ونزوئلا هفت آمریکایی زندانی را در مبادله زندانیان آزاد کرد

[ad_1] به گفته مقامات، این مبادله شامل مدیران سیتگو پترولیوم، متیو هیث، کهنه کار تفنگدار دریایی ایالات متحده و شهروند آمریکایی دیگر به نام عثمان خان، سال ها تحت بازداشت بوده است. مقامات گفتند که آنها با دو برادرزاده همسر مادورو که به اتهام مواد مخدر محکوم شده بودند، مبادله شدند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا

کد خبر : 262053
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۴:۴۹
ونزوئلا هفت آمریکایی زندانی را در مبادله زندانیان آزاد کرد

[ad_1]

به گفته مقامات، این مبادله شامل مدیران سیتگو پترولیوم، متیو هیث، کهنه کار تفنگدار دریایی ایالات متحده و شهروند آمریکایی دیگر به نام عثمان خان، سال ها تحت بازداشت بوده است. مقامات گفتند که آنها با دو برادرزاده همسر مادورو که به اتهام مواد مخدر محکوم شده بودند، مبادله شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گفت که آمریکایی‌هایی که به‌طور اشتباه بازداشت شده‌اند به زودی به اقوام خود ملحق خواهند شد.

«امروز، ما جشن می‌گیریم که هفت خانواده یک بار دیگر کامل خواهند شد. بایدن گفت: خطاب به همه خانواده‌هایی که هنوز رنج می‌برند و از عزیزانشان که به ناحق بازداشت شده‌اند جدا شده‌اند – بدانید که ما به آزادی آنها پایبند هستیم.»

این انتقال زندانی، که یکی از مقامات آمریکایی گفت در فرودگاهی در کشور ثالث نامشخصی انجام شد، به دنبال ماه‌ها گفتگوی محرمانه با دولت سوسیالیست مادورو، که تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده، از جمله در بخش انرژی کشور اوپک است، صورت گرفت.

این در زمانی رخ داد که واشنگتن تحت فشار فزاینده ای قرار دارد تا برای تامین آزادی ده ها آمریکایی که در خارج از کشور نگهداری می شوند، اقدامات بیشتری انجام دهد. بیشتر تمرکز دولت بایدن بر بازداشت بریتنی گرینر، ستاره WNBA و پل ویلان آمریکایی دیگر توسط روسیه بوده است.

دولت مادورو در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه مذاکراتی که در ماه مارس آغاز شد، دو جوان ونزوئلایی که به‌طور ناعادلانه در ایالات متحده نگهداری می‌شدند، و همچنین گروهی از شهروندان آمریکایی که در دادگاه‌های ونزوئلا تحت پیگرد قانونی قرار داشتند و به اتهام آزاد شدن آزاد شدند. دلایل بشردوستانه.»

مقامات ارشد دولت بایدن در یک نشست تلفنی به خبرنگاران گفتند که آمریکایی‌های آزاد شده همگی در سلامتی پایدار و در راه بازگشت به خانه بودند، در حالی که دو ونزوئلایی نیز به کشورشان بازگشتند.

“تصمیم دردناک”

بایدن هفته‌ها پیش این مبادله را تأیید کرد و «تصمیم سخت، تصمیمی دردناک» گرفت که آزادی دو ونزوئلایی برای تأمین آزادی آمریکایی‌ها ضروری است. مقامات آمریکایی پیشتر به طور خصوصی گفته بودند که مادورو می خواست از بازداشت شدگان به عنوان ابزار چانه زنی استفاده کند.

یک مقام ارشد دولت گفت، این مبادله، که شامل عفو بایدن به دو ونزوئلا می‌شود، سیاست آمریکا در قبال ونزوئلا را تغییر نداده است.

واشنگتن تحریم‌های سخت‌گیرانه دوران ترامپ علیه ونزوئلا را حفظ کرده و گفته است در صورت بازگشت مادورو به مذاکرات با مخالفان ونزوئلا که سال گذشته تعلیق کرده بود، کاهش این اقدامات را در نظر خواهد گرفت.

پنج کارمند سیتگو مستقر در هیوستون که در سال 2017 در ونزوئلا بازداشت شده بودند عبارتند از تومئو وادل، خوزه لوئیس زامبرانو، آلریو زامبرانو، خورخه تولدو و خوزه پریرا.

همچنین هیث، یک تفنگدار دریایی سابق که در پی آنچه خانواده‌اش گفته بودند اقدام به خودکشی در ماه ژوئن در بیمارستان بستری شده بود، آزاد شد. او از سال 2020 به اتهام تروریسم در بازداشت بود که او آن را رد کرد.

خان به عنوان یک مرد فلوریدا شناسایی شد که در ژانویه دستگیر شده بود.

در مقابل، ایالات متحده دو تن از برادرزاده های کیلیا فلورس، بانوی اول ونزوئلا، فرانکی فلورس و افرین آنتونیو کامپو فلورس را آزاد کرد.

این دو در سال 2016 به اتهام تلاش آمریکا برای انجام معامله چند میلیون دلاری کوکائین مجرم شناخته شدند و هر کدام در سال 2017 به 18 سال زندان محکوم شدند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت، تحویل زندانیان، بزرگترین تحویل از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه 2020، در “کشوری بین ونزوئلا و ایالات متحده” پس از ورود این افراد با هواپیماهای جداگانه انجام شد.

سیتگو از خبر آزاد بودن مدیران استقبال کرد و در بیانیه‌ای گفت: «از رهبران واشنگتن که به آزادی آنها کمک کردند سپاسگزاریم».

دست‌کم چهار آمریکایی دیگر هنوز در ونزوئلا بازداشت هستند، از جمله دو عضو سابق نیروهای ویژه ارتش ایالات متحده، لوک دنمن و آیران بری، که در سال 2020 در ارتباط با یک یورش ناموفق با هدف برکناری مادورو دستگیر شدند.

ونزوئلا دو شهروند آمریکایی زندانی را در ماه مارس پس از بازدید هیئت عالی رتبه آمریکایی از کاراکاس در سال‌های اخیر آزاد کرد.

(گزارش توسط Humeyra Pamuk و Matt Spetalnick؛ گزارش اضافی توسط Daphne Psaledakis، Luc Cohen و Kanishka Singh؛ ویرایش توسط Diane Craft، Jonathan Oatis و Daniel Wallis)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.