط دریافت ویزای استارت‌آپ آمریکا یا ویزای کارآفرینی آمریکا نیست، بلکه راه‌اندازی یک استارت‌آپ در مرحله اول قرار می‌گیرد که برای آن نیاز به داشتن یکسری شرایط است.

یکی از شرایط مهم برای راه‌اندازی کسب و کار خود در این کشور داشتن دانش زبان انگلیسی بوده، این مسئله طبیعی است که برای داشتن یک کسب و کار در کشور دیگر باید زبان این کشور را بلد باشید. معمولاً یا باید از طریق امتحانات بین‌المللی این دانش خود را ثابت کنید یا اینکه در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل کرده باشید.

از دیگر شرایط مهم داشتن ایده و خلاقیت است، تقاضا برای شروع یک کسب و کار در آمریکا به شدت بالا است، بنابراین افرادی که نوآوری بیشتری دارند، برای کسب این ویزا شانس بالای نیز خواهند داشت. علاوه‌ بر خلاقیت و نوآوری داشتن سرمایه نیز از مسائل مهم محسوب می‌شود.

داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق برای کسب و کار خود که به بیزینس پلن معروف است، بسیار مهم است و باعث سریع‌تر شدن انجام مراحل راه‌اندازی کسب و کار شما می‌شود. دقت داشته باشید که در بیزینس پلن خود باید برنامه 2 سال آینده را داشته باشید و آینده‌ای که برای کار خود می‌بینید را ذکر کنید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در راه‌اندازی و گرفتن ویزای استارت‌آپ آمریکا وجود دارد، مسئله سرمایه‌گذاری است. طبق قانون دولت آمریکا شما برای راه‌اندازی کسب و کار خود باید صاحب 50% آن باشید که با توجه به کاری که می‌خواهید آغاز کنید، متفاوت است، اما حداقل مبلغی که لازم دارید 100 هزار دلار آمریکا است.

بعد از داشتن شرایط کلی باید یک اسم برای شرکت یا کسب و کاری که قصد شروع آن را دارید، انتخاب کرده و سپس شرکت خود را در آمریکا ثبت کنید. بعد از آن باید میزان سهام سهامداران را با نام و آدرس دقیق آن‌ها در اساسنامه کلی تکمیل کنید.

اخذ ویزای استارت آپ آمریکا

بررسی شرایط اخذ ویزای استارت‌آپ آمریکا

برای دریافت ویزای استارت‌آپ آمریکا نیاز به داشتن پاسپورت، 2 قطعه عکس، فرم DS-250، مدارک شناسایی و تاییدیه سلامت دارید، علاوه‌ بر این مدارک نیاز به گواهی تمکن مالی نیز دارید که طبق این گواهی ثابت می‌کنید که توان مالی برای عملی کردن ایده خود را خواهید داشت.

کسب این ویزا نیز مانند انواع دیگر زمان‌بر است و معمولاً حدود 3 ماه زمان لازم دارد، اما هزینه آن با توجه به ایده کارآفرینی و آینده شغلی که در انتظار ایده شما است، فرق می‌کند. همینطور باید هزینه نیروی کار و آموزش آن‌ها را هم در نظر بگیرید.

انواع ویزای کارآفرینی آمریکا

ویزای کارآفرینی آمریکا انواع مختلفی دارد که در اینجا به بررسی 2 تا از محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  • ویزای O-1: این ویزا به افرادی که دارای توانایی و استعداد خاصی هستند، تعلق می‌گیرد. برای مثال افرادی که در زمینه ریاضیات یا اقتصاد یا هر چیز دیگری نخبه هستند. همینطور افرادی که از هوش تجاری زیادی برخوردار هستند، شامل این ویزا می‌شوند.
  • ویزایEB-5 : این ویزا جزو محبوب‌ترین ویزاها به حساب می‌آید، چرا که می‌توانید بعد از آن برای گرفتن گرینکارت و اقامت دائم اقدام کنید. بعد از دریافت ویزای EB-5 و سرمایهگذاری حداقل 800 هزار دلار و ایجاد حداقل 10 موقعیت شغلی می‌توانید برای گرینکارت اقدام کنید.

