وکیل فعال صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را به “خرابکاری اقتصادی” برای ترویج دلار آمریکا متهم کرد و از نیجریه خواست به BRICS بپیوندد – آفریقا بیت کوین نیوز

[ad_1] فمی فالانا، فعال حقوق بشر و وکیل نیجریه ای، صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی (WB) را به خرابکاری در قرارداد مبادله ارز بین چین و نیجریه متهم کرده است. فالانا گفت که بانک مرکزی نیجریه و دو موسسه مالی جهانی به تداوم “سلطه دلار ایالات متحده در نیجریه” کمک می کنند.

کد خبر : 357561
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
وکیل فعال صندوق بین المللی پول و بانک جهانی را به “خرابکاری اقتصادی” برای ترویج دلار آمریکا متهم کرد و از نیجریه خواست به BRICS بپیوندد – آفریقا بیت کوین نیوز

[ad_1]

فمی فالانا، فعال حقوق بشر و وکیل نیجریه ای، صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی (WB) را به خرابکاری در قرارداد مبادله ارز بین چین و نیجریه متهم کرده است. فالانا گفت که بانک مرکزی نیجریه و دو موسسه مالی جهانی به تداوم “سلطه دلار ایالات متحده در نیجریه” کمک می کنند.

دولت فدرال نیجریه به دلار کردن اقتصاد متهم شد

فمی فالانا، فعال حقوق بشر نیجریه ای گفت، صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با بانک مرکزی نیجریه (CBN) همدست هستند تا ترتیبات سوآپ ارزی این کشور را خراب کنند. در بیانیه خود که توسط The Punch منتشر شده است، فالانا، که برای پیوستن نیجریه به برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در بلوک بریکس فشار می آورد، همچنین دولت فدرال نیجریه را متهم کرده است که به دلاری کردن اقتصاد ادامه می دهد در حالی که سایر کشورها در حال تلاش هستند. تلاش برای تبلیغ ارزهای خود

ادعاهای فالانا، یک وکیل، به دنبال افشای این موضوع است که توافق مبادله ارز کشورش با چین به نفع نیجریه نبوده است. همانطور که در ماه آوریل توسط Bitcoin.com News گزارش شد، برخی از کارشناسان اقتصادی نیجریه معتقدند که قرارداد سوآپ ارزی پنج ساله این کشور با چین نتوانسته فشار بر پول محلی را کاهش دهد. کارشناسان معتقدند عدم تعادل تجاری بین دو کشور یکی از دلایل شکست توافق مبادله است.

“خرابکاری اقتصادی”

به نظر می رسد فالانا در بیانیه خود تصدیق کرد که ترتیب مبادله آنچه را که مقامات نیجریه انتظار داشتند به دست نیاورده است. با این حال، این وکیل فعال گفت که تبانی بین دو سرمایه‌گذار بین‌المللی و CBN باعث شده که ترتیبات سوآپ ارزی کارساز نباشد. او توضیح داد:

صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که بر بانک مرکزی نیجریه نظارت دارند با بانک مرکزی نیجریه تبانی کرده اند تا مبادله ارز را ناکام بگذارند. هدف از خرابکاری اقتصادی ترویج تسلط دلار آمریکا در نیجریه است. با وجود اینکه نیجریه از آن زمان به منبع مهم نفت و نفت برای اقتصاد چین در حال رشد تبدیل شده است، دولت فدرال به درخواست پرداخت به دلار به جای نایرا ادامه داده است.

فالانا همچنین از شکست دولت نیجریه در پیروی از کشورهای دیگر که نشان داده اند قصد پیوستن به بریکس را دارند، انتقاد کرد.

این وکیل همچنین سیاست بحث برانگیز طراحی مجدد ارز CBN را که منجر به کمبود گسترده اسکناس نایرا شد، محکوم کرد. او استدلال کرد که به جای دنبال کردن به اصطلاح سیاست بازطراحی نایرا، دولت نیجریه باید به سمت تمدید قرارداد سوآپ ارز با چین حرکت کند. فلانا افزود که ترتیبات مبادله مشابهی “با سایر کشورهای دوست” نیز باید انجام شود.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.