ویزای استارت آپ آمریکا

هزینه اخذ ویزای استارت‌آپ آمریکا چقدر است؟

هزینه اخذ ویزای استارت‌آپ آمریکا با توجه به نوع ویزا و سرمایه‌گذاری که انتخاب می‌کنید، متفاوت است و قیمت دقیقی نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. اگر بخواهیم حداقل‌ها را بررسی کنیم، به طور مثال برای ویزای EB-5 حداقل 800 هزار دلار لازم خواهید داشت.

به ‌طور کلی شما باید تمام جوانب یک بیزینس را بررسی کنید، هزینه‌های موجود در آن را به خوبی بشناسید و به دولت آمریکا ثابت کنید که قادر به پرداخت این هزینه‌ها هستید. سرمایه شما می‌تواند پس‌انداز شما باشد یا وام‌های سرمایه‌گذاری که گرفتید.

بیشتر بخوانید:


برای مهاجرت به آمریکا چقدر پول لازم است؟

کلام آخر

کشورهای باهوشی مثل آمریکا همیشه به دنبال پیشرفت هستند و برای دستیابی به این پیشرفت کارهای زیادی می‌کنند. یکی از این کارها ویزای استارت‌آپ آمریکا است که متقاضیان زیادی دارد. طبق ویزای کارآفرینی آمریکا سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند کسب و کارهای خود را در این کشور آغاز کنند.

با ایجاد این موقعیت برای افراد خارجی، هم افراد قادر به ایجاد کسب و کار می‌شوند و هم دولت آمریکا می‌تواند برای شهروندان خود ایجاد شغل کند که مسئله بسیار مهمی است. از طرف دیگر این شرایط باعث رشد اقتصادی در آمریکا نیز می‌شود.

این نوع ویزا که باعث رشد و پیشرفت آمریکا می‌شود، طرفداران زیادی دارد، چرا که علاوه ‌بر پیشرفت اقتصادی بعد از چند سال می‌توانید برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنید. به دلیل کیفیت بالای زندگی در آمریکا تقریباً همه افرادی که در کشورهای جهان سومی هستند، علاقه به گرفتن اقامت این کشور دارند.

برای گرفتن ویزای استارت‌آپ آمریکا باید دارای شرایط خاصی باشید که مهم‌ترین آن داشتن یک برنامه درست و دقیق برای کسب و کار خود است. با این کار به دولت آمریکا این اطمینان را می‌دهید که کسب و کار شما به پول‌سازی می‌رسد.

سوالات متداول

احتمال موفقیت برای گرفتن ویزای استارت‌آپ آمریکا چقدر است؟

با توجه به برنامه‌ریزی و سرمایه‌ای که دارید، این احتمال تعیین می‌شود. طبیعی است که هر چه برنامه شما قوی‌تر بوده، ایده بهتری داشته باشید و سرمایه شما بیشتر باشد، احتمال موفقیت شما نیز بیشتر می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که هنگام استارت‌آپ باید به آن توجه کنید، آینده‌نگری است و باید از آینده شغلی خود تصویری در ذهن داشته باشید و به سمت آن حرکت کنید.

اگر در گرفتن ویزای کارآفرینی آمریکا موفق نشویم، می‌توانیم برای کشور دیگری اقدام کنیم؟

بله، فقط باید کمی تغییر در برنامه‌های خود ایجاد کنید و ایده‌های جدیدی به آن اضافه کنید. انگلیس و کانادا جزو کشورهای بسیار موفق در امر استارت‌آپ هستند که می‌توانید آن‌ها را برای گزینه بعدی در نظر بگیرید.

شرایط اخذ ویزای استارت‌آپ برای همه کشورها یکسان است؟

شرایط کلی معمولاً یکسان است، چرا که به‌ طور کلی برای ایجاد یک کسب و کار جدید در کشوری دیگر اقدام می‌کنید، اما شرایط گرفتن ویزا برای هر کشور متفاوت است و قانون‌های خاص خود را دارد که باید بررسی شوند.

با داشتن ویزای استارت‌آپ چه مدت می‌توانیم در آمریکا اقامت داشته باشیم؟

با توجه به نوع ویزای که دریافت می‌کنید، این مدت متفاوت است که از اقامت 6 ماهه تا 3 ساله می‌تواند باشد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